ma
door maximaal Aug 4, 2015 om 11:58
Vakantie & reizen

Groupolitan reizen

Ben inmiddels vijf/zes weken doende om problemen / valse boekingen van Groupolitan rechtgetrokken te krijgen !

Reisje geboekt en bevestigd door Groupolitan en vooraf betaald / betreffende accommodatie weet echter van niets en doet geen zaken met ze ! Inmiddels hebben ze zelf ook (telefonisch) toegegeven dat "er iets fout was gegaan" maar een fatsoenlijk alternatief of geld terug ho maar (tot op heden)

Zij er andere mensen die ook ervaringen met die club hebben. Reageren totaal niet op mail, telefonisch onbereikbaar of beloven van alles wat ze vervolgens niet doen en ga zo maar door.

1116 10 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Aug 4, 2015 om 12:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Is dit een Belgische aanbieder?

gerbera
door gerbera - Aug 4, 2015 om 12:38
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Als het dit bedrijf is lees dit dan maar. klik

edrick3
door edrick3 - Aug 4, 2015 om 12:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 4 aug 2015, 12:24]Is dit een Belgische aanbieder?

Dacht het wel. Klik

di
door digioma - Aug 4, 2015 om 13:15
646 Antwoorden / 29 Vragen

Denk dat TS dacht dat hij/zij contact had met GROUPON... de naam van die andere firma lijkt daar verdacht veel op. Ik doe trouwens met geen van beide bedrijven zaken.

zoekster
door zoekster - Aug 4, 2015 om 13:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U heeft natuurlijk gewoon recht op geld terug. Geef ze een termijn waarbinnen het geld moet zijn teruggeboekt en anders dient u een klacht in bij de ECC.

Klik HIER

Ik ga er daarbij vanuit dat u Nederlander bent.

Als u Belg bent, kunt u misschien terecht bij de belgische geschillencommissie reizen. klik HIER

Bij Groupolitan Travel zie ik dat ze de alg. voorwaarden van de Geschillencommissie onderschrijven. Maar ja, of dat ook inhoudt dat ze erbij zijn aangesloten......

ma
door maximaal - Aug 4, 2015 om 14:17
2 Antwoorden / 2 Vragen

Geld terug is al toegezegd, maar daadwerkelijk overmaken tot op heden niet gebeurt. Is inderdaad Belgisch "hoofdkantoor". Telefoon (als opgenomen) Franstallig en beetje engels (als je geluk hebt). Geen andere met gelijke ervaringen ??

zoekster
door zoekster - Aug 4, 2015 om 19:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=maximaal schreef op dinsdag 4 aug 2015, 14:17]Geld terug is al toegezegd, maar daadwerkelijk overmaken tot op heden niet gebeurt. Is inderdaad Belgisch "hoofdkantoor". Telefoon (als opgenomen) Franstallig en beetje engels (als je geluk hebt). Geen andere met gelijke ervaringen ??
Als het geld is toegezegd, maar het wordt niet overgemaakt, dan nu naar de ECC. Daar zijn goede ervaringen mee. Bedrijven willen die niet op hun dak.

U kunt ook wachten tot u hier anderen met gelijke ervaringen treft. Maar wat koop je ervoor? Niets

chris74
door chris74 - Aug 4, 2015 om 19:22
564 Antwoorden / 44 Vragen

het hele verhaal

Je hebt het over een valse boeking, als ik dat zo lees heb je zelf de boeking niet gedaan. In de discussie lees ik echter iets heel anders.

ho
door hopetobehelping - Aug 4, 2015 om 19:46
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste maximaal,

zie de antwoorden van zoekster, dat is uw weg om uw geld terug te krijgen.
Niet te lang over nadenken, gewoon doen, het heeft u al genoeg tijd en ellende gekost.

@chris74, het is maar net hoe u de vraag leest. Woorden kunnen nu eenmaal verschillend geïnterpreteerd worden. Ik heb de vraag wel gelezen zoals deze ook bij discussies staat (Groupolitan heeft een 'valse' boeking gedaan, ze hebben helemaal niets bij de aangeboden en 'verkochte' accommodatie).

ma
door maximaal - Aug 4, 2015 om 20:53
2 Antwoorden / 2 Vragen

Allen,

Dank voor jullie tips. ECC kende ik nog niet dus dat ga ik proberen. Verder een discussie geïnitieerd om te kijken of er meer mensen met dit soort ervaringen zijn.

@chris74;gelukkig begrepen de anderen wel wat ik bedoelde. Wat was overigens de bedoeling van je reactie ?
Uiteraard koop / boek je iets bij Groupolitan Travel die vervolgens bevestigen dat de reservering in orde is.
Vervolgens blijkt dat er helemaal niets bij de accommodatie bekend is, laat staan geboekt werd.