redrose
door redrose Aug 16, 2012 om 17:09
Voeding & gezondheid

Eigen risico

Mijn man is in juni 2011 naar oogziekenhuis geweest, omdat er nog een bedrag openstond voor het eigen risico van 2011 kreeg ik 1 dezer dagen de rekening, 95,70euro, zo,n kaart voor oogziekenhuis is 1 jaar geldig, dus wordt er afgewacht of er vervolgconsult komt.
Ik dacht altijd dat de kosten voor specialist in ziekenhuis niet bij eigen risiso wordt geteld, natuurlijk wel medicijnen e.d.
Heb de verzekering gebeld , werd medegedeeld dat alles in orde was.
Mijn vraag: is het de normale gang van zaken dat specialistich bezoek in ziekenhuis betaald moet worden als je nog niet aan eigen risico bent gekomen.

851 2 Rapporteer

brainless
door brainless - Aug 16, 2012 om 17:19
324 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=redrose schreef op donderdag 16 aug 2012, 17:09]Mijn man is in juni 2011 naar oogziekenhuis geweest, omdat er nog een bedrag openstond voor het eigen risico van 2011 kreeg ik 1 dezer dagen de rekening, 95,70euro, zo,n kaart voor oogziekenhuis is 1 jaar geldig, dus wordt er afgewacht of er vervolgconsult komt.
Ik dacht altijd dat de kosten voor specialist in ziekenhuis niet bij eigen risiso wordt geteld, natuurlijk wel medicijnen e.d.
Heb de verzekering gebeld , werd medegedeeld dat alles in orde was.
Mijn vraag: is het de normale gang van zaken dat specialistich bezoek in ziekenhuis betaald moet worden als je nog niet aan eigen risico bent gekomen.
Ja dat klopt!
Zie hier:
Eigen Risico
[quote]Zorg die niet onder het eigen risico zorgverzekering valt

Niet alle zorg valt onder het verplichte eigen risico. Voor de volgende zorgkosten betaalt u geen eigen risico:

huisarts;
verloskundige zorg en kraamzorg;
gratis bevolkingsonderzoeken, zoals het borstkankeronderzoek;
de griepprik voor risicogroepen;
zorg die door uw aanvullende verzekering wordt vergoed.

redrose
door redrose - Aug 16, 2012 om 17:34
64 Antwoorden / 12 Vragen

brainless,
dank je wel voor reactie