pa
door paco14t10 Apr 22, 2006 om 17:49
Vakantie & reizen

Veiligheidsvest Oostenrijk

Een veiligheidsvest is nog niet verplicht in sommige eu-landen nog niet. De ANWB zei tegen ons dat het in oostenrijk verplicht was! Hoe zit dit nu en  wie weet per wanneer dit officieel ingaat en wij zijn in het bezit van een fluoriserende kleur geel vest met het nummer EN-471 van het kruidvat á € 1,99. We lazen onlangs een stuk over Oostenrijk en daarin hadden ze het over dat je een oranje pechjack (is dit het zelfde) moest hebben. Deze kleur die wij nu hebben gekocht is heel duidelijk herkenbaar op de weg. Wat maak dat nou uit dachten wij direct! Wie weet hoe dit zit of zijn wij toch verplicht  een veel duurdere  aan te schaffen een oranje vest(cq jack) te kopen.

Ook wordt er gesproken over het kunnen tonen van een muilkorf voor de hond,zijn dit standaardregels of heeft iemand ervaring dat er in de praktijk er toch niet naar gevraagd wordt!

Wij moeten er speciaal één kopen en gebruiken het toch nooit.

Als het moet dan moet het maar liever niet!

(Dan te weten dat we een toypoedeltje hebben)

Graag uw ervaringen.

883 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 22, 2006 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens Europesche verkeerswet en regelgeving moet uw auto ook qua uitrusting van inzittenden voldoen aan de eisen van het woonland.

Zo is bijvoorbeeld voor inwoners van België een verband"trommel" en brandblusser verplicht. Voor ons niet als wij met een auto met NL kenteken in B rijden. Dat geldt ook in Oostenrijk (en Italië v.w.b. de veiligheidsvesten. De ANWB adviseert evenwel wel zo'n vest in de auto te hebben om problemen met wetshandhavers te voorkomen omdat die waarschijnlijk niet altijd goed op de hoogte zijn.

Een uitzondering betreft een eventuele plicht voor gebruik van sneeuwkettingen, maar dan uit aansprakelijkheidsoverwegingen.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2006 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Via de website van de ANWB kunt u doorlinken naar Buitenland en Oostenrijk en zowel gele, oranje als rode reflecterende vesten zijn toegestaan. Ze kosten daar nog geen 3 euro en zijn tenminste voor de bestuurder van de auto verplicht. Er geldt zowel een plicht om er 1 in de auto te hebben als het ingeval van pech langs de weg te dragen. De periode van oogluikend toestaan is inmiddels verstreken.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2006 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op ondersttande link vind u informayie over het veilingheidsvesst dat inderdaad vana 1-5-2005 verplicht is in oostenrijk. Zoals u kunt lezen voldoet het vest van het Kruidvat aan de voorwaarden.

http://www.wereldwijzer.nl/archive/index.php/t-9831.html

groet

louisa2

ve
door verwijderd - Apr 22, 2006 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

En op deze link vind u informatie over muilkorven.

http://www.dogsincluded.nl/invoer/oostenrijk.htm