Reisduur
Volgens mij is dit onderwerp al eens eerder behandeld: een te korte reisduur. Wij vertrekken op zaterdag 22/11 om 17.00 uur en komen dan rond 23.30 pas in ons hotel aan. Wij vertrekken op 29/11 al om 01.20 uur; dus wij worden al rond een uur of 22.00 uur (28/11) opgehaald. Wij boekten A.I. Nu missen wij dus een hele dag inclusief eten en ook de 7 nachten volgens de reisbeschrijving hebben wij niet. Hoe kunnen wij hierop ageren?
Over het algemeen is het zo dat de dag van vertrek, zowel op de heen- als de terugreis, voor een hele vakantiedag geteld worden. Door de tijdstippen van het vertrek op die dagen kan het inderdaad zo zijn dat je één of twee dagen niet als vakantie ervaart. Helaas maar lees de algemene voorwaarden er maar op na
Mijn kennis hierover is al van enige tijd geleden, toen ik nog zelf in de reiswereld werkte en de nodige ervaring opgedaan heb met de Geschilencommissie Reizen. Volgens de ANVR Reisvoorwaarden heeft iedere touroperator een bepaalde marge, waarbinnen de heen- en terugreis mag plaatsvinden. Die marge bestaat uit een aantal uren, die u volgens mij heel eenvoudig in die ANVR Reisvoorwaarden kunt nalezen. Die marge kan ook in uw voordeel uitvallen. Als de touroperator zich houdt aan die marge, heeft u wettelijk geen grond om te klagen. Dan zult u vast zeggen dat er sprake is van 7 nachten, maar daar leest u niet "overnachtingen". Volgens de letterlijke betekenis bent u in uw geval dus wel 7 nachten weggeweest en heeft de touroperator geleverd volgens de overeengekomen voorwaarden. Ik raad u aan de ANVR Reisvoorwaarden op het gebied van die marge nog eens goed na te lezen. Zit A.I. (wie is dat eigenlijk?) binnen die marge, geef ik u weinig kans op succes. Algemene tip is om altijd een reis te boeken die overeengekomen is op de ANVR Reisvoorwaarden en gedekt wordt door het SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden).
Hallo, ik wou toch nog even reageren op het door jullie vertelde, wij hebben gehad dat er ook verteld werd dat wij s'nachts terug vlogen,dit was een gewijzigde tijd, en zijn hier niet mee akkoord gegaan en toen konden wij wel de andere morgen vliegen. ook zijn wij s'avonds wel op gehaald om terug te vliegen. tip1 is huur een auto ter plekke, hierdoor hoef je niet zo vroeg weg door de voorafgaande taxi dienst van de bus. tip 2 als je weet dat je s'avonds weg gaat meld dit dan aan de receptie van het hotel, meesal wordt er dan voor je een lunchpaket gemaakt ter kompensatie dat je het ontbijt niet neemt.
Hallo, ik ben zelf werkzaam in de reisbrache en heb hier dus redelijk wat ervaring mee.
Als je voor een week een vakantie boekt, boek je voor 8 dagen uit en thuis, 7 nachten op de bestemming. De eerste en laatse dag moet je altijd zien als een "reisdag" en moet je ervan uitgaan dat je die dagen kwijt bent. Dit is ook volgens de voorwaarden, en je bent inderdaad volgens de voorwaarden 7 nachten op de bestemming geweest. Als je een vroege vlucht heen hebt en een late vlucht terug, zodat je alle 8 de dagen volledig benut, dan is dat mooi meegenomen.
als ik een simpel reken som maak ik vertrek dinsdag om 19:45 kom om 0001 aan als het meezit vertrek om 02:00 van het vliegveld nog een uur voordat ik bij het hotel ben het is dan 03:00 uur. een halve nacht. vertek de 18e weer naar nerderland om 05:00 twee uur van te voren moet ik op het vliegveld zij dus 03:00 een uur om te reizen naar het vliegveld, die nacht maak ik geen gebruik van het hotel. Conclusie er worden mij twee nachten door de neus geboord. Die worden dus door de reis organisatie lekken in de zak gestoken
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer