eg
door egmond_1 Jun 30, 2010 om 13:22
Voeding & gezondheid

Bruin worden ondanks anti-zonnebrandmiddelen?

Het ruimschoots gebruiken van anti-zonnebrandmiddelen is bij grote zonnesterkte noodzakelijk. Maar: wordt je met al die middelen nog wel bruin? Net zo bruin als zonder? En duurt het langer om bruin te worden of maakt het niets uit?

7443 4 Rapporteer

erik008
door erik008 - Jun 30, 2010 om 13:30
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Met zonnebrandcrème word je bruin.
Zonder het middel word je rood en bladdert je vel er af.
Het is net een zonnebril voor je huid het blijft licht maar minder.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Jun 30, 2010 om 13:35
330 Antwoorden / 15 Vragen

Wij gebruiken altijd Notenolie van eigen merk Kruidvat, en worden er snel enorm bruin mee. Is niet duur, plakt niet en zit in een makkelijke spyayflacon. Factor te kiezen naargelang je huisdtype.

mariegh
door mariegh - Jun 30, 2010 om 15:37
263 Antwoorden / 13 Vragen

Op advies van de artsen moet ik smeren met factor 30 of hoger. Ik dacht dan ook dat ik geen kleurtje meer zou krijgen. En ik werd toch al lastig bruin. Maar tot mijn verbazing krijg ik toch wel degelijk een tintje en ik ben toch beschermd tegen de voor mij gevaarlijke straling. Dus ja, je krijgt toch nog wat kleur en ja, het duurt wel langer, maar het is veel gezonder en mooier dan zo'n gelooide huid.

stacey
door stacey - Jun 30, 2010 om 16:36
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Zijn tegenwoordig hoop zonnebrandcremes en olie die En beschermingsfactor En bruiningsfactor hebben en daarmee wordt je wel bruin.

Als je gelijk begint te smeren wordt je wel minder snel bruin heb ik het idee, ik ga dan ook de eerste keer - niet te lang - zonder bescherming in de zon (even pigment wakker schrikken ;-) en begin een volgend keer pas met smeren.
Dan wordt ik ondanks blond/lichte huid toch nog redelijk bruin, begin ik gelijk met smeren dan leek het minder snel/goed te gaan, maar misschien is dat psychisch ;-)