kriekra
door kriekra May 1, 2011 om 18:22
Voeding & gezondheid

100% verduisterend slaapmasker

Ik ben op zoek naar een slaapmasker dat 100% verduisterend is en goed op z'n plaats blijft zitten (ik draai me vaak om in m'n slaap) Heb al diverse exemplaren gekocht, maar die waren niet afdoende. Het aanbod op internet is groot, maar pas als je zo'n masker hebt aangeschaft, kom je er achter of het wel of niet voldoet. Daarom zou ik het graag willen weten of iemand positieve ervaringen heeft met een bepaald masker, en waar het te koop is.
Alvast bedankt voor de reacties.

42639 20 Rapporteer

atenias
door atenias - May 1, 2011 om 18:32
75 Antwoorden / 17 Vragen

Is het niet makkelijker om de ramen te verduisteren?

stacey
door stacey - May 1, 2011 om 18:41
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Verwacht dat niets goed zal blijven zitten als je het niet vast kunt plakken.............
Misschien dan eens kijken naar oogPleisters ?

birdies
door birdies - May 1, 2011 om 18:45
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=atenias schreef op zondag 1 mei 2011, 18:32]Is het niet makkelijker om de ramen te verduisteren?

Inderdaad, ja! En je ogen gesloten houden, wil ook nog wel eens helpen.

an
door annac - May 9, 2011 om 14:22
13 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=atenias schreef op zondag 1 mei 2011, 18:32]Is het niet makkelijker om de ramen te verduisteren?

Dus vooral nergens anders gaan slapen dan in je eigen verduisterde kamer!

Nee, als je ook weleens ergens logeert, vaak met lamplicht vanuit gangen die door raampjes schijnen en dunne overgordijnen in hotels, dan is het raadzaam om een oogmasker te dragen.
Toevallig zelf dit weekend uitgeprobeerd in hotel, werkte heel goed. Ik geloof dat ik het masker een keer had gekocht bij De Tuinen.

wimmi20
door wimmi20 - May 9, 2011 om 14:32
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Begin met een stoel voor je bed te zetten die het licht afschermt.
Dat is alvast een begin.
Doe ik ook.

mickie
door mickie - May 9, 2011 om 14:47
111 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 9 mei 2011, 14:32]Begin met een stoel voor je bed te zetten die het licht afschermt.
Dat is alvast een begin.
Doe ik ook.

Ja hoor, dat zal vast helpen...misschien helpt een extra tafeltje ook nog?
Wat doe je als de vraagsteller zich omdraait, neem je die stoel dan mee?

wong
door wong - May 9, 2011 om 15:00
33 Antwoorden / 0 Vragen

Buiten een keteltje water op het vuur zetten. De stoom vormt dan wolken, die voor de zon afschermen. Werkt perfect.

van leyden
door van leyden - May 9, 2011 om 15:19
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=atenias schreef op zondag 1 mei 2011, 18:32]Is het niet makkelijker om de ramen te verduisteren?

Een goed antwoord en bekroond met een rooie duim (groene is van mij).
Helaas kon jij ook niet weten dat TS vaak/geregeld/soms niet thuis slaapt....

birdies
door birdies - May 9, 2011 om 17:08
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=van leyden schreef op maandag 9 mei 2011, 15:19][quote=atenias schreef op zondag 1 mei 2011, 18:32]Is het niet makkelijker om de ramen te verduisteren?

Helaas kon jij ook niet weten dat TS vaak/geregeld/soms niet thuis slaapt....

Hoezo? Dat schrijft ts nergens, heeft verder na plaatsing van topic ook helemaal niet meer gereageerd.

valerius-2
door valerius-2 - May 9, 2011 om 17:56
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Een zwarte doek met 2 banden om het achter op je hoofd vast te binden en het is zo donker als de nacht.

atenias
door atenias - May 9, 2011 om 18:04
75 Antwoorden / 17 Vragen

Het probleem is dat de TS waarschijnlijk al meerdere slaapmaskers heeft uitgeprobeerd, maar die altijd tijdens het draaien van het hoofd niet op de plaats blijft zitten. De slaapmaskers die wel voldoen aan de verduisteringseisen (100% lukt niet, zelfs met de ogen dicht blijft er wel licht in de ogen) zitten of te strak of er is zoveel stof voor nodig dat ze dik aanvoelen en dus oncomfortabel, zeker in de warmere dagen.

De TS (als ervaringsdeskundige) weet zelf wel dat het onmogelijk is om een comfortabele en goede slaapmasker te vinden. Er is wel geopperd dat ANWB een slaapmasker verkoopt met klittenband, maar dan zal er waarschijnlijk weer geklaagd worden dat de dikkere gedeeltes met klittenband niet lekker zitten en zo.

lekkerkerk
door lekkerkerk - May 9, 2011 om 18:15
21 Antwoorden / 29 Vragen

Ik heb voor mijn schoondochter een masker gekocht bij de Tuinen,ze hebben 2 verschillende maar 1 voldeed aan haar eisen en zat het beste,zij slaapt als een roosje met masker!

stacey
door stacey - May 9, 2011 om 18:17
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 9 mei 2011, 17:08]Dat schrijft ts nergens, heeft verder na plaatsing van topic ook helemaal niet meer gereageerd.

Blijft erg stil ja, denk dat TS al slaapt...................... ;-)

mickie
door mickie - May 10, 2011 om 10:18
111 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=wong schreef op maandag 9 mei 2011, 15:00]Buiten een keteltje water op het vuur zetten. De stoom vormt dan wolken, die voor de zon afschermen. Werkt perfect.

Super! :)

wimmi20
door wimmi20 - May 10, 2011 om 13:20
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Mickie,

wat een raar en ondoordacht antwoord.
Als je in bed ligt dan is het raam meestal maar aan 1 kant van de kamer.
Daar komt het licht vandaan.
Of heb jij soms een slaapkamer met in beide muren ramen ?
Als je je dus omdraait in bed dan heb je geen last meer van het meeste licht.
Want aan die kant is een muur.
Snap je het tot zover Mickie ?

Zet je dus een makkelijk verplaatsbare stoel bij het hoofdeinde van je bed dan wordt al veel licht afgeschermd.
Bij mij thuis is dat een bureaustoel op wieltjes, lekker makkelijk.
En Mickie, speciaal voor jou alleen : een bureaustoel laat geen licht door.
En wat je met dat tafeltje bedoeld is mij niet duidelijk.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

=mickie schreef op maandag 9 mei 2011, 14:47:
=wimmi20 schreef op maandag 9 mei 2011, 14:32: Begin met een stoel voor je bed te zetten die het licht afschermt.
Dat is alvast een begin.
Doe ik ook.

Ja hoor, dat zal vast helpen...misschien helpt een extra tafeltje ook nog?
Wat doe je als de vraagsteller zich omdraait, neem je die stoel dan mee?

an
door annac - May 10, 2011 om 13:25
13 Antwoorden / 7 Vragen

halloooooooooooooooooo Kriekra, wakker wordennnnnnnnnnnnnnn

kriekra
door kriekra - May 10, 2011 om 14:30
204 Antwoorden / 64 Vragen

Ik ben klaarwakker hoor, had het gewoon ff druk druk druk ;-)
Het slaapmasker van de ANWB ziet er goed uit, die heb ik zojuist besteld. Dit masker heeft ook een extra stukje stof bij de neusbrug wat veel extra licht weg houdt. (Bij mijn huidige slaapmaskers is dit niet.) Als ik hem heb gebruikt, zal ik laten weten wat ik er van vond.

an
door angeliquepostem - May 14, 2011 om 10:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb goede ervaring met het slaapmasker van de ANWB: blijft redelijk goed zitten, doordat hij verstelbaar is met klitteband en voor mij donker genoeg. Ik heb hem al zo'n twee jaar, dus ik weet niet zeker of het masker wat de ANWB nu verkoopt nog precies dezelfde is, maar hij ziet er op het plaatje redelijk hetzelfde uit en is nog even duur (5,95 voor leden).

Succes!

kriekra
door kriekra - May 14, 2011 om 10:47
204 Antwoorden / 64 Vragen

[quote=angeliquepostem schreef op maandag 9 mei 2011, 17:18]Ik heb goede ervaring met het slaapmasker van de ANWB: blijft redelijk goed zitten, doordat hij verstelbaar is met klitteband en voor mij donker genoeg. Ik heb hem al zo'n twee jaar, dus ik weet niet zeker of het masker wat de ANWB nu verkoopt nog precies dezelfde is, maar hij ziet er op het plaatje redelijk hetzelfde uit en is nog even duur (5,95 voor leden).

Succes!

Vannacht heb ik dit masker gedragen en héérlijk geslapen (en uitgeslapen). Omdat het groter is dan de maskers die ik hiervoor gebruikte, komt er veel minder licht bij. Bedankt voor deze goede tip!

an
door angeliquepostem - May 14, 2011 om 16:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kriekra schreef op zaterdag 14 mei 2011, 10:47][Vannacht heb ik dit masker gedragen en héérlijk geslapen (en uitgeslapen). Omdat het groter is dan de maskers die ik hiervoor gebruikte, komt er veel minder licht bij. Bedankt voor deze goede tip!

Graag gedaan! En ik denk een stuk praktischer en goedkoper dan de tips van de slaapkamer verduisteren of met stoelen aan de gang......
Nog veel slaapplezier ermee.