ekiem
door ekiem May 15, 2013 om 16:51
Vakantie & reizen

Toeristen visum India

Wie heeft er ervaring met het verkrijgen van een toeristen visum voor India via de ambassade ??
Je kunt ook een visum verkrijgen via je reis organisatie maar als je met meerderen bent is dit veel duurder.

gr Ekiem

1941 5 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - May 15, 2013 om 23:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag ekiem,

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar via de reisorganisatie lijkt me wel het handigst en gemakkelijkst ook al is dat misschien wat duurder. Als iedereen afzonderlijk gaat aanvragen is de kans groter dat er iets verkeerd kan gaan lijkt mij.
De ambassade van India heeft sinds 6 mei een online service KLIK en hier.

vr.gr.

ekiem
door ekiem - May 16, 2013 om 16:30
676 Antwoorden / 100 Vragen

Bedankt Aurora1,

Je hebt denkelijk wel gelijk. Ik heb net nog even op die site gekeken ,ingewikkeld allemaal lijkt me.

gr. Ekiem

aurora1
door aurora1 - May 16, 2013 om 22:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat vind ik ook, bovendien zijn ze net met die onlineservice begonnen, dus of dat al soepeltjes en probleemloos werkt....
Het zal een dure reis zijn en dan maken n.m.m. wat kleine prijsverschillen voor zoiets niet veel uit als je er meer zekerheid en gemak van hebt.
Heb je e.e.a. over al dan niet verplichte vaccinaties al uitgezocht? Daarmee kunnen kosten ook verschillen (door wie en waar je je laat vaccineren).
KLIK
Als je ook malariatabletten moet slikken geldt voor sommige versies dat je bijv. 3 weken voor vertrek moet beginnen met slikken.

jo
door joostm_1 - May 19, 2013 om 14:34
22 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf geen ervaring mee. Wel met Kazakstan en Wit-Rusland.

De eerste keer Kazakstan zelf gedaan. Twee keer vanuit Amsterdam naar Den Haag (ophalen en wegbrengen) de twee keer dit door een extern bedrijf laten doen. Ja veel duurder, maar veel minder gezeur en het scheelde me twee ochtenden naar Den Haag rijden. Tel daarbij op je benzine/parkeerkosten en de 'kosten' voor het opnemen van een vrije ochtend, dan kom je toch al snel goedkoper uit. Maar beslis vooral zelf natuurlijk:

ekiem
door ekiem - May 19, 2013 om 17:51
676 Antwoorden / 100 Vragen

Hallo,

Ik heb ondertussen de nodige reizen gemaakt en het is tot nu toe allemaal prima gegaan. Vaak komt het erop neer dat je van alles moet downloden ,invullen en dat dan samen met je paspoort aan getekend op opsturen. Daarnaast moet je een aan jezelf geadresseerd en aangetekend retour envelop meesturen.

Al met al vond ik het de eerste keer erg spannend ,maar goed het is prima gelukt, vandaar.

Daarnaast moet je als de reis organisatie het allemaal voor je regelt ook naar het ( aangetekend) toesturen.

gr Ekiem