Vakantie OAD via Betsy
Hallo,
Ik heb een reis geboekt via Betsy.nl bij OAD.
Hier heb ik een bevestiging van gehad.
Nu geeft OAD aan dat de reis/vlucht vol zit en komt met een ander aanbod.
Het aanbod houd in dat we op een andere dag vliegen en dat de prijs met maar liefst 26% stijgt.
Is dit een reëel alternatief? Zo nee, wat kan ik doen om dan alsnog gebruik te maken van mijn boeking?
Groeten
Als het aangeboden alternatief naar de bestemming waar je voor gekozen hebt te duur is kun je de reis annuleren. Dat zou eigenljk door het reisburo voorgesteld kunnnen worden, maar om begrijpelijke redenen komt men met die informatie niet zo makkelijk naar buiten. Bestudeer de informatie van consuwijzer eens: "Mijn vlucht heeft een overboeking. Waar heb ik recht op.nl" maar ook soortgelijke sites (met een handicap aan mijn rechter arm is de kans dat het linken mis gaat groot, er is vast wel iemand die dat over wil nemen).
Zwemmer
De reis annuleren lijkt mij inderdaad ook de beste optie. En daarna wachten tot er iets voorbij komt wat bij uw wensen past. Mogelijk is dat ook bij een andere aanbieder.
Die betsy.nl kan ik niet vinden. Wat is dat voor een site? Een boekingssite?
Je zou verwachten dat ze je een gelijksoortige reis voor dezelfde prijs zouden moeten aanbieden. Want in feite komt de reisorganisatie de overeenkomst niet na.
In hoeverre je recht hebt op een prijsvermindering voor de alternatieve reis weet ik niet, bel er over met het juridisch loket 0900 8020. Gratis advies door juristen.
Geld terug vragen.
Lekker bedrijf is dat: iets goedkoop aanbieden en dan later een duurdere reis aansmeren. Of een bepaalde reis volgeboekt is, is toch niet te controleren. Dat zouden ze dus bij iedereen kunnen doen. Lekker verdienen zo......
En of dat voor u reëel is, ligt uiteraard aan u zelf. In het algemeen is dit niet reëel en zou ik persoonlijk absoluut niet accepteren. Dus geld terug en bij een ander bedrijf boeken.
Betsy.nl
*hier zou het probleem wel eens in kunnen zitten, want ik kan geen site (meer) vinden met deze naam waar ik een reis kan boeken
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer