al
door alva46 Jan 1, 2012 om 14:54
Vakantie & reizen

Prijsverhoging

Ik was in 2011 met partner in Californie en betaalde
zo'n € 1200 voor 2 retourtickets.

Wil ik dit jaar een vergelijkbare reis maken, dan kost me dat opeens meer dan het dubbele!

Ik vind dat ongelooflijk.

Heeft iemand een idee waarom de prijzen binnen een jaar met meer dan 100% zijn gestegen?
En is er een iemand die me een goed idee aan de hand kan doen hoe ik tegen een redelijk bedrag deze reis kan boeken?

588 10 Rapporteer

vladja
door vladja - Jan 1, 2012 om 15:52
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Zit je aan een bepaalde datum vast, dat je wil vliegen. Hoeveel rek (eerder of later) zit er in de vertrekdatum. Schuiven met vertrekdatum kan een hoop geld schelen. Een verdubbeling - als verschil - is wel heel erg veel.

Vladja

zwemmer
door zwemmer - Jan 1, 2012 om 15:55
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Het hangt ervan ook af met welke maatschappij je vliegt en of je al dan niet moet overstappen. Hoe meer overstappen deste goedkoper de vlucht. Heb je al bij World Ticket Center gekeken en vergeleken?

Zwemmer

edrick3
door edrick3 - Jan 1, 2012 om 15:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo alva46,

Zo'n verdubbeling is wel erg veel.
Zoals gemeld: het ligt natuurlijk wel aan je vertrekdatum.
Kijk hier eens voor bv. een vlucht naar LA met een prijs van € 481 (als voorbeeld).
Met een beetje zoeken op diverse sites moet het mogelijk zijn om een ticket voor een redelijke prijs te boeken.

Met vr.gr.

al
door alva46 - Jan 1, 2012 om 21:59
3 Antwoorden / 2 Vragen

Beste mensen,

Ik had moeten aangeven in juli weg te willen, eind augustus terug te willen zijn en als bestemming Fresno te hebben.
In deze periode het vorig jaar, met dezelfde bestemming, was ik voor zo'n € 1200 over.
Ik heb inmiddels alle bekende aanbieders nagekeken en daarbij de mogelijkheden met 1 en 2 stops onderzocht, maar de prijzen blijven
onveranderd minimaal 2x zo hoog als in 2011.

Wie weet de oplossing?

zwemmer
door zwemmer - Jan 1, 2012 om 22:07
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Het is wel een moeilijke tijd, het hoogseizoen. Misschien kom je alleen maar beter uit als je de tijd kunt veranderen. IJzer kun je niet met handen breken. Heb je je ook bij studentenreisbureaus georienteerd?

edrick3
door edrick3 - Jan 2, 2012 om 12:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=alva46 schreef op zondag 1 jan 2012, 21:59]Beste mensen,

Ik had moeten aangeven in juli weg te willen, eind augustus terug te willen zijn en als bestemming Fresno te hebben.
In deze periode het vorig jaar, met dezelfde bestemming, was ik voor zo'n € 1200 over.
Ik heb inmiddels alle bekende aanbieders nagekeken en daarbij de mogelijkheden met 1 en 2 stops onderzocht, maar de prijzen blijven
onveranderd minimaal 2x zo hoog als in 2011.

Wie weet de oplossing?

Zou ik toch nog eens goed kijken.
Ik kom hier op € 1319,75
maar kan anders uitvallen met andere data.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jan 2, 2012 om 12:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@alva46,

En met vertrek eind juli en terug eind augustus kom ik op € 1354 (en dat is dus geen verdubbeling!). Kijk hier.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jan 2, 2012 om 12:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@alva46,

Oei, zit ik even fout!!
Ik had weliswaar 2 personen ingegeven, maar ze geven de prijs p.p.!!
Dat is inderdaad duur.
Beschouw de vorige antwoorden maar als NIET gegeven.
Sorry!

zwemmer
door zwemmer - Jan 2, 2012 om 12:30
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Is het een idee om te kijken of het aanzienlijk scheelt als je van een buitenlands vliegveld zou vertrekken (bv. Duitsland)?

Zwemmer

al
door alva46 - Jan 3, 2012 om 15:17
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hai Zwemmer,

Vanuit Duitsland (Dusseldorp) maakt nauwelijks iets.
Een € 50 p.p., maar voor dat verschil moet ik wel 2 tussenstops maken i.p.v 1 vanuit Nederland en daarbij komt ook nog dat de terugreis tussen 05.00 en 06.00 uur begint!
En dat zou betekenen om ong. 03.00 opstaan.
De vertrektijden vanuit Nederland en Californie zijn daarentegen een stuk gunstiger.

Ik ga maar eens bellen met een luchtvaartmij om een antwoord proberen te krijgen op mijn eerder op dit forum gestelde vraag.

Bedankt desondanks voor jouw reactie.