ca
door calimer Dec 13, 2007 om 20:14
Vakantie & reizen

Geannuleerde reis

Hallo,

Wij hadden na veel gedoe eindelijk de vrije dagen kunnen regelen voor een bepaalde groepsrondreis, geboekt, en krijgen bericht terug van de reisorganisatie dat de reis geannuleerd is wegens te weinig deelnemers. Het vetrek zou over 7 weken zijn. Maar... er staat op de site groepsgrootte 4-24 deelnemers.ongeveer een week voor het boeken heb ik gevraagd of er al mensen hadden geboekt, hoeveel en in welke leeftijdscategorie. Ik kreeg toen te horen dat er al twee keer twee mensen definitief hadden geboekt. Met onze boeking dus 6  mensen. Nu annuleren ze op basis van te weinig deelnemers, terwijl vier het minimum is. Kan dat zomaar? En belangrijker nog, valt er iets aan te doen? Wij hebben nl een zeer beperkte periode waarin wij vakantie kunnen opnemen.

Bedankt!

1856 5 Rapporteer

stacey
door stacey - Dec 13, 2007 om 20:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Kan me niet voorstellen dat er groepsrondreizen zijn die met 4 personen reizen, is niet echt een groep, 24 is een volle of bijna volle bus, dus kan me niet voorstellen dat er 4 als minimum zou gelden.

Welke reis/reisorganisatie betreft het ?

ca
door calimer - Dec 14, 2007 om 12:09
96 Antwoorden / 11 Vragen

Tja voorstelbaar of niet, het staat duidelijk op de site, groepsgrootte 4-24 personen. Het gaat om shoestring trouwens.

door 4711 - Dec 14, 2007 om 12:56
885 Antwoorden / 2 Vragen

gezien Uw beperkte periode zou U uitsluitend vakantie's moeten boeken waar deze voorwaarden niet gelden!

Niet boos worden als een last minit aanbieding minder als helft kost naar gelijkwaardige bestemming!

Ik kreeg ooit wegens annulering een duurdere rondreis voor minder aangeboden en ik had deze niet genomen wegens de hoge prijs, dus ik was juist extra blij dat het zo fout ging!

Vraag dus of ze een alternatief hebben of zoek zelf elders....

stacey
door stacey - Dec 14, 2007 om 13:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ik weet niet welke reis het was dus dat kan ik niet nazien, maar er staat dus wel in de voorwaarden dat het doorgaat als de minimale bezetting geboekt heeft, en dat is volgens jou het geval dus komen ze hun eigen voorwaarden niet na blijkbaar;

--Groepsgrootte
De minimale en maximale groepsgrootte verschilt per reis maar is in de regel tussen de 6 en 20 reizigers, soms meer, soms minder. De groep gaat door als het minimum aantal bereikt is.
Shoestring - avontuurlijke groepsrondreizen  ---

Ik zou contact met ze opnemen hierover, want 6 is nog altijd 2 meer dan de minimale 4 personen ,dus zou er geen reden zijn deze reis te annuleren, althans niet om de opgegeven reden in dit geval -op basis van te weinig deelnemers -

Ik ga er vanuit dat je het niet hebt verward met de excursieprijzen die op een minimaal aantal (van bv 4 ) gebaseerd zou zijn ipv min. aantal deelnemers van de  reis zelf ?   --De prijs van het excursiepakket is gebaseerd op de deelname van minimaal 6 deelnemers. ---

ca
door calimer - Dec 17, 2007 om 17:16
96 Antwoorden / 11 Vragen

Tja das lekker makkelijk, "dan moet je geen vakanties boeken met deze voorwaarden". We zijn nu al genoeg beperkt in onze keus, als je dan alle groepsrondreizen dan ook nog eens moet schrappen dan kom je niet ver meer.

De opmerking over last minute en goedkoper en niet boos worden snap ik niet hoor, het gaat om een standaard rondreis, geen lastminute, goedkoop is ie bepaald niet... Ze hebben de totale reis op die datum geannuleerd, dus het lijkt me sterk dat ze hem nog als een lastminute een stuk goedkoper gaan aanbieden. Doen ze dat toch terwijl ze annuleren wegens te weinig deelnemers, tja ik denk dat ik dan juist wel boos zou worden!

@Stacey, het lijkt er idd op dat ze hun eigen voorwaarden niet handhaven. ik heb navraag gedaan maar nu weten ze van niks meer. Ik heb de mail die ik van hen kreeg doorgestuurd, met het verzoek die dan eens aan me uit te leggen, ik wacht nog op de reactie....het zal me benieuwen!