r.
door r.gleijm Nov 19, 2003 om 10:03
Vakantie & reizen

Reisduur

Volgens mij is dit onderwerp al eens eerder behandeld: een te korte reisduur. Wij vertrekken op zaterdag 22/11 om 17.00 uur en komen dan rond 23.30 pas in ons hotel aan. Wij vertrekken op 29/11 al om 01.20 uur; dus wij worden al rond een uur of 22.00 uur (28/11) opgehaald. Wij boekten A.I. Nu missen wij dus een hele dag inclusief eten en ook de 7 nachten volgens de reisbeschrijving hebben wij niet. Hoe kunnen wij hierop ageren?

903 5 Rapporteer

maikel
door maikel - Apr 16, 2004 om 12:05
11 Antwoorden / 0 Vragen

Over het algemeen is het zo dat de dag van vertrek, zowel op de heen- als de terugreis, voor een hele vakantiedag geteld worden. Door de tijdstippen van het vertrek op die dagen kan het inderdaad zo zijn dat je één of twee dagen niet als vakantie ervaart. Helaas maar lees de algemene voorwaarden er maar op na

sixerdude
door sixerdude - Apr 16, 2004 om 12:05
37 Antwoorden / 13 Vragen

Mijn kennis hierover is al van enige tijd geleden, toen ik nog zelf in de reiswereld werkte en de nodige ervaring opgedaan heb met de Geschilencommissie Reizen. Volgens de ANVR Reisvoorwaarden heeft iedere touroperator een bepaalde marge, waarbinnen de heen- en terugreis mag plaatsvinden. Die marge bestaat uit een aantal uren, die u volgens mij heel eenvoudig in die ANVR Reisvoorwaarden kunt nalezen. Die marge kan ook in uw voordeel uitvallen. Als de touroperator zich houdt aan die marge, heeft u wettelijk geen grond om te klagen. Dan zult u vast zeggen dat er sprake is van 7 nachten, maar daar leest u niet "overnachtingen". Volgens de letterlijke betekenis bent u in uw geval dus wel 7 nachten weggeweest en heeft de touroperator geleverd volgens de overeengekomen voorwaarden. Ik raad u aan de ANVR Reisvoorwaarden op het gebied van die marge nog eens goed na te lezen. Zit A.I. (wie is dat eigenlijk?) binnen die marge, geef ik u weinig kans op succes. Algemene tip is om altijd een reis te boeken die overeengekomen is op de ANVR Reisvoorwaarden en gedekt wordt door het SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden).

be
door bertenjannie - Apr 16, 2004 om 12:05
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo, ik wou toch nog even reageren op het door jullie vertelde, wij hebben gehad dat er ook verteld werd dat wij s'nachts terug vlogen,dit was een gewijzigde tijd, en zijn hier niet mee akkoord gegaan en toen konden wij wel de andere morgen vliegen. ook zijn wij s'avonds wel op gehaald om terug te vliegen. tip1 is huur een auto ter plekke, hierdoor hoef je niet zo vroeg weg door de voorafgaande taxi dienst van de bus. tip 2 als je weet dat je s'avonds weg gaat meld dit dan aan de receptie van het hotel, meesal wordt er dan voor je een lunchpaket gemaakt ter kompensatie dat je het ontbijt niet neemt.

mi
door miek_1 - Apr 16, 2004 om 12:05
2 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo, ik ben zelf werkzaam in de reisbrache en heb hier dus redelijk wat ervaring mee.
Als je voor een week een vakantie boekt, boek je voor 8 dagen uit en thuis, 7 nachten op de bestemming. De eerste en laatse dag moet je altijd zien als een "reisdag" en moet je ervan uitgaan dat je die dagen kwijt bent. Dit is ook volgens de voorwaarden, en je bent inderdaad volgens de voorwaarden 7 nachten op de bestemming geweest. Als je een vroege vlucht heen hebt en een late vlucht terug, zodat je alle 8 de dagen volledig benut, dan is dat mooi meegenomen.

su
door super - Apr 16, 2004 om 12:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

als ik een simpel reken som maak ik vertrek dinsdag om 19:45 kom om 0001 aan als het meezit vertrek om 02:00 van het vliegveld nog een uur voordat ik bij het hotel ben het is dan 03:00 uur. een halve nacht. vertek de 18e weer naar nerderland om 05:00 twee uur van te voren moet ik op het vliegveld zij dus 03:00 een uur om te reizen naar het vliegveld, die nacht maak ik geen gebruik van het hotel. Conclusie er worden mij twee nachten door de neus geboord. Die worden dus door de reis organisatie lekken in de zak gestoken