er
door erica1234 Jan 8, 2012 om 11:58
Voeding & gezondheid

Bestelling afgezegt over afvallen

ik heb voor 3.50 via een mail een aanbieding gehad om af te vallen
ik heb meteen betaald en opgezegt maar t na t tweede mailtje weken later kreeg ik pas bericht dat ze er melding van hadden gemaakt maar onderwijl had ik wel een tweede pakje gehad en heb t terug gestuurd maar ik krijg nu toch een betaling herinnering van 39,95 plus 8,00 euro herinneringskosten maar ik heb t pakje niet eens open gemaakt dus heb ook geen betaling bewijs gezien heb ik dus terug gestuurd
maar ze hebben een link door gestuurd naar hun website
nou daar staat dus dat ik de eerste 3 maanden er gewoon voor moet betalen en dan kan je pas opzeggen
nou daar was mij niks van bekend bij de bestelling van 3,50 dat is toch normaal dat je dat dan weet
t heet bedrijf remonyl
ik kan ze niet bellen en t zit niet in nedeland
alleen mailen maar je krijgt niks meer te horen
kunt u mij alstublieft helpen ik heb een bijstands uitkering weet niet waar ik dat van moet betalen moet al naar de voedsel bank en die pillen werken niet eens t is weer eens nep hoop zo dat u mij kan helpen dank u wel
e van schaagen

1711 17 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 8, 2012 om 12:05
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Waarschijnlijk is er bij pakketje één een kaartje geweest of anderszins info gegeven dat dit een PROEFpakket is en bij (negatieve optie) niet afmelden u een abonnement heeft afgesloten.

Met alle respect, het hebben van een bijstandsuitkering vrijwaard u niet van het lezen van alle voorwaarden vóórdat u eergens wat koopt.

Ik zou per eerst mogelijke moment opzeggen en dat per aangetekende post verzenden en een bevestiging van opzeggen vragen, desnoods per email, u kunt dit altijd uitprinten. Dat de pillen niet werken dat weet bijna iedereen. De januari maand is bij uitstek de reclame maand voor mioddelen voor stoppen met roken en afslanken. En in die tussentijd wel betalen, want anders gaat u er steeds dieper in.

mahadma
door mahadma - Jan 8, 2012 om 12:08
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Na herlezing zie ik dfat u wel een bevestiging heeft gehad van opzegging. Stuur de niet bedoelde artikelen terug en een KOPIE van de melding van opzegging. En stel dat niet u maar zij een fout hebben gemaakt.

mahadma
door mahadma - Jan 8, 2012 om 12:24
11590 Antwoorden / 51 Vragen

De vraag is alleen nog, heeft u op tijd opgezegd, dus binnen de officiele termijn?

er
door erica1234 - Jan 8, 2012 om 12:25
22 Antwoorden / 4 Vragen

ja maar als je naar de link kijkt dan staat daar dat je gewoon de eerste maand moet betalen heel uitgekookt stond niet bij de reclame=================
(Please reply above this line only)

[2011-12-19 11:41]
Beste Erica,
Bedankt voor uw email. Wij hebben ondertussen uw abonnement geannuleerd.

De annulering wordt definitief wanneer u de laatste zending van uw abonnementstermijn heeft ontvangen (3 maand).
Deze voorwaarden zijn duidelijk zichtbaar op onze website.
Bij verdere vragen kunt u opnieuw onze klantendienst contacteren of verwijzen wij u naar onze algemene voorwaarden die u kunt vinden op: http://remonyl.nl/uncategorized/algemene-voorwaarden/
er staat bij op hun website maar die link stond niet bij die advertentie voor 3,50

=mahadma schreef op zondag 8 jan 2012, 12:08: Na herlezing zie ik dfat u wel een bevestiging heeft gehad van opzegging. Stuur de niet bedoelde artikelen terug en een KOPIE van de melding van opzegging. En stel dat niet u maar zij een fout hebben gemaakt.

diumenge
door diumenge - Jan 8, 2012 om 12:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tja, u bent er in getrapt. [quote]6 Retourzendingen
Volgens dp Afstand Act en de Deur Verkoop Act heeft u als klant het recht om uw abonnementsovereenkomst te annuleren binnen 14 dagen. Dit recht geldt alleen voor uw voorbeeldzending en niet voor de volgende pakketten in het abonnement. Als u, als klant, uw rechten wil uitoefenen, moet u onze klantenservice schriftelijk in kennis daarvan stellen via e-mail. U vindt het e-mailadres op uw factuur. Onderaan de pagina vindt u ook ons klantenservice telefoonnummer.

Let op: Dit recht is alleen van toepassing als het artikel onbeschadigd is, zich in de originele verpakking bevindt, zich in de best mogelijk verkoopstoestand bevindt. Als u goederen terug stuurt met een verbroken verzegeling vervalt uw recht op terugzending. Het is uw verantwoordelijkheid om de kosten van de retourzending / verzendkosten te dekken.U had het gratis proefpakket dus wel kunnen annuleren, maar dan ook terug moeten sturen volgens hun voorwaarden. Heel vervelend, maar het staat allemaal in de voorwaarden die u van te voren had moeten doorlezen. Op basis van hun voorwaarden heeft u nu opgezegd, maar zal de eerste zending nog gewoon betaald moeten worden. Of dit juridisch allemaal juist weet ik niet, maar er een zaak van maken loont niet.

er
door erica1234 - Jan 8, 2012 om 12:27
22 Antwoorden / 4 Vragen

ik heb meteen opgezegt want ik weet hoe dat gaat maar bij hun is dat weer anders je loopt er met open ogen in
maar ik wil niet betalen en nu sturen ze t door naar de incass

=mahadma schreef op zondag 8 jan 2012, 12:24: De vraag is alleen nog, heeft u op tijd opgezegd, dus binnen de officiele termijn?

mahadma
door mahadma - Jan 8, 2012 om 12:28
11590 Antwoorden / 51 Vragen

"De annulering wordt definitief wanneer u de laatste zending van uw abonnementstermijn heeft ontvangen (3 maand)."

Dus het moge duidelijk zijn dat u wel heeft opgezegd, maar wel de 3 maanden moet uitdien EN betalen, bijstand of niet.

er
door erica1234 - Jan 8, 2012 om 12:32
22 Antwoorden / 4 Vragen

ja dat begrij[p ik maar die voor waarden hebben ze niet getoond bij die reclame proef pillen en ik heb vrijwel meteen opgezegt na die proefpillen van 3,50 je bent dan gewoon verplicht t t e nemen maar zij horen toch de regels van hun meteen aan te tonen dan kan je zeggen of je ermee accoord gaat dat is nu niet t geva

=diumenge schreef op zondag 8 jan 2012, 12:27: Tja, u bent er in getrapt. [quote]6 Retourzendingen
Volgens dp Afstand Act en de Deur Verkoop Act heeft u als klant het recht om uw abonnementsovereenkomst te annuleren binnen 14 dagen. Dit recht geldt alleen voor uw voorbeeldzending en niet voor de volgende pakketten in het abonnement. Als u, als klant, uw rechten wil uitoefenen, moet u onze klantenservice schriftelijk in kennis daarvan stellen via e-mail. U vindt het e-mailadres op uw factuur. Onderaan de pagina vindt u ook ons klantenservice telefoonnummer.

Let op: Dit recht is alleen van toepassing als het artikel onbeschadigd is, zich in de originele verpakking bevindt, zich in de best mogelijk verkoopstoestand bevindt. Als u goederen terug stuurt met een verbroken verzegeling vervalt uw recht op terugzending. Het is uw verantwoordelijkheid om de kosten van de retourzending / verzendkosten te dekken.
U had het gratis proefpakket dus wel kunnen annuleren, maar dan ook terug moeten sturen volgens hun voorwaarden. Heel vervelend, maar het staat allemaal in de voorwaarden die u van te voren had moeten doorlezen. Op basis van hun voorwaarden heeft u nu opgezegd, maar zal de eerste zending nog gewoon betaald moeten worden. Of dit juridisch allemaal juist weet ik niet, maar er een zaak van maken loont niet.

mahadma
door mahadma - Jan 8, 2012 om 12:38
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Erica,

dat horen ze wel, maar ze schrijven zelf al, dat de regels op hun site staan. En bij zeer aantrekkelijke reclame's moet je tegenwoordig even verder kijken dan je neus lang is, dus verder als de reclamesite en het aanklikken van "ik ga akkoord met de voorwaarden" zonder deze te lezen.

diumenge
door diumenge - Jan 8, 2012 om 12:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=erica1234 schreef op zondag 8 jan 2012, 12:32]ja dat begrij[p ik maar die voor waarden hebben ze niet getoond bij die reclame proef pillen en ik heb vrijwel meteen opgezegt na die proefpillen van 3,50 je bent dan gewoon verplicht t t e nemen maar zij horen toch de regels van hun meteen aan te tonen dan kan je zeggen of je ermee accoord gaat dat is nu niet t gevalWellicht hadden ze een optie moeten hebben dat je aan moet geven akkoord te gaan met de algemene voorwaarden, ik weet niet of dat later in het bestelproces nog volgt, maar bij het eerste scherm in ieder geval niet. Maar er staat wel dit het volgende.[quote] Ja, graag! Ik wil het Remonyl startpakket gratis proberen. Ik betaal alleen 3.5 euro verzendkosten. Hierna ontvang ik maandelijkse pakketen van 35 euro per stuk. Er is een 14-daagse bedenkperiode en ik kan altijd een nieuwe bestelling annuleren door het simpelweg verzenden van een email of het plegen van een kort telefoontje.Het staat er onduidelijk, maar wat ze zeggen is dat je proefpakket obv de 14-daagse bedenkperiode kan annuleren, maar dat je wel al akkoord bent gegaan met de (eerste) vervolgzending, daarna kan je "simpel" annuleren... Die bedrijven weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Dit is hun manier van geld verdienen.

er
door erica1234 - Jan 8, 2012 om 12:44
22 Antwoorden / 4 Vragen

die site hadden ze pas opgestuurd na mijn mail dat ik het opgezegt had dus pas daarna de link naar hun site om te kijken wat de voor waarden zijn
niet eerde

=mahadma schreef op zondag 8 jan 2012, 12:38: Erica,

dat horen ze wel, maar ze schrijven zelf al, dat de regels op hun site staan. En bij zeer aantrekkelijke reclame's moet je tegenwoordig even verder kijken dan je neus lang is, dus verder als de reclamesite en het aanklikken van "ik ga akkoord met de voorwaarden" zonder deze te lezen.

er
door erica1234 - Jan 8, 2012 om 12:50
22 Antwoorden / 4 Vragen

ga t verder wel uitzoeken maar toch bedankt voor de reactie'

=diumenge schreef op zondag 8 jan 2012, 12:43:
=erica1234 schreef op zondag 8 jan 2012, 12:32: ja dat begrij[p ik maar die voor waarden hebben ze niet getoond bij die reclame proef pillen en ik heb vrijwel meteen opgezegt na die proefpillen van 3,50 je bent dan gewoon verplicht t t e nemen maar zij horen toch de regels van hun meteen aan te tonen dan kan je zeggen of je ermee accoord gaat dat is nu niet t geval
Wellicht hadden ze een optie moeten hebben dat je aan moet geven akkoord te gaan met de algemene voorwaarden, ik weet niet of dat later in het bestelproces nog volgt, maar bij het eerste scherm in ieder geval niet. Maar er staat wel dit het volgende.[quote] Ja, graag! Ik wil het Remonyl startpakket gratis proberen. Ik betaal alleen 3.5 euro verzendkosten. Hierna ontvang ik maandelijkse pakketen van 35 euro per stuk. Er is een 14-daagse bedenkperiode en ik kan altijd een nieuwe bestelling annuleren door het simpelweg verzenden van een email of het plegen van een kort telefoontje.
Het staat er onduidelijk, maar wat ze zeggen is dat je proefpakket obv de 14-daagse bedenkperiode kan annuleren, maar dat je wel al akkoord bent gegaan met de (eerste) vervolgzending, daarna kan je "simpel" annuleren... Die bedrijven weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Dit is hun manier van geld verdienen.

