ma
door martin60 May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleutel nog kon brengen kontakt ging alleen via booking.com kanaal en niet rechtstreeks met eigenaar.
Aangeboden appartement lag  helemaal niet aan zee zoals in de advertentie en is ook een week later van booking.com verdwenen want na verder zoeken bleken er al meerdere klachten te zijn over dit appartement en de gang van zaken.
Kontakt met booking is heel lastig en alles in het Engels waarbij ze steeds verwijzen naar hun gelijk en voorwaarden en dan uiteindelijk aanbieden wat anders te regelen en te annuleren  maar dan ben je wel je geld kwijt.
Wij weten zeker niets van die borg te weten en daarvoor hadden we ook al een issue bij een ander appartement dat uiteindelijk door de eigenaar werd gecancelled zogenaamd omdat er iets met de stroom was maar de vorige huurder zat er gewoon nog en in en verder in de week werd het ook nog aangeboden. Toen kamen ze met een alternatief maar daar bleken helemaal geen honden toegestaan dus echt een slechte service en uiteidnelijk heb ik maar rechstreeks een duur hotel geboekt, want het was oudejaarsdag.
Is er iets te doen want je krijgt je geld niet terug ook al sta je in je recht als de eigenaar en booking.com  de annulering niet bevestigen.
Booking.com bied je de mogelijkheid aan hun te betalen en dan ben je ind e meeste gevallen van de betailing aan eigenaar af en omdat je credit card gebruikt lijkt me dat ook voldoende borg en is booking.com dus ook verantwoordelijk voor de boeking . Echter in sommige gevallen moet je toch nog met de eigenaar aan de slag wat een vreemde gang van zaken is naar mijn idee.

groet, Martin

2107 6 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 15, 2024 om 12:18
2120 Antwoorden / Vragen

Ik kan mij heel goed voorstellen dat booking.com simpelweg niet je platform is, zeker als je geen Engels spreekt. Waarom boekt u uw vakanties niet bij een reisbureau, daar spreken ze gewoon Nederlands.

sira
door sira May 15, 2024 om 15:17
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Via een reisbureau is een goede tip.
Ik boek meestal rechtstreeks bij een hotel, want bij een rondreis weet je waar je allemaal heen gaat en ieder hotel is wel te vinden op internet.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 15, 2024 om 16:29
2120 Antwoorden / Vragen

Ik ben zelf ook niet zo dol op die particuliere verhuurders hoewel ik eigenlijk nooit een reden tot klagen heb gehad en zeker niet van dit soort ellende.

Janzegt
door Janzegt May 15, 2024 om 22:07
137 Antwoorden / Vragen

Er zijn diverse hotels met name in het buitenland is mijn ervaring, die geen eigen bookingsite hebben, en die je alleen maar via booking.com kunt boeken. Dus moet je wel. En soms is het wel goedkoper via booking.co dan via de hotelwebsite. Heb jaren lang af en toe een vandervalk hotel geboekt en de ene keer was via eigen site goedkoper en dan was boeking weer goedkoper. En dan praat ik niet over een paar procent verschil, maar soms tot wel 40-50%

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 16, 2024 om 09:38
2120 Antwoorden / Vragen

Ik hoor je vooral over de prijs praten terwijl de klacht over gebrekkige service gaat. Ik denk dat er juist geen plicht is om gebruik te maken van Booking.com en de rest is consequenties trekken.

Janzegt
door Janzegt - May 15, 2024 om 22:23
137 Antwoorden / Vragen

Dat je terplekke nog bepaalde kosten moet betalen, buiten booking.com om is niet vreemd. Toeristenbelasting is wel de meest bekende, maar borg en eindschoonmaak komen ook voor. Met name als je geen hotelkamer  boekt maar een andere vorm van accomodatie. Mijn ervaring is dat deze informatie staat op de infopagina van de accomodatie. Teksten als "ter plekke zijn lokale belastingen verschuldigd" of "lokaal kan een borgsom worden gevraagd". Het stond nooit op het betalingsoverzicht.
Booking checkt overigens niet of de opgegeven informatie over de accomodatie correct is. Als er regelmatig klachten zijn over een accomodatie, dan schijnt booking wel in te grijpen.
Persoonlijk gebruik ik Booking.com voor hotelkamers. Dat is meestal rechtuit/rechtaan. Als het gaat om een apartement, dan heb ik zelf goede ervaringen met Airbnb.
Hoe je je geld terugkunt krijgen van booking kan ik je niet vertellen. Heb wel eens problemen met hun gehad en die zijn opgelost door hun, maar ik kan me voorstellen dat het lastig is als je de Engels taal niet goed machtig bent.

ka
door kassa2551 May 18, 2024 om 13:27
23 Antwoorden / Vragen

Trustpilot Airbnb 1,3............. dus net zo onbetrouwbaar........Het is simpel een kwestie van " geluk hebben". Niets meer niets minder. Betrouwbare organisaties......probeer ze maar eens te vinden. Heel lastig anno de 21ste eeuw,

rj
door rjw May 22, 2024 om 23:10
3294 Antwoorden / 5 Vragen

@kassa2551: wat een onzin dat het moeilijk is om betrouwbare organisaties te vinden. Ik boek heel veel via booking, airbnb maar ook anderen en het is nog nooit fout gegaan. Dus waar baseer jij het op dat lastig is om in deze eeuw betrouwbare organisaties te vinden? Als ik terugdenk aan de consumentenprogrammas uit de vorige eeuw (Bosboom, Bom) dan was er toen veel meer ellende, al was het maar omdat je tegenwoordig veel meer mogelijkheden hebt om dingen te checken.

in
door inno1 - May 16, 2024 om 09:25
123 Antwoorden / Vragen

Een jaar geleden had ik een geschil met booking - als het op betalen aankomt dan laten ze opeens niets meer horen - maar ik heb alleen maar heel vriendelijke Nederlandse mensen van de klantenservice gesproken. Nooit Engelse.

@q
door @qwerty@ May 17, 2024 om 11:34
75 Antwoorden / 1 Vragen

"maar ik heb alleen maar heel vriendelijke Nederlandse mensen van de klantenservice gesproken."
En dus ? Ook niets mee opgeschoten......

@q
door @qwerty@ - May 17, 2024 om 11:32
75 Antwoorden / 1 Vragen

Toekomstige oplossing: nooit meer boeken bij booking.com: Trustpilot :1,2 STER

Reviews

 56.907  •  Zeer slecht

rj
door rjw May 22, 2024 om 23:17
3294 Antwoorden / 5 Vragen

56907 klachten is ongeveer 0,001% van het aantal boekingen dat ze hebben verwerkt. Cijfers goed interpreteren is blijkbaar niet voor iedereen weggelegd.