Brandstof toeslag vs ANVR voorwaarden
Reisorganisaties zien zich met de hoge brandstofprijzen genoodzaakt om toeslagen door te berekenen en verwijzen de klant naar de ANVR-voorwaarden artikel 4.3. In dat artikel staat heel duidelijk dat touroperators en reisorganisaties dat mogen doen, MAAR volgens mijn interpretatie van dit artikel mogen ze dat niet als de klant al eerder de gehele reissom heeft betaald. Als klanten dus hun reissom al geheel hebben voldaan, kan een reisorganisatie of touroperator niet aan de hand van dit artikel uit de ANVR-voorwaarden een brandstof toeslag opleggen. Leest u het vooral na en oordeel zelf. Wellicht ook een aardig punt voor Kassa als programma!!
Ik werd gebeld door D-Reizen dat ik voor mijn reis nog €30 extra moet betalen voor naheffing brandstof.
Ik heb op 04-02-11 alles volledig betaald en nu lees ik op de AD dat als je de reis al volledig heb betaald dat je de naheffing niet hoef te betalen.
De vertrek datum is 29-07-11
Vr Groeten Dennis
De reisorganisatie waar ik een reis heb besproken, heeft mij inmiddels gelijk gegeven en heeft zich geëxcuseerd voor de nieuwe factuur. Dus Dennis ga D-reizen maar eens op de hoogte brengen van de ANVR-voorwaarden, want ook jij hoeft de brandstoftoeslag niet betalen.
Ik vertrek in oktober met KLM. Vandaag kreeg ik alweer een telefoontje van het reisbureau dat mijn stoel duurder is geworden. Maar liefst 57 euro komt er boven op samen met de 50 euro die ik al eerder kwijt was voor de brandstofprijzen. En KLM maar de tickets binnen Europa verlagen naar de 99 euro. Ik heb hier uiteraard bezwaar aangetekend en wacht rustig op een antwoord.
Purny, heb jij het volledige reisbedrag al betaald? Lees de ANVR-voorwaarden artikel 4.3 en je kent je rechten.
Als jij in oktober gaat reizen, heb je waarschijnlijk de gehele reissom nog niet betaald en dan mag het reisbureau jou steeds weer een brandstoftoeslag opleggen. Netjes is dat niet, maar volgens de ANVR-voorwaarden kan dat wel. Het beste is om het hele reisbedrag te betalen, dan mag het reisbureau jou niets extra's meer in rekening brengen.
Wat je ook kan doen, is de reis geheel annuleren, want dat mag in dit geval en dan krijg je alles terug.
Op zich zouden alle reizigers dat eens moeten doen, dan begrijpen die reisbureaus en vervoersmaatschappijen misschien hoe lullig het is om steeds weer met toeslagen te komen, die iemand niet verwacht.
Beste Dennis,
Zijn je vragen over de brandstoftoeslag inmiddels beantwoord? Als dit niet het geval is of als je andere vragen of opmerkingen hebt, dan zouden wij hier graag persoonlijk contact over willen hebben. Je kunt contact opnemen via webcare@d-reizen.nl of bellen naar 023-5542599. Wij helpen je graag verder!
Met vriendelijke groet,
Ineke
D-reizen Webcare
Hallo Ineke
Ik heb naar het genoemde nummer gebeld en hun nemen nu contact op met de D-riezen winkel in Leeuwarden waar de reis is geboekt, en dan wordt ik vandaag nog terug gebeld.
Vr Groeten Dennis
Ik werd heel snel terug gebeld door D-reizen Leeuwarden, en inderdaad de brandstof kosten waren niet voor mij bedoeld, omdat ik de reis al volledig heb betaald.
Ik krijg de €30 weer terug en een excusus voor het misverstand :)
gerard55 schreef op zondag 17 apr 2011, 09:47: Wat je ook kan doen, is de reis geheel annuleren, want dat mag in dit geval en dan krijg je alles terug.
Op zich zouden alle reizigers dat eens moeten doen, dan begrijpen die reisbureaus en vervoersmaatschappijen misschien hoe lullig het is om steeds weer met toeslagen te komen, die iemand niet verwacht.
Fout. Je kan aan je reisorganisatie aangeven niet akkoord te gaan met de brandstoftoeslag. De reisorganisatie beslist of zij de toeslag voor haar rekening neemt, of jou een kostenloze annulering aanbiedt.
Denk er wel aan dat in het laatste geval je op zoek moet naar een andere reis, waar de brandstoftoelsag ook in wordt berekend.
Marieke79,
FOUT ? Lees de AVNR-reisvoorwaarden art. 5 a en b.
De reisorganisatie beslist of ze het niet betalen van extra brandstofkosten van de reiziger accepteren. Als ze het accepteren hoef je niets te betalen, als ze het niet accepteren, blijft alleen annulering over. Zo eenvoudig is dat.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerPopulair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer