kvkem
door kvkem Jan 12, 2014 om 14:06
Voeding & gezondheid

Dela uitvaartverzorging

Als kerkhofbeheerder stuur ik de rekening van een uitvaart naar de nabestaanden, behalve als de uitvaartverzorger de Dela is. Dit omdat de meeste klanten van de Dela een contract hebben. Is dit niet het geval, dan stuurt de Dela een gespecificeerde rekening naar de nabestaanden. Nu werd ik laatst benaderd door een nabestaande die vroeg hoe het kan dat hij in de rekening van de Dela kostenposten ziet die ik niet op de rekening voor de Dela heb gezet. Totaal voor een bedrag van 575 euro. Heeft hier iemand ervaring mee of dit een incident is of dat dit vaker voorkomt. Een niet oplettende nabestaande wordt hier wel erg benadeeld.

2093 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aurora1
door aurora1 - Jan 12, 2014 om 14:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Over Dela zijn hier vaker klachten gepost, tik eens in het zoekvakje bovenaan Dela.

Cookies
door Cookies - Jan 12, 2014 om 15:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Komt vaker voor, hoor. Yarden schijnt er ook een handje van te hebben posten dubbel of ten onrechte op te voeren.

cooperatiedela
door cooperatiedela - Jan 13, 2014 om 11:37
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag kvkem,

Ik las je vraag en beantwoord deze namens coöperatie DELA, zodat we je kunnen helpen inzicht te krijgen in wat er is gebeurd.

Om dat te kunnen hebben we wat specifieke informatie nodig over de uitvaart. Dan kunnen we de uitvaart opzoeken in ons systeem en de betrokken uitvaartverzorger vragen om mee te kijken. Die specifieke details bevatten privacygevoelige informatie. Daarom wil ik je vragen of je het goed vindt als we je over je vraag bellen.

Mocht je daarmee akkoord zijn, dan kun je je telefoonnummer naar mij mailen via szonjee@dela.org. Ik zorg er dan voor dat dit bij de juiste persoon terechtkomt.

Ik hoop dat we je vraag op die manier kunnen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Sam

online specialist
coöperatie DELA

kvkem
door kvkem - Jan 13, 2014 om 17:35
5 Antwoorden / 2 Vragen
0

Inmiddels contact gehad met de heer Zonjee van de Dela. Hij heeft mij verteld dat het niet de definitieve rekening, maar een inschatting van kosten is. Voor nabestaanden in deze droevige omstandigheden lijkt mij het toch geen prettig idee dat er voorlopig allerlei kosten worden opgevoerd die hopelijk laten niet worden doorberekend.

zoekster
door zoekster - Jan 13, 2014 om 17:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ja ja, een inschatting, natuurlijk! Waarom eigenlijk een inschatting, ze krijgen toch van u gewoon een rekening? Merkwaardig...

pi
door pieterwolters - Jan 13, 2014 om 19:58
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wellicht kosten die niet direct met het kerkhof te maken hebben?

fl
door flessebon - Jan 13, 2014 om 21:12
418 Antwoorden / 7 Vragen
0

Lijkt wel op het instaptarief bij een ov-chipkaart? Merkwaardig verhaal.

cooperatiedela
door cooperatiedela - Jan 14, 2014 om 14:01
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag kvekem en medelezers,

Ik denk dat het goed is om te verduidelijken waarom DELA nabestaanden een voorlopige kostenopgave stuurt. We doen dit om gemaakte afspraken rondom de uitvaart samen te vatten en kosten inzichtelijk te maken. De voorlopige kostenopgave wordt door nabestaanden erg gewaardeerd.

Ook zorgen we er op deze manier voor dat alle kosten die gemaakt worden, in één overzicht terugkomen. DELA faciliteert dit door eerst een overzicht te sturen en 6 weken na de uitvaart een definitieve eindnota (wanneer alle definitieve kosten van verschillende partijen bekend zijn).

De voorlopige kostenopgave geeft slechts een indicatie van de kosten en is dus geen eindnota. Niet gemaakte kosten berekenen wij uiteraard niet door aan de nabestaanden.

Ik hoop dat jullie door deze toelichting meer inzicht hebben in onze werkwijze. Mochten jullie nog vragen hebben, stel ze gerust. We beantwoorden ze graag.

Met vriendelijke groet,

Sam

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer