to
door tobias53 Aug 25, 2013 om 08:51
Vakantie & reizen

Faillissement clever hotels

hoe om te gaan met al geboekte hotel in portugal, en betaald via clever hotelnu blijkt dat cleverhotels.com failliet is, kan de dit met je reisverzekering regelen.

4392 24 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 25, 2013 om 13:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, daar is uw reisverzekering niet voor bedoeld. Als u met een creditcard betaald hebt, is dat wellicht nog een mogelijkheid om het geld terug te halen.

le
door lexestrex - Aug 26, 2013 om 08:55
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ik heb ook een hotelboeking via Trivago....naar Clever-hotels gemaakt en betaald!!

Over de 1000 euro!!!

Heeft iemand een goed advies voor ons hoe hiermee om te gaan??

Ik ben er gewoon ziek van

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2013 om 09:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom betaalt u zo'n groot bedrag vooruit als dat niet onder het garantiefonds valt?

ge
door gertjeadam - Aug 26, 2013 om 11:08
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hetzelfde probleem hier, gelukkig om een kleiner bedrag. Het enige dat je kan doen is het bedrag inbrengen in het faillissement (formulieren komen op hun site). Hopelijk zit er een goede curator op die financieel nog wat uit cleverhotels/navalar kan halen. Dan krijg je misschien nog wat terug. Kans: niet heel groot. Ik weet niet hoe het zit met bestuurdersaansprakelijkheid bij GmbH bedrijven, maar wellicht dat ze ook de eigenaar, MARCELO HOLZHAUS, nog persoonlijk aansprakelijk kunnen stellen en persoonlijk failliet verklaren. Niet leuk voor hem, dat is pas echt ellende. Maar dat is het ook niet voor ons.

Publiek profiel van de beste man:
http://companycheck.co.uk/director/912771311#basic-information

Wat je ook kan doen is het hotel of appartement waar je heen gaat emailen en de situatie uitleggen. Wellicht dat ze een lagere prijs kunnen geven voor hetzelfde. Dat het je extra gaat kosten is nu eenmaal zo, maar gelukkig is het alleen maar geld.

Ook succes en wat ik ervan geleerd heb is voortaan te checken of ze bij een garantiefonds oid dergelijks zijn aangesloten (niet aan gedacht). Of gewoon ouderwets boeken via Nederlands reisbureau. Wel zo veilig en trivago niet meer gebruiken!

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2013 om 11:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft helemaal niets met Trivago te maken, dat is gewoon een prijs vergelijkings site.

ge
door gertjeadam - Aug 26, 2013 om 11:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt tijger1, zij kunnen er ook niets aan doen. Maar die hebben wel site's in hun vergelijking staan die niet onder een garantiefonds vallen. Dan zou je dat weer moeten gaan uitzoeken. Via een reisbureau is dat veel sneller achterhaald en valt het via de bekendere vaak sowieso onder het garantiefonds. Zo bedoelde ik het meer. Ik ben wel genezen van de Trivago-achtige sites. Goedkoop bleek duurkoop.

Nu ik er over denk blijkt dat de site (cleverhotels) al langer niet best liep en in hoeverre kun je van een vergelijkingssite verwachtten dat ze daar enigszins aandacht aan besteden? Zoals de betrouwbaarheid indicatie bij sites zoals Tweakers, voor computer hardware e.d.Of hebben ze dat?

Trivago was wel verrekte snel om die site uit hun systeem te halen.

ge
door gertjeadam - Aug 26, 2013 om 13:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

las net dat een reisbureau in dland een insolventieverzekering (verplicht) moet afsluiten ivm dat het om vakanties gaat. Weet een van jullie of ze dat wel hebben?>

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2013 om 13:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gertjeadam

De keren dat ik een hotel geboekt hebt, zonder de reis, heb ik dat rechtstreeks bij het hotel gedaan, maar helemaal zonder asnbetaling.

an
door anouk1973 - Aug 26, 2013 om 14:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Tobias,
Wij hebben het zelfde probleem. Hotels geboekt in Hong Kong en Phuket, we vliegen donderdag en kregen afgelopen vrijdag de mail. Ik heb direct de hotels gemaild om te controleren om zij betaald waren maar dat bleek helaas niet het geval. Aangezien we clever-hotels met de credit card betaald hebben ook daar contact mee opgenomen. Het is mogelijk om via een formulier verklaring betwiste transactie mogelijk wel geld terug te krijgen aangezien je ergens voor betaald hebt dat niet geleverd is. Misschien is dat voor jou ook een optie.
Groet, Anouk

to
door tobias53 - Aug 26, 2013 om 15:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi, Anouk,

Bedankt voor je info, het klopt dat je bij je credit card company ING het geld terug kan krijgen via de geldterugservice, formulier kun je downloaden van de site van ING in dit geval.

Grt. Tobias

trivago
door trivago - Aug 26, 2013 om 20:43
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste, lexestrex, gertjeadam en andere pesonen met hetzelfde probleem.

trivago vindt het oprecht zeer betreurenswaardig dat uw boeking door het faillissement van Clever-hotels.com is geannuleerd.

Wij zijn totaal verrast door het faillissement. Clever-hotels heeft een langdurige samenwerking achter de rug met Hotelbeds, de leverancier van de Clever-hotels inventaris en een lid van TUI Travel PLC, een van de grootste leveranciers voor hotelinventarissen ter wereld. trivago betreurt het ten zeerste dat u, als onze gebruiker, een negatieve ervaring heeft met onze website door toedoen van deze situatie.

Echter, aangezien trivago een onafhankelijke hotelzoekmachine is, die prijzen vergelijkt van meer dan 180 boekingssites, zijn wij nooit betrokken in het daadwerkelijke boekingsproces tussen u en het reisagentschap, of tussen u en het hotel. Om deze reden, alsook om privacy redenen, heeft trivago geen toegang tot uw persoonlijke gegevens of persoonsgebonden boekingsinformatie. Vandaar dat wij u aanraden om met Clever-hotels of Hotelbeds contact op te nemen, aangezien zij in bezit zijn van uw reservering en alle informatie die daarbij hoort. Zij kunnen u dus beter helpen.

Desondanks zijn wij bereid om u te assisteren indien u verdere informatie wenst, of indien u niet in staat bent om via Clever-hotels of Hotelbeds tot een oplossing te komen. Aarzelt u in dat geval niet om contact met ons op te nemen. Voor contact met onze helpdesk kunt u gebruik maken van de volgende link: http://www.trivago.nl/company.php?pagetype=customer en vervolgens het formulier invullen.

trivago betreurt het ten zeerste dat u het gebruik van trivago als negatief hebt ervaren. We hopen dat deze situatie uw beslissing om trivago in de toekomst opnieuw te gebruik niet zal beïnvloeden. trivago is continue bezig om haar gebruikers een zo duidelijk mogelijk beeld te geven van de reisagentschappen en de hotels die op onze site te vinden zijn. Mocht u contact met ons zoeken, in ieder geval erg bedankt voor de moeite, wij stellen uw reactie erg op prijs.

Hoogachtend,

Het team van trivago.nl

ri
door rikus72 - Aug 27, 2013 om 12:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben een slachtoffer van dit faillisement, heb een hotel geboekt op Mallorca voor 6 dagen.
het advies van neem contact op met het hotel slaat negens op ze hebben pas informatie 2 dagen voor aankomst of de kamer betaald is. ook een mail naar clever-hotels, en daar krijg ik nogmaals het antwoord dat je met het hotel contact op moet nemen schiet dus niet op.

werkt dat terug boeken ook als de betaling al in mei is gedaan? en dan via de abnamro
ik wacht nog op antwoordt, van mijn verzekerings adviseur, als ik bij het hotel nogmaals moet betalen, en dan waarschijnlijk ook nog eens met een hogere prijs als dat ik geboekt heb.

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2013 om 12:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@rikus72

Als u de betaling gewoon overgemaakt hebt van uw bankrekening, kunt u fluiten naar uw geld.

Het eventueel terug kunnen krijgen is alleen van toepassing als u met een creditcard hebt betaald.

ja
door janssenwrt - Aug 28, 2013 om 20:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

Goede avond,

Had 6 weken geleden ook hotel geboekt voor komend weekend en betaald met mijn Mastercard (via ABNAMRO/ICS). Hotel had al aangegeven dat boeking gestorneerd was en bood voor iets meer geld een upgrade aan naar luxere kamer.

Een belletje naar ICS vanochtend en ik kreeg direct mijn betaling teruggestort!!! Ik krijg nog een brief en zal een soort motivatie moeten indienen.

Er is dus hoop voor diegenen die per creditcard hebben betaald!

Succes en sterkte allemaal,

Léon

le
door lexestrex - Aug 28, 2013 om 20:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil iedereen enorm hartelijk danken voor de reacties!!

Heb zojuist het formulier van de credit card company , waar Leon het over heeft, ingevuld en opgestuurd.

Inmiddels ook mijn reservering in hetzelfde hotel vastgelegd.
Dus nu maar hopen dat te terug gestort wordt.

Wel heb ik hier enorm van geleerd.

"Door schade en schande"

ri
door rikus72 - Aug 28, 2013 om 21:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

Leon, ook van mij een bedankje
zo zie je maar je bent nooit te oud om iets te leren

heb contact gehad met ICS en over een dag of twee
staat het bij mij weer terug op mijn cc

Heb opnieuw een boeking gedaan, het appartement
kosten wel iets meer, maar ja ik kan in ieder geval
lekker op vakantie en dit snel vergeten.

volgende keer klik ik gewoon aan dat ik in het hotel betaal

trivago
door trivago - Sep 2, 2013 om 15:31
3 Antwoorden / 0 Vragen

Voor alle trivago gebruikers die dit forum raadplegen, en een probleem hebben met clever-hotels.

trivago heeft een veel gestelde vragen sectie samengesteld voor mensen die nog niet geholpen zijn, of niet weten wat ze kunnen doen.

U kunt ook altijd contact opnemen via de trivago helpdesk.

ho
door hotelgast - Sep 21, 2013 om 14:35
4 Antwoorden / 0 Vragen

Er is hier denk ik veel meer aan de hand dat een het failliet gaan van Navelar.
Ik heb het uitgezocht en zet de resultaten daarvan nu hier op dit openbare forum.

1. Ik heb via Trivago.nl op in februari 2013 in hotel geboekt "Regence" te Nice voor vier nachten hebben geboekt inclusief ontbijt in september 2013. Het boekingsproces verliep geheel in het Nederlands. Na mijn boeking ontving ik een bevestiging met algemene voorwaarden gesteld in het Engels. Hierin staat onder meer: "...., the contract will be between the Travel Supplier and you. Navelar is not at party to the relationship. Any queries or concerns relating to the product should be addressed to the Travel Supplier. You will see te name and the adress plus contact details, for most suppliers in any voucher we or the Travel Supplier send you. Ik begrijp waar deze tekst dat ik dus eigenlijk uitsluitend zaken doe met de Travel Supplier.

2. Dit blijkt te kloppen want ik ontvang enige tijd geleden PREPAID VOUCHER van de Travel Supplier die Hotelbeds Product, S.L.U blijkt te heten. Op mijn voucher vermeld men ook een Hotelbeds reference nummer dat dus duidelijk door deze organisatie is uitgegeven. Enige dagen later ontvang ik via de e-mail een bericht van "Clever-hotels.com" dat er sprake is van `Insolvatie`. Ook meldt men mij dat "mogelijk ook mijn boeking zal worden geannuleerd".