eenigma
door eenigma - Jan 8, 2012 om 13:03
252 Antwoorden / 14 Vragen

Als je kan bewijzen dat je binnen 7 dagen na ontvangst van het proefpakketje en dus het aangaan van het abonnement hebt opgezegd valt dat binnen de wettelijke termijn waarop je mag terugkomen op een aankoop via internet.

Hier vind je duidelijke informatie over de Wet Koop op Afstand zoals dat heet Colportage op internet, de wet

Als je niet alle mail nog hebt bewaard, dus:

die van de aanbieding (want als die niet duidelijk is heb je een punt in je voordeel),

die met de bevestiging dat je een abonnement bent aangegaan,

de belangrijkste:
jouw mailbericht dat je binnen 7 dagen na ontvangst van het proefpakketje hebt opgezegd.

Anders heeft het geen zin om daar tegenin te gaan en is het niet verstandig om het op een incassobureau aan te laten komen met alle extra kosten die dat weer geeft omdat je de wet dan niet aan je kant hebt.

Even googlen met het woordje remonyl en je ziet dat op het forum van Radar er ook heel wat slachtoffers zijn van deze verkooptechniek remonyl op Google

er
door erica1234 - Jan 8, 2012 om 13:05
22 Antwoorden / 4 Vragen

ja daar ben ik al naar op zoek en ik ga even kijken op google dank je we

=eenigma schreef op zondag 8 jan 2012, 13:03: Als je kan bewijzen dat je binnen 7 dagen na ontvangst van het proefpakketje en dus het aangaan van het abonnement hebt opgezegd valt dat binnen de wettelijke termijn waarop je mag terugkomen op een aankoop via internet.

Hier vind je duidelijke informatie over de Wet Koop op Afstand zoals dat heet Colportage op internet, de wet

Als je niet alle mail nog hebt bewaard, dus:

die van de aanbieding (want als die niet duidelijk is heb je een punt in je voordeel),

die met de bevestiging dat je een abonnement bent aangegaan,

de belangrijkste:
jouw mailbericht dat je binnen 7 dagen na ontvangst van het proefpakketje hebt opgezegd.

Anders heeft het geen zin om daar tegenin te gaan en is het niet verstandig om het op een incassobureau aan te laten komen met alle extra kosten die dat weer geeft omdat je de wet dan niet aan je kant hebt.

Even googlen met het woordje remonyl en je ziet dat op het forum van Radar er ook heel wat slachtoffers zijn van deze verkooptechniek remonyl op Google

re
door rebeccalin - Jan 31, 2012 om 23:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon aangetekend terugsturen naar Denemarken, adres staat op internet, kost 9 euro, maar ik ben er hopelijk nu af, heb niks meer gehoord, het zijn een stelletje oplichters!

er
door erica1234 - Feb 1, 2012 om 10:41
22 Antwoorden / 4 Vragen

kijk ook maar even op radar daar staat nog veel mee

=rebeccalin schreef op dinsdag 31 jan 2012, 23:57: gewoon aangetekend terugsturen naar Denemarken, adres staat op internet, kost 9 euro, maar ik ben er hopelijk nu af, heb niks meer gehoord, het zijn een stelletje oplichters!

me
door mel1953 - Mar 1, 2012 om 11:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja oplichters zijn het...het heeft mij nu 85 euro gekost...en ik heb niks...alles is retour gestuurd.