ge
door gerard55 Apr 11, 2011 om 08:32
Vakantie & reizen

Brandstof toeslag vs ANVR voorwaarden

Reisorganisaties zien zich met de hoge brandstofprijzen genoodzaakt om toeslagen door te berekenen en verwijzen de klant naar de ANVR-voorwaarden artikel 4.3. In dat artikel staat heel duidelijk dat touroperators en reisorganisaties dat mogen doen, MAAR volgens mijn interpretatie van dit artikel mogen ze dat niet als de klant al eerder de gehele reissom heeft betaald. Als klanten dus hun reissom al geheel hebben voldaan, kan een reisorganisatie of touroperator niet aan de hand van dit artikel uit de ANVR-voorwaarden een brandstof toeslag opleggen. Leest u het vooral na en oordeel zelf. Wellicht ook een aardig punt voor Kassa als programma!!

1880 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werd gebeld door D-Reizen dat ik voor mijn reis nog €30 extra moet betalen voor naheffing brandstof.

Ik heb op 04-02-11 alles volledig betaald en nu lees ik op de AD dat als je de reis al volledig heb betaald dat je de naheffing niet hoef te betalen.

De vertrek datum is 29-07-11

Vr Groeten Dennis

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

dennisvdweg

Advies: bespreek het AD-bericht met D-Reizen.

Pedro.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

De reisorganisatie waar ik een reis heb besproken, heeft mij inmiddels gelijk gegeven en heeft zich geëxcuseerd voor de nieuwe factuur. Dus Dennis ga D-reizen maar eens op de hoogte brengen van de ANVR-voorwaarden, want ook jij hoeft de brandstoftoeslag niet betalen.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2011 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vertrek in oktober met KLM. Vandaag kreeg ik alweer een telefoontje van het reisbureau dat mijn stoel duurder is geworden. Maar liefst 57 euro komt er boven op samen met de 50 euro die ik al eerder kwijt was voor de brandstofprijzen. En KLM maar de tickets binnen Europa verlagen naar de 99 euro. Ik heb hier uiteraard bezwaar aangetekend en wacht rustig op een antwoord.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2011 om 09:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Purny, heb jij het volledige reisbedrag al betaald? Lees de ANVR-voorwaarden artikel 4.3 en je kent je rechten.
Als jij in oktober gaat reizen, heb je waarschijnlijk de gehele reissom nog niet betaald en dan mag het reisbureau jou steeds weer een brandstoftoeslag opleggen. Netjes is dat niet, maar volgens de ANVR-voorwaarden kan dat wel. Het beste is om het hele reisbedrag te betalen, dan mag het reisbureau jou niets extra's meer in rekening brengen.
Wat je ook kan doen, is de reis geheel annuleren, want dat mag in dit geval en dan krijg je alles terug.

Op zich zouden alle reizigers dat eens moeten doen, dan begrijpen die reisbureaus en vervoersmaatschappijen misschien hoe lullig het is om steeds weer met toeslagen te komen, die iemand niet verwacht.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2011 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Dennis,

Zijn je vragen over de brandstoftoeslag inmiddels beantwoord? Als dit niet het geval is of als je andere vragen of opmerkingen hebt, dan zouden wij hier graag persoonlijk contact over willen hebben. Je kunt contact opnemen via webcare@d-reizen.nl of bellen naar 023-5542599. Wij helpen je graag verder!

Met vriendelijke groet,

Ineke
D-reizen Webcare

ve
door verwijderd - Apr 18, 2011 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ineke

Ik heb naar het genoemde nummer gebeld en hun nemen nu contact op met de D-riezen winkel in Leeuwarden waar de reis is geboekt, en dan wordt ik vandaag nog terug gebeld.

Vr Groeten Dennis

ve
door verwijderd - Apr 18, 2011 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werd heel snel terug gebeld door D-reizen Leeuwarden, en inderdaad de brandstof kosten waren niet voor mij bedoeld, omdat ik de reis al volledig heb betaald.

Ik krijg de €30 weer terug en een excusus voor het misverstand :)

ve
door verwijderd - Apr 19, 2011 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerard55 schreef op zondag 17 apr 2011, 09:47: Wat je ook kan doen, is de reis geheel annuleren, want dat mag in dit geval en dan krijg je alles terug.

Op zich zouden alle reizigers dat eens moeten doen, dan begrijpen die reisbureaus en vervoersmaatschappijen misschien hoe lullig het is om steeds weer met toeslagen te komen, die iemand niet verwacht.

Fout. Je kan aan je reisorganisatie aangeven niet akkoord te gaan met de brandstoftoeslag. De reisorganisatie beslist of zij de toeslag voor haar rekening neemt, of jou een kostenloze annulering aanbiedt.

Denk er wel aan dat in het laatste geval je op zoek moet naar een andere reis, waar de brandstoftoelsag ook in wordt berekend.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2011 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Marieke79,
FOUT ? Lees de AVNR-reisvoorwaarden art. 5 a en b.

De reisorganisatie beslist of ze het niet betalen van extra brandstofkosten van de reiziger accepteren. Als ze het accepteren hoef je niets te betalen, als ze het niet accepteren, blijft alleen annulering over. Zo eenvoudig is dat.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2011 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Gerard55

Ik ken de ANVR voorwaarden goed. En we zeggen hetzelfde.

Alleen in je eerste post omschrijf je het alsof je zomaar kan annuleren. Je moet eerst de reisorganisatie laten weten dat je niet akkoord gaat met de verhoging. Neemt die de kosten niet voor eigen rekening (wat zelden wel gedaan wordt), dan zou je kostenloos kunnen annuleren.

In alle gevallen blijft het vervelend trouwens.