He
door Heal Mar 12, 2020 om 16:45
Vakantie & reizen

Vliegvakantie en Coronavirus

Ik ga binnenkort op vakantie naar Gran Canaria
Nu is het advies om geen bijeenkomsten te houden van 100 personen en meer i.v.m. het coronavirus
In een vliegtuig gaan veel meer en ook nogeens dicht op elkaar.
Dit zou mijns inziens direct verboden moeten worden.
Vakantiereizen zijn niet noodzakelijk en het mag niet zo zijn dat de reiziger het gelach maar moet betalen.
Wie neemt het voor ons op??

1647 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2020 om 16:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat moet er voor u opgenomen worden en welke reiziger moet het gelag betalen?

Niemand verplicht u met vakantie te gaan en al helemaal niet naar Gran Canaria.

Is die reis niet geannuleerd?

Ka
door Kassagebruiker - Mar 12, 2020 om 17:09
683 Antwoorden / 5 Vragen

Wie zou het voor u moeten opnemen?
Wellicht kunt u zelf een "aktiegroep" creëren, maar "iemand anders" zal niet voor u gaan strijden.
Sommige dingen, o.a. deze situatie waar niemand niets aan kan doen en mede door de mobiliteit van "de mens/vakantiegangers" wereldwijd verspreid is geworden, gebeurd. Benader Rutte en laat hem alle personen vliegvervoer stopzetten (ik geef u weinig kans). Wellicht vraagt u zich ook af welke impact dit heeft voor NL, europa en de wereld.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 12, 2020 om 17:24
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U geeft aan dat vakantiereizen niet noodzakelijk zijn. U wilt wel gaan en dat roept dan bij mij wel een vraag op.

Voor Gran Canaria geldt voor zover ik nu weet geen negatief reisadvies en zou u bij annuleren op zijn minst annuleringskosten moeten betalen.
Als u wel gaat is dat geheel en al wel voor uw eigen risico en is het vooral een kwestie om zelf de nodige voorzorgsmaattregelen te nemen.
Gaat u naar een hotel, ik neem aan dat daar dan ook meer dan 100 personen zullen verblijven.

U kunt ondanks hetgeen ik aan u meld navraag doen bij het reisbureau waar u heeft geboekt met de vraag of annuleren volgens de SGR regels wel of niet mogelijk is in deze casus.

Magnum007
door Magnum007 - Mar 12, 2020 om 17:44
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Heal,

Ik ben zelf lid van de ANWB en die is erg stil de laatste paar weken......:-(((

Het lijkt alsof de reisbranche niet weet hoe ze met deze ramp moeten omgaan.
Er is geen draaiboek bij een pandemie.

Premier Rutte zal nu aan het volk moeten laten zien ,dat hij een Staatsman is....

rj
door rjw Mar 12, 2020 om 18:04
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Dat doet hij dan ook.

En er zijn genoeg draaiboeken. Houdt het nieuws in de gaten en je wordt dagelijk gebriefd over wat er gaat gebeuren. Of denk je dat dat allemaal ter plekke wordt verzonnen?

Magnum007
door Magnum007 Mar 12, 2020 om 19:27
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo RJW,

Om de scholen open te houden ,vind ik geen verstandig besluit van Rutte.....
Kijk maar naar Italië.

Donuts
door Donuts Mar 12, 2020 om 19:46
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Magnum007, u bent totaal niet deskundig dus wat u vindt is onbelangrijk.

Magnum007
door Magnum007 Mar 12, 2020 om 20:37
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Graspollen,

Tot nu toe heeft het RIVM totaal geblunderd.
Nu is er totale paniek.

Als het kalf verdronken is,dempt men de put....

tenormin
door tenormin Mar 12, 2020 om 21:13
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@magnum007, ik vind het ook niet verstandig maar daar zullen ze later wel achter komen. Om scholen open te laten bedoel ik. En vooral de motivatie van het waarom: ze zijn (de ouders) zo nodig in de Maatschappij. Komt net een bericht binnen van AD: Hoge Scholen en Universiteiten sluiten tot April. Denk ook dat Rutte met het niet sluiten van scholen een bok schiet. Maar dat weten we pas later.

Magnum007
door Magnum007 Mar 12, 2020 om 22:00
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tenormin,

Ik deel jouw zorgen.

Hoor net bij Nieuwsuur dat president Macron de scholen in Frankrijk sluit omdat kinderen het virus makkelijk  onderling verspreiden,waardoor het virus zich verspreid onder de familieleden.

Het lijkt inderdaad alsof economische belangen voorrang hebben in Nederland....:-(((

getty
door getty - Mar 12, 2020 om 17:56
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Naar verwachting is het vliegtuig eerder leeg dan vol. Ik denk niet dat er 100 in zullen zitten.

rj
door rjw - Mar 12, 2020 om 18:05
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Als je een vakantie naar Gran Canaria kunt betalen ben je oud genoeg om zelf verantwoordelijkheid te nemen. Dat hoeft toch niet iemand anders voor je te doen?

me
door mein33 - Mar 12, 2020 om 18:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik ga binnenkort op vakantie naar Gran Canaria

De kans is 99.9% dat het reisje wordt geanuleerd !

Vakantiereizen zijn niet noodzakelijk

Helemaal eens, je kan heel goed leven zonder !

het mag niet zo zijn dat de reiziger het gelach maar moet betalen.

De kans is groot dat je u het gelag (de reidsosten)  wel zelf moet ophoesten.

Wie neemt het voor ons op??

Bent u zelf niet daadkrachtig genoeg om te beslissen om wel of niet te gaan, als de reisorganisatie dat al niet voor u heeft geregeld.

panter22
door panter22 - Mar 12, 2020 om 19:19
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je de vakantie geboekt bij een reisburo, kijk dan hier:
https://www.anvr.nl/archief/overzicht.aspx?tag=Corona-virus%20COVID19
Voor nog meer uitleg:
https://www.maxmeldpunt.nl/geld/help-mijn-vlucht-wordt-wegens-corona-geannuleerd/
Wie zou volgens jou dan je reissom moeten vergoeden en waarom?

mi
door miraltje - Mar 12, 2020 om 20:26
462 Antwoorden / 0 Vragen

corona is nu een pandemie, is overmacht

de kosten bij annulering  moet je zelf dragen omdat het overmacht is het reisbureau of touroperator kan hier niks aan doen

gerbera
door gerbera - Mar 12, 2020 om 22:35
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Zouden ze het treinverkeer ook stil moeten leggen, zeker in Brabant, want ook die zitten in de spitstijden bomvol. En als er nou maar 99 personen in het vliegtuig zouden zitten mag het dan wel? U hoeft op straat maar een persoon tegen te komen die besmet is en het is al mis. Dus als u meent het niet verantwoordt te vinden om te vliegen is het aan u of u wel of niet gaat.