ab
door abolijn Oct 27, 2018 om 20:06
Vakantie & reizen
Viagogo wachten tot gedupeerd?

Ik heb heel naief kaartjes gekocht via viagogo. Een paar uur later gister begon ik te denken dat ik het niet helemaal goed had gedaan. Na wat googlen lees ik rampverhalen dat er vaak niet geldige tickets (of duplikaten) verkocht worden. Ik krijg mijn kaartjes pas over 7 maand.. Wat zijn jullie tips voor nu en voor straks? Kaartjes weer verkopen via de site zal me al 90 euro kosten snel. Dus dat doe ik ook lievdr niet.. Als de tickets afgewezen worden, moet ik hier een filmpje van maken en vragen waarom, zodat ik bewijsmateriaal heb, dat de tickets niet werken. Heeft u verder advies?

1201 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 27, 2018 om 20:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tips? Het internet staat vol met tips. Maar de mensen kijken daar pas als ze al op zo’n nep site veel te veel geld uitgegeven hebben voor kaartjes die veel minder kosten. Of ze lopen het risico dat het neppers zijn, of ze komen helemaal niet.

Dus nou maar zeven maanden in de zenuwen zitten.

ab
door abolijn - Oct 27, 2018 om 20:15
10 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt. Mooi das mijn probleem. Ik weet dat ik het fout heb gedaan. Bedankt voor uw antwoord!

tenormin
door tenormin - Oct 27, 2018 om 20:31
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Ook ik kan je niets anders schrijven dan.... enfin, dat weet je al. Echt advies is er niet te geven: via Marktplaats? Maar ook daar, dat gaat hem ook niet worden. Een (hele kleine) kans om binnen 7 maanden te sparen voor "echte" kaartjes? En inderdaad je kaartjes, met verlies, proberen te verkopen? Lieve Heer, wat een geld trouwens. Hoop dat e.e.a. lukt.

marita5
door marita5 - Oct 27, 2018 om 20:40
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Abelijn ,

Heeft u verder advies?

Beter controleren vooraf i.p.v achteraf .

Lees hier waar u veilig tickets kunt kopen en waar niet , klik op de rode regels .

http://www.weetwaarjekoopt.nl/waarkoopikveilig/

http://www.weetwaarjekoopt.nl/waar-niet-te-kopen/

aurora1
door aurora1 - Oct 27, 2018 om 20:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is fraai: kaartjes waarover u twijfel heeft willen doorverkopen? Willens en wetens pogen anderen op te lichten? Dat kan toch niet?
Advies?
Koop aksnog legale kaartjes, en beschouw dit als een verliespost en een dure les voor de toekomst. Als u tzt naar de voorstelling/het concert gaat deze tickets weggeven en voor de ontvanger hopen dat hij binnenkomt.
Verder de website "Weet waar je koopt" goed doorlezen en voortaan daarnaar handelen. Dan helpt u ook niet meer mee om dit soort bedrijven in stand te houden.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 27, 2018 om 20:56
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien komt het toch nog goed, onderstaande link van forumlid @mahadma via Tros Radar geplukt:
https://www.viagogo.nl/Help/Buyer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 27, 2018 om 21:53
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Geen andere mening/advies dan al gegeven. Ook hier 'bezint eer ge begint'.