3. Ik heb daarop gebeld naar de Travel Supplier die Hotelbeds Product heet en die in Spanje zit. Dit blijkt een 100% dochtermaatschappij te zijn van TUI. Dit wordt bevestigd door dat ik later in het jaarverslag van TUI groep share holdings inderdaad bevestigd zie dat men een 100% dochter is van de TUI groep. Dit TUI-onderdeel deelt mij mee dat zij nog "een boel geld krijgen" van een tussenpersoon die failliet is. Op grond daarvan heeft men "alle boekingen geannuleerd".

4. Ik heb vervolgens gevraagd wat dan de betekenis is van het PREPAID VOUCHER. Ik ben gewend dat als ik een PREPAID VOUCHER krijg ik die pas krijg nadat ik heb betaald. Ook zie ik dat de voucher afkomstig is Travel Supplier die Hotelbeds Product heet en dat deze organisatie de prepaid voucher ook heeft voorzien van een eigen (TUI) referentienummer. Normaal gesproken kan ik de voucher dan aan het hotel afgeven en krijg ik daar een kamer en ontbijt. Hierop komt geen duidelijk antwoord. Men komt niet veel verder dan dat men meldt dat men veel telefoontjes krijgt en dat men alle boekingen heeft geannuleerd. Het feit dat ik beschik over een PREPAID VOUCHER voorzien van hun eigen referentienummer en dat ik volledig betaald heb maakt weinig indruk.

5.Het enige dat men kan doen is dat men mij wijst op hun eigen website waarbij ik een nieuwe hotelboeking kan maken met een "hoge korting" bovendien vertelt men mij "dat ik geluk heb dat men geen extra "charges" aan mij in rekening zal brengen in verband met "mijn annulering"". Ik heb daarop gevraagd om mij te bevestigen dat men mijn voucher heeft uitgereikt en dat men ondanks dit feit toch mijn boeking heeft geannuleerd. Ook heb ik gevraagd aan te tonen dat men geen geld voor mijn specifieke boeking heeft ontvangen. Telefonisch wordt toegezegd nog dezelfde ochtend een bevestiging hiervan van aan mij te sturen met een uitleg. Ik heb deze tot op heden niet ontvangen!

6. Ik heb vervolgens zelf contact opgenomen met het hotel in Nice. Daar bevestigt mij men dat mijn boeking is geannuleerd. Het hotel wil mij niet tegemoet komen. Het enige wat men aanbiedt is dat ik opnieuw een boeking kan maken tegen de tarieven die het hotel zelf hanteert. Deze liggen over zijn stuk hoger (20%) dan het bedrag dat ik eerder ik voor vier nachten heb betaald. Het Hotel bevestigde wel dat men zaken doet met Hotelbeds Product, S.L.U. Dat ik een Prepaid Voucher heb zegt hen niets omdat men normaal gesproken "pas na mijn verblijf door Hotelbeds Product, S.L.U. wordt betaald". Nu dit bedrijf te boeking heeft geannuleerd neemt het hotel dit zonder meer over. Op mijn vraag of men als service mij geen hotelkamer met ontbijt wil aanbieden tegen gereduceerd tarief zegt men dat men daar niet over peinst omdat men het hotel toch wel vol krijgt!

7. Uit het feit dat ik een Prepaid Voucher de Spaanse collega's van de TUI-groep heb ontvangen kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat men dit pas doet als men ook geld heeft ontvangen, of tenminste een deel daarvan. De Spaanse organisatie mij geen antwoord per e-mail zoals men mij had toegezegd.

8. Ik boekte inmiddels zelf een nieuw ander hotel in Nice. Ik boekte via Expedia. Ik heb dus nu dubbel betaald. Overigens blijkt Expedia eigenaar te zijn van Trivago….

9. Ik boekte via de site TRIVAGO.nl Deze organisatie zet op hun site dat er sprake is van “samenwerkende organisaties”. Ook zij heeft indirect aan mijn boeking verdiend. Ik startte mijn boeking op de Nederlandse site Trivago.nl. Op deze site staan boekingsites die trivrago aanprijst. Letterlijk staat bij veelgestelde vragen: “zijn al boekingsites die op die op Trivago worden getoond betrouwbaar? Ja. Alle boekingsites die op Trivago worden getoond zijn betrouwbaar”.

Je mag dan ook als consument verwachten dat je via Trivago.nl bij een betrouwbare partner boekt. Dit blijkt niet het geval te zijn. Trivago zegt zelf overvallen te zijn door het faillissement van Navelar. Dat kan natuurlijk. Al kun je je wel afvragen hoe het komt dat zo’n grote partij (en ook de TUI-groep) niet weet wat er speelt in de reiswereld. Een faillissement komt nooit uit de lucht vallen. Consumenten hiervoor tijdig waarschuwen had veel ellende kunnen voorkomen.

De moraal van dit verhaal.

Als consument betaal ik 2 x voor mijn hotel. Tot op heden heeft niemand in de reiswereld mij enige vorm van compensatie aangeboden. De enige die schade heeft ben ik als consument.

Iedereen heeft aan mij boeking verdiend maar niemand voelt zich aangesproken om mij mijn geld terug te geven. De TUI-groep niet, Hotelbeds, Trivago en het geboekte Hotel in Nice niet....

Op deze manier zakendoen stelt ook de TUI- organisatie die hier immers als Travel Supplier tussen zit en de reiswereld ( incl. Trivago en het hotel in Nice) als geheel zich in een vreemd daglicht.

Ik heb TUI-Nederland en het TUI-hoofdkantoor in Duitsland benaderd. Beiden willen mij niet helpen! Dit is vreemd want het hoofdkantoor van de TUI-groep in Duitsland is eigenaar van alle TUI dochters! Men zegt allemaal op zichzelf staande bedrijven. "Bemiddelen in klachten kunnen en willen wij niet". Zo maakt men zich er wel heel gemakkelijk vanaf!

Als consument blijkt dus in dit soort situaties met lege handen te staan. Een waarschuwing voor iedere consument die via een vergelijkingsites boekt bij een “betrouwbare partner”.

Ik startte mijn boeking op de Nederlandse site Trivago.nl. Op deze site staan boekingsites die trivrago aanprijst. Letterlijk staat bij veelgestelde vragen: “zijn al boekingsites die op die op Trivago worden getoond betrouwbaar? Ja. Alle boekingsites die op Trivago worden getoond zijn betrouwbaar”.

Je mag dan ook als consument verwachten dat je via Trivago.nl bij een betrouwbare partner boekt. Dit blijkt niet het geval te zijn. De uiteindelijke boeking verloopt over vele landen en wordt uiteindelijk gemaakt bij een onderdeel van de TUI- groep in Spanje. Van de TUI-groep ontvang ik een PREPAID VOUCHER. Deze prepaid voucher wordt vervolgens door TUI door midden gescheurd en ongeldig verklaard.

Voor dit alles wordt je niet gewaarschuwd. Het gevolg is in mijn geval dat het geld dat ik betaald heb niet meer traceerbaar is. Mogelijk is het geld bij de tussenpersoon die failliet is. Maar meer waarschijnlijk is dat het geld zich in Spanje bevindt bij de dochter van de Tui-groep die mij een Prepaid voucher heeft uitgereikt.

Zeker is dat alle partijen verdiend hebben aan mijn boeking. Trivago krijgt betaald van haar partners, De Tui-groep heeft mij een prepaid-voucher uitgereikt en heeft dus waarschijnlijk via haar Spaanse dochter (een deel van) mijn geld ontvangen. Het hotel in Nice heeft de kamer die ik al betaald had inmiddels opnieuw "verkocht" aan iemand anders en zeer waarschijnlijk haar eigen 20% hogere tarief voor ontvangen.

Ruim drie weken terug heb ik alle spullen van mijn boeking van de helpdesk van Trivago gestuurd. Men zou de zaak voor mij gaan uitzoeken. Inmiddels kreeg ik(een voorlopig?) antwoord. Het advies was “of ik bij mijn bank al gehad geïnformeerd”. Met zo’n advies kun je natuurlijk helemaal niets. Bij een bankoverschrijving kun je het geld niet terug vragen……

Als de reiswereld haar klanten serieus neemt zou je als consument mogen verwachten dat grote organisaties als De TUI-groep en Trivago al was het maar service je een stukje financieel tegemoet komen. Van het hotel dat ik boekte verwachtte ik dat men ook een stuk service zou bieden. Denkbaar was dat men mij een kamer zou aanbieden tegen een lagere prijs in plaats van een hogere prijs…. Ik als klant kan het tenslotte niets aan doen dat dit alles zo is gelopen.

Een boeking in Nederland bij/via een bedrijf dat in ons land reizen aanbied gelden zeker ook de algemene regels van het Europese en Nederlandse (consumenten)recht zoals je als betrokken bedrijven zich in Nederland moeten houden aan de wet oneerlijke handelsreclame (niet waar maken wat je zegt) en zorgplicht voor je klanten en dwaling (onduidelijkheid bij de boeking wie nu eigenlijk contactpartij is) e.d.

Ik ben benieuwd of het hierbij blijft. Ik nodig de TUI en Trivago uit een financieel gebaar naar mij als consument te maken.

wendy-claire
door wendy-claire - Sep 22, 2013 om 23:21
619 Antwoorden / 29 Vragen

Niet aangesloten natuurlijk bij de ANVR, dus u kunt zich aanmelden als concurrente crediteur bij de curator en achteraan aansluiten in de rij met de grootste kans op niets terug te krijgen uit de failliete boedel.

ol
door olijfje3 - Sep 23, 2013 om 14:00
284 Antwoorden / 26 Vragen

rikus72 wie is leon, zie ik niet bij reageerders staan, misschien ben beetje blind olijfje3

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2013 om 14:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=olijfje3 schreef op maandag 23 sep 2013, 14:00]rikus72 wie is leon, zie ik niet bij reageerders staan, misschien ben beetje blind olijfje3

28-08 20.18 uur

ho
door hotelgast - Nov 3, 2015 om 00:44
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=trivago schreef op maandag 26 aug 2013, 20:43]Beste, lexestrex, gertjeadam en andere pesonen met hetzelfde probleem.

trivago vindt het oprecht zeer betreurenswaardig dat uw boeking door het faillissement van Clever-hotels.com is geannuleerd.

Wij zijn totaal verrast door het faillissement. Clever-hotels heeft een langdurige samenwerking achter de rug met Hotelbeds, de leverancier van de Clever-hotels inventaris en een lid van TUI Travel PLC, een van de grootste leveranciers voor hotelinventarissen ter wereld. trivago betreurt het ten zeerste dat u, als onze gebruiker, een negatieve ervaring heeft met onze website door toedoen van deze situatie.

Echter, aangezien trivago een onafhankelijke hotelzoekmachine is, die prijzen vergelijkt van meer dan 180 boekingssites, zijn wij nooit betrokken in het daadwerkelijke boekingsproces tussen u en het reisagentschap, of tussen u en het hotel. Om deze reden, alsook om privacy redenen, heeft trivago geen toegang tot uw persoonlijke gegevens of persoonsgebonden boekingsinformatie. Vandaar dat wij u aanraden om met Clever-hotels of Hotelbeds contact op te nemen, aangezien zij in bezit zijn van uw reservering en alle informatie die daarbij hoort. Zij kunnen u dus beter helpen.

Desondanks zijn wij bereid om u te assisteren indien u verdere informatie wenst, of indien u niet in staat bent om via Clever-hotels of Hotelbeds tot een oplossing te komen. Aarzelt u in dat geval niet om contact met ons op te nemen. Voor contact met onze helpdesk kunt u gebruik maken van de volgende link: http://www.trivago.nl/company.php?pagetype=customer en vervolgens het formulier invullen.

trivago betreurt het ten zeerste dat u het gebruik van trivago als negatief hebt ervaren. We hopen dat deze situatie uw beslissing om trivago in de toekomst opnieuw te gebruik niet zal beïnvloeden. trivago is continue bezig om haar gebruikers een zo duidelijk mogelijk beeld te geven van de reisagentschappen en de hotels die op onze site te vinden zijn. Mocht u contact met ons zoeken, in ieder geval erg bedankt voor de moeite, wij stellen uw reactie erg op prijs.

Hoogachtend,

Het team van trivago.nl

ho
door hotelgast - Nov 3, 2015 om 00:51
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=trivago schreef op maandag 26 aug 2013, 20:43]Beste, lexestrex, gertjeadam en andere pesonen met hetzelfde probleem.

trivago vindt het oprecht zeer betreurenswaardig dat uw boeking door het faillissement van Clever-hotels.com is geannuleerd.

Wij zijn totaal verrast door het faillissement. Clever-hotels heeft een langdurige samenwerking achter de rug met Hotelbeds, de leverancier van de Clever-hotels inventaris en een lid van TUI Travel PLC, een van de grootste leveranciers voor hotelinventarissen ter wereld. trivago betreurt het ten zeerste dat u, als onze gebruiker, een negatieve ervaring heeft met onze website door toedoen van deze situatie.

Echter, aangezien trivago een onafhankelijke hotelzoekmachine is, die prijzen vergelijkt van meer dan 180 boekingssites, zijn wij nooit betrokken in het daadwerkelijke boekingsproces tussen u en het reisagentschap, of tussen u en het hotel. Om deze reden, alsook om privacy redenen, heeft trivago geen toegang tot uw persoonlijke gegevens of persoonsgebonden boekingsinformatie. Vandaar dat wij u aanraden om met Clever-hotels of Hotelbeds contact op te nemen, aangezien zij in bezit zijn van uw reservering en alle informatie die daarbij hoort. Zij kunnen u dus beter helpen.

Desondanks zijn wij bereid om u te assisteren indien u verdere informatie wenst, of indien u niet in staat bent om via Clever-hotels of Hotelbeds tot een oplossing te komen. Aarzelt u in dat geval niet om contact met ons op te nemen. Voor contact met onze helpdesk kunt u gebruik maken van de volgende link: http://www.trivago.nl/company.php?pagetype=customer en vervolgens het formulier invullen.

trivago betreurt het ten zeerste dat u het gebruik van trivago als negatief hebt ervaren. We hopen dat deze situatie uw beslissing om trivago in de toekomst opnieuw te gebruik niet zal beïnvloeden. trivago is continue bezig om haar gebruikers een zo duidelijk mogelijk beeld te geven van de reisagentschappen en de hotels die op onze site te vinden zijn. Mocht u contact met ons zoeken, in ieder geval erg bedankt voor de moeite, wij stellen uw reactie erg op prijs.

Hoogachtend,

Het team van trivago.nl

WE ZIJ NU 1 1/2 JAAR VERDER: het resultaat is: TRIVAGO HEEFT HELEMAAL NIETS VOOR MIJ (en ik vermoed ook voor anderen benadeelden) GEDAAN! Ik ben gewoon mijn geld kwijt ca. 350 euro! Een waarschuwing voor iedereen die via TRAVAG wil gaan boeken. De partners van trivago blijken in de praktijk laag niet allemaal betrouwbaar terwijl trivago ze wel als zodanig aanprijsde! De hulp van de helpdesk die trivago aanbood was niets meer dan een dooddoener er kwam na het inzenden van onze gegevens gewoon nooit meer een reactie
Hotelgast

aurora1
door aurora1 - Nov 3, 2015 om 22:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat bent u dan maar even, met veel hoofdletters, hier mooi kwijt.
Trivago is een hotelzoekmachine, geen aanbieder van hotels en geen reisorganisatie. Dat is ook duidelijk op de site te lezen.
Volgende keer boeken via een reisorganisatie die bij de ANVR aangesloten is zou ik denken.