Mijn vriend heeft in december vorig jaar kaarten besteld voor guus meeuwis, die deze zaterdag (9juni) optreed in het philps stadion. Nu hebben wij op 1 juni jl. een algemeen opgestelde mail gehad dat er geen kaarten voor ons zijn en wij een ander concert kunnen boeken of ons geld terug kunnen krijgen. In principe is dit natuurlijk gewoon teruggave van de gemaakte kosten, maar kunnen zij dit zo laat pas aangeven? Ik heb tenslotte een dag vrij genomen van mijn werk en verheug me al sinds december op een leuke avond uit.
Tevens heb ik zelf nog kaarten besteld voor de Red Hot Chilli Peppers bij dezelfde aanbieder. Daar kreeg in in eerste instantie geen bevestiging van. Nadat ik de klantenservice gemaild had kreeg ik een mail terug, waar in twee zinnen verteld werd dat mijn bestelling aangekomen was. Ik heb daar dus nog steeds geen officiele bevestiging van en ik vrees dat dit ook verkeerd gaat..
Zijn er meer problemen met deze aanbieder en waar heb ik recht op als deze mensen mij op het laatste moment laten weten dat het niet doorgaat?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Dat zou je verwachten ja, maar dit soort bedrijven verkopen op voorhand tickets en proberen ze daarna op de kop te tikken. Als dat niet lukt, dan krijg je dit soort problemen.
[quote=yvonnevries schreef op dinsdag 5 jun 2012, 09:54]welke sites moet ik voortaan gebruiiken dan?
Ga altijd naar de site van de zanger of het theater zelf. Daar zie je het officiële ticketbureau staan. Bij Guus Meeuwis is dit SeeTickets klik Dan weet je a) dat je niet teveel betaald en b) dat je daadwerkelijk de kaarten krijgt.
Oh ja: als het uitverkocht is op de officiele verkoopsites, moet je niet gaan zoeken bij de dubieuze resellers. Zo help je nl. mee om deze "bedrijven" in stand te hoduen....
thanks allemaal voor de reacties, ticketloket.com is bij deze door mij geboycot. wel vreemd dat ze niet gewoon bieden waar ze mee adverteren. Daar zou een ander bedrijf wel moeilijkheden mee krijgen.
Daar hebben ze gewoon maling aan, zoals ik het begrijp krijg je tenminste nog je geld terug. Het bedrag is meestal te laag om serieuze stappen te ondernemen. Boycotten is inderdaad het beste.
tja bedrag te laag.. daar ben ik het niet zo mee eens, het gaat niet om een tientje. Maar goed, ik ben er wel achter dat IK blijkbaar de veroorzaker ben en niet de verkoper. helaas pindakaas
Ik heb ook een kaartje besteld bij Ticketloket. Ik had die ochtend van de voorverkoop weinig tijd en wou graag naar de Red Hot Chili Peppers. Toen het officiële voorverkoopadres me in de wachtrij gooide, en ik bang was dat de kaartjes snel op waren, heb ik een andere en duurdere aanbieder gezocht, genaamd Ticketloket. Ik was echter niet op de hoogte dat dit een re-seller is, aangezien dit mijn eerste concert is en ik er niet zoveel verstand van heb.
Nu heb ik toch een mailtje gekregen dat de bestelling wordt klaargemaakt en ik nog een mailtje krijg wanneer ze worden verzonden. Ik vraag me alleen af dat als ik het kaartje binnenkrijg, dit ook een legitiem kaartje is. Volgens mij wordt bij het concert de eenmalig te gebruiken streepjescode gescand. Maar hoe weet ik dat Ticketloket de kaartjes niet heeft gekopieerd om op deze manier meer winst te maken en ik dus niet met de streepjescode naar binnen kan, omdat een ander persoon, met dezelfde streepjescode als mijn kaartje, al naar binnen is gegaan?
