KLM Vertraging 2.59 uur, dus geen vergoeding?
vorige week ben ik vanuit suriname teruggekomen met een vlucht van KLM. hierbij hadden we een vertraging van iets over 3uur. Echter bij een poging om een vergoeding te krijgen geeft KLM aan dat er maar een vertraging van 2 uur en 59 min was. dit is 1min te weinig om een vergoeding te krijgen. Is dit toeval? kan ik deze vluchttijden nog ergens checken? wie kan mij verder helpen?
Als je niet in aanmerking komt voor de vergoeding op basis van de Europese verordening dan heb je altijd nog recht op een schadevergoeding mits je kunt aantonen dat je schade hebt.
@alfatrion,
.....dan heb je altijd nog recht op een schadevergoeding mits je kunt aantonen dat je schade hebt......
En waar haal je die 'wijsheid' vandaan?
Wat voor schade heb je dan? Claimen, claimen, clamen, we gaan de Amerikaanse kant op. Zeer verwerpelijk.
@edrick3: Waar haal jij de "wijsheid" vandaan dat iemand die een ander schade toebrengt deze schade niet of niet volledig hoeft te vergoeden?
Het gaat hier om een blijvende tekortkoming zoals bedoelt in art. 6:74 BW. De Europese verordening 261/2004 regelt alleen dat vliegvaartmaatschappijen een minimumbedrag moeten betalen in het geval de vertraging een bepaalde termijn overschrijden. De consument hoeft dan niet te bewijzen deze schade geleden te hebben. Maar als de consument (wel) kan bewijzen (meer) schade geleden te hebben dan moet de vliegvaartmaatschappij die natuurlijk ook vergoeden.
=Artikel 6:74 lid 1 BW: Iedere tekortkoming in de nakoming van een verbintenis verplicht de schuldenaar de schade die de schuldeiser daardoor lijdt te vergoeden, tenzij de tekortkoming de schuldenaar niet kan worden toegerekend.[/quote="Artikel 12 lid 1 Verordening 261/2004: Verdere compensatie": Deze verordening is van toepassing onverminderd de rechten van een passagier op verdere compensatie. De uit hoofde van deze verordening toegekende compensatie kan op eventuele verdere compensatie in mindering worden gebracht.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer