missjacky
door missjacky Oct 21, 2007 om 14:32
Voeding & gezondheid

Doolhof van hulpverlening

Het volgende is het geval, sinds 5 maanden hebben wij een meisje van nu 16 jaar opgenomen uit overtuiging daar zij door moeder verwaarloosd werd en zelfs buitengesloten. Sinds het prille begin zijn jeugdzorg enzo ingeschakeld, maar dit leverde geen oplossing maar eerder grotere problemen op. We worden vanaf het begin maar aan het lijntje gehouden wat de bijdrage aan onderhoud of pleegoudervergoeding betreft. Eerst duurt het maanden voordat er een verzoek tot pleegoudervergoeding wordt ingediend en vervolgens zijn we aan de grillen van de medewerkers overgeleverd. Het zou per 1-10 moeten zijn ingegaan , maar er moet eerst nog een screening plaatsvinden hetgeen maar een formaliteit zou zijn , de afspraak die hiervoor was gemaakt is door de pleegzorg weer afgezegd en 2 weken verschoven, dit houdt dus in dat wij nog steeds alle kosten uit eigen beurs moeten dragen, daar jeugdzorg ook verzuimt om de ouders te verplichten in het onderhoud van hun kind bijtedragen, hetgeen toch wettelijk bepaalt is !!!! Er is nu ook eindelijk een verzoek tot een onderzoek bij de raad voor kinderbescherming ingediend, ook al 5 weken geleden, maar de termijn die zij hebben van 3 maanden gaat pas lopen als er de eerste keer contact is gelegd, dus waarom snel werken!!!!! De instanties hebben welliswaar termijnen waarbinnen zij iets moeten afhandelen , maar die worden niet of nauwelijks aangehouden en dit kan zomaar zonder sancties . Wij als normale burgers zijn aan hen overgeleverd, en moeten zelf wel ons op straffe van boetes ofzo aan de regels houden. Wie heeft dit soort ervaringen ook gehad met de instanties Jeugdzorg en of Raad voor kinderbescherming. En wie heeft DE OPLOSSING voor de toekomst .

227 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 21, 2007 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

U gaat uit liefde iemand opvangen maar wil wel geld zien van een ander?

Een erg vreemd uitgangspunt.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2007 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Merkwaardige reactie heelmeesters. Niet iedereen heeft het breed en met een smalle beurs een meisje van 16 opvangen kost geld. Dan denk ik  niet aan die extra gehaktbal en die paar aardappels, maar aan kleding, schoenen, boeken, zakgeld, clubs etc.

De echte ouders willen niet bijdragen aan de kosten, maar vinden het kennelijk wel best zo. Geen 16-jarige puber in huis, geen zorgen omdat iemand anders je kind opvangt, lekker je handen vrij om het geld wat je overhoudt zelf uit te geven. Daar past eerder zo'n reactie bij.

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 21, 2007 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou u heeft zelf waarschijnlijk geen kinderen of geldzorgen, maar weet wel dat ouders wettelijk verplicht zijn hun kimderen financieel te onderhouden tot hun 21 . Zo als haar ouders kan iedereen wel kinderen op de wereld zetten, zo gauw ze geld gaan kosten dan snel dumpen. En wat de instanties betreft dat zijn dus regelingen die door het rijk gemaakt zijn dat mensen die "vreemd´dus niet zijnde eigen kinderen onderhouden hiervoor een vergoeding krijgen. Laat ik u wel vertellen dat het er behoorlijk inhakt om een extra persoon te moeten verzorgen wat de financieën betreft. Zie o.a. voeding, kleding , identiteits bewijs, zakgeld, gas water en licht , schoolkosten enzenz.