Het klinkt misschien vergezocht, maar zoals ik overal hoor, is het bedrijf niet echt te vertrouwen. Graag hoor ik snel iets van de ervaringsdeskundigen op dit forum. Het concert is immers al over 10 dagen.
de red hot chili peppers hadden wij ook besteld. Ticketloket is wel gewoon aangesloten bij de kvk, ik ga er niet vanuit dat ze kaartjes kopieren. Het zijn ook geen e-tickets, daar wordt vaker mee geknoeid. Mijn man gaat naar hetzelfde concert als jij, daar verwachten we geen problemen mee.
Als een bepaald 'bedrijfje' bij de Kvk ingeschreven staat, zegt HELEMAAL NIETS over de bedrijfsvoering en/of de betrouwbaarheid van dat 'bedrijfje'.
Zoals reeds geschreven: koop altijd uw kaartje bij een bonafide kaartenverkoper. Koopt u uw kaartje bij een re-seller, of welke naam daarvoor ook gebruikt wordt, dan bent u altijd, per definitie, veel te duur uit!
Vaak zijn dit ook van die malafide zolderkamer'bedrijfjes'. Personen die snel geld willen verdienen. Bij dit soort 'bedrijfjes' betaalt u minimaal het dubbele of een veelvoud van het originele bedrag.
Soms wordt u zelfs niet (meer) toegelaten tot het evenement.
Ik heb het ticket voor de Red Hot Chili Peppers inmiddels via de mail ontvangen van Ticketloket. Het zijn blijkbaar wel e-tickets!!
Ik blijf het eerlijk gezegd eng vinden. Door al die slechte ervaringen die ik overal lees vertrouw ik de boel niet echt meer. Ik hoop dat ik gewoon binnen kan komen, maar goed, dat blijft afwachten natuurlijk.
Bedankt voor de berichten en mochten er nog aanvulling zijn, ik hoor ze graag!
Ook ik kocht in januari via marktplaat bij Ticketloket 2 kaartjes van het concert van vrijdag j.l. van Andre Rieu. Stom misschien, maar ik rekende er helemaal op, bed en breakfast geboekt, dineetje geregeld, afspraken in en om maastricht gemaakt, etc.
Precies 1 week voor het concert een amiltje dat de kaarten niet geleverd zijn. Keus voor een ander soort concert of centen terug. Voor het laatste gekozen, maar of en wanneer dit arriveert ?? Vroeger bestelde ik de kaarten via theater aan het Vrijthof, die doen dit helaas niet meer. Welk buro raadden jullie ons aan voor Andre Rieu ???
Ja ontzettend dom, ook ik ben in mijn enthousiasme zo stom geweest om bij ticketloket kaartjes te bestellen.
De al in december 2011 betaalde kaarten (7 stuks) voor Guus Meeuwis zijn èn niet geleverd èn het bedrag is tot op heden nog niet teruggestort. Op 4 juni kreeg ik een standaardmailtje dat het volledige factuurbedrag zou worden teruggestort. De door hun gestelde betaaltermijn van 30 dagen is al een tijdje verstreken en tot op heden nog niks ontvangen. Wel nog een flink aantal standaardmailtjes op vragen van mijn kant. lang verhaal kort..........
BESTEL A.U.B. NOOIT IETS BIJ TICKETLOKET!
Het zal je een hoop ergernissen, teleurstellingen, tijd en geld besparen.
Anderhalf jaar geleden was ik ook zo stom om bij Ticketloket kaartjes te bestellen. Niets geleverd uiteraard, de zaak quasi aan een ander bedrijf overgedaan en zogezegd verkoopt ticketloket geen kaartjes meer. Sinds vorig jaar oktober heb ik tussen twintig en dertig mailtjes gekregen dat ik écht over een half jaar mijn geld terug krijg, met rente. Ja, ja ... Mijn antwoord op dergelijke mailtjes wordt duidelijk niet gelezen, dus automatische systeemmailtjes. Als er meer mensen zijn die hier genoeg van hebben, kunnen wij misschien het faillissement van die toko aanvragen ...
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland?
Lees meer
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.) 2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti
...
Lees meer
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is. Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken. 12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen. Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen... iemand enig idee wanneer het binnen komt? heb het voor volgende week (30 augustus) nodig. Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer