samia
door samia Jul 12, 2011 om 16:51
Vakantie & reizen

Moet ik het heele bedrag betalen voor een geboekte en weer geannuleerde vakantie in december 2011 betalen

Hallo,
in mei heb ik een vakantie-aanbieding midweek van de roompot - geboekt, maar mijn moeder kon het niet meer opbrengen -79 jaar- heb meteen schriftelijk een bericht gestuurd naar de roompot en verteld dat het niet meer doorging. Kreeg geen aantwoord van hun. Toen heb ik nog eens per email nagevraagd en het was tegen mijn verteld dat ze de brief niet hebben ontvangen en ik nu de heele reissom moet betalen. Ik heb hun gezegd dat ik het al schriftelijk meegedeeld heb, maar dit telde niet meer.
Verder kreeg ik dan van hun te horen dat ik een ander datum kon uitzoeken zonder verdere onkosten, maar mijn moeder word er niet op jonger, of ik nu ging of niet ik moest de heel reissom betalen. Dus heb ik toch maar voor een datum voor mezelf gekozen en het doorgegeven - dat ik dan in dezember 2011 zou komen. Dus de boeking was veranderd en ik had ook een bevestiging ontvangen, maar wat blijkt: hun hebben toch wijzigingskosten berekend, dat was niet afgesproken. Ik belde hun en vroeg hoe het zit, ja was de aandwoord moet ik wel betalen, dan zou me iemand anders iets verkeerds hebben verteld, en ze zegd nog ook als ik de reis op dezelfde dag had afgezegd was de reis ook geannuleerd, zonder kosten. Dus nu had ik weer een nieuwe reis, met extra onkosten, die niet afgesproken waren, en ik dacht aan haar advies, als je een reis boekt en dezelfde reis op de dag van boeking annuleerd dan hoef je niets te betalen, dus deed ik het met de tweede reis --anuleeren op de zelfde dag. Een week later kreeg ik een rekening met de mededeling dat ik de geboekte reis aankomst 12.december 2011 - ook is deze geannuleerd volledig moet betalen, ik denk niet dat dit moet, heeft iemand ervaring met zulke boekingen?

4550 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 12, 2011 om 16:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo samia,

Uit de Algemene Voorwaarden van Roompot:

Annulering

p. Bij annulering betaalt de Recreant een vergoeding aan de Ondernemer. Deze bedraagt:
- bij annulering meer dan drie maanden voor de ingangsdatum, 15% van de Totaalprijs;
- bij annulering binnen drie tot twee maanden voor de ingangsdatum, 50% van de Totaalprijs;
- bij annulering binnen twee tot één maand voor de ingangsdatum, 75% van de Totaalprijs;
- bij annulering binnen één maand voor de ingangsdatum, 90% van de Totaalprijs;
- bij annulering op de dag van de ingangsdatum, 100% van de Totaalprijs.
q. De vergoeding zal naar evenredigheid gerestitueerd worden, na aftrek van administratiekosten, indien de Accommodatie door een derde op voordracht van de Recreant en met schriftelijke instemming van de Ondernemer wordt gereserveerd voor dezelfde periode of een gedeelte daarvan.

Met vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 12, 2011 om 17:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat houd verband hoelang je van jte voren je anulatie plaats vindt. zie edrick3

edrick3
door edrick3 - Jul 12, 2011 om 17:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@samia,

Je moet dus uitgaan van je eerste boeking. Die heb je blijkbaar vlak voor de datum waarop je zou gaan geannuleerd.
Het is dan alleen maar aardig van Roompot dat ze je de mogelijkheid hebben geboden om naar een andere datum uit te wijken.
Als je deze nieuwe datum/boeking nu ook annuleert gaan ze - naar ik aanneem - uit van de oorspronkelijke boeking en moet je dus alsnog de 'reis' volledig (90% ??) betalen.
Het is dus wellicht verstandig om - als dit nog kan - toch een paar daagjes vakantie te gaan houden.

Met vr.gr.

samia
door samia - Jul 12, 2011 om 17:38
22 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb de tweede boeking geannuleerd omdat ze me onkosten hebben berekend die ze niet zouden berekenen, ik ga niet 2 dubbel betalen, en het lijkt me sterk dat ik 90% van een vakantie moet betalen die ik In mei geboekt heb en op dezelfde dag geannuleerd heb. Het gaat om een vakantie in december, dus het was van mei tot december 6 maanden. en daarvoor 90% - nee --

edrick3
door edrick3 - Jul 12, 2011 om 17:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@samia,

Ach, weer een rode duim. Waarom?

Je hebt in mei een vakantie geboekt voor .... een paar dagen later, of voor december?
Naar ik begrepen heb wilde je in MEI op vakantie. Die heb je geannuleerd en een plaatsvervangende boeking voor december gedaan.
Het gaat dus om de tijd tussen je 1e boeking en de datum waarop je weg zou gaan!!
En dan even in het lijstje hierboven kijken.

wi
door winniedepoohh - Jan 14, 2012 om 19:31
14 Antwoorden / 3 Vragen

Wij hebben een soort gelijk akkefietje

Ik had een vakantie geboekt via bungalow.nl daar staat dat je of bij het park moet betalen of dat je een factuur krijgt, dit krijg je pas bij de bevestiging te zien en dan zit je er dus aan vast.
Ik wist dat ik het geld in december had en heb eind november geboekt met de gedacht of het eind december te betalen of bij aankomst park.

we gingen pas in januari,

we kregen dus de bevestiging dat ik gelijk moest betalen ik heb toen gelijk aangeven dat dit pas per eind december betaald kon worden, toen kreeg ik een brief dat het geannuleerd was en of ik 80 euro wilde betalen voor het annuleren.

Aangezien we toch in januari er een weekend heen wilde heb ik weer contact op genomen en toen werd doorgegeven dat ik dan maar opnieuw moest boeken
dus dat heb ik gedaan en we hebben een goed weekend gehad, tot dat we thuis kwamen en ik als nog die 80 euro annulering moest betalen ondanks dat we op het park geweest en daar ook flink wat geld hebben uitgegeven.

we willen om de paar maanden een weekend naar het wolfsven omdat we dan daar toch in de buurt zijn , maar goed nu ga ik een ander park zoeken in de buurt van eindhoven want hier zien ze me niet meer

samia
door samia - Jan 15, 2012 om 19:08
22 Antwoorden / 11 Vragen

hallo edriek3
even een antwoord, wat je zegd kan kloppen, maar dan moeten ze geen wijzigingskosten berekenen voor de nieuwe boeking, en daar gaat het ook om, ze berekenen voor alle twee boekingen dus dubbele onkosten, het zou dan of het een of het ander moeten zijn, maar ze verliezen op allebei