sa
door sameritaan Sep 2, 2014 om 03:02
Voeding & gezondheid

Ex wil niet uit mijn koophuis

Hallo,
Ik ben sinds 18 oktober 2013 officieel gescheiden..
Ik was onder huwelijkse voorwaarden gehuwd.
Mijn Ex zit in mijn koophuis en wil niet vertrekken.
Zij heeft voorlopig recht dat kinderen bij haar wonen.
Het huis staat op beide naam maar het is aantoonbaar aangekocht met 100% met mijn geld.
Dit had ik verkregen uit de verkoop van mijn vorige koopwoning waarvan ik 100% eigenaar was.
Tevens heb ik mijn volledige inboedel daar staan die ik meerendeels ook voor het huwelijk had..
Hier zitten ook erfstukken van mijn overleden ouders bij.
Van alles is door een erkend Deurwaarder een bestek gemaakt.
Hoe krijg ik mijn huis en inboedel terug?
Zij had ook het gezamenlijk spaargeld van meer dan 40.000 op haar rekening staan, maar dat is volgens advocaat niet te achterhalen
Door rechtbank is een notaris aangesteld, maar ze werkt er niet aan mee.
Ik zit nu al 1,5 jaar op een kamertje en wil in mijn huis terug.

11764 8 Rapporteer

sw
door swat1500 - Sep 2, 2014 om 07:42
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Om uw ex uit uw huis te krijgen zult u, mede nu er ook kinderen in het spel zijn, een daartoe strekkend vonnis van de civiele rechter moeten hebben. Ga in overleg met uw advocaat welke stappen ondernomen dienen te worden.

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2014 om 09:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik mag toch aannemen dat er een echtscheidingsconvenant is opgesteld waar u beiden mee akkoord gegaan bent?

Als het huis op beider naam staat, is het ook van haar. Ze zal ergens moeten wonen met de kinderen.

Ga naar uw advocaat.

me
door mein33 - Sep 2, 2014 om 11:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U geeft te kennen dat u op huwelijkse voorwaarden gehuwd was.
Blijkbaar heeft u het niet zo nauw genomen met die huwelijkse voorwaarden, want huis staat op beider naam en valt daarmee niet onder de huwelijkse voorwaarden.
Er zal een boedelscheiding moeten plaatsvinden en de woning zal als onderdeel daarvan verkocht moeten worden, behalve als één der rechthebbenden het eigendomsdeel van de ander kan overnemen.
Indien uw ex-partner niet wil meewerken dan zult u een gerechtelijk procedure moeten starten om dit af te dwingen. Uw advocaat zal u daar nader over kunnen informeren zodat nog niet gebeurt is.

mahadma
door mahadma - Sep 2, 2014 om 11:41
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Na lezing van de vraag kan je de vraag feitelijk beperken tot:

Het huis staat op beide naam
Hoe krijg ik mijn huis en inboedel terug?

Het eerste is duidelijk, twee namen = twee eigenaren. Dat wordt dus of verkopen of één partij koopt de andere uit.

Het tweede zult u met uw advocaat met deurwaarders bestek moeten bespreken = boedelscheiding.

Dus: Naar de advocaat.

tenormin
door tenormin - Sep 2, 2014 om 12:43
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Vreemd dat u wel op huwelijksvoorwaarden getrouwd bent geweest. Bij de notaris hebt u dus destijds een hele lijst moeten opgeven die van u waren. Daarin stond ook dat u alles "bij moest houden van waarde" wat van wie was. Dat hield in dat dit telkens notarieel 'bijgehouden' moe(s)t worden. Dat hebt u kennelijk niet gedaan. Plus uw ex-vrouw is mede-eigenaar geworden van het huis. En het lijkt me ook niet dat u uw kinderen dakloos wilt laten zijn? Kan een mediator niet bemiddelen in deze kwestie? Wie betaalt er nu dan de hypotheek? Als er nog een hypotheek op zit.

Cookies
door Cookies - Sep 2, 2014 om 13:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Zij heeft voorlopig recht dat kinderen bij haar wonen. Het huis staat op beide naam.......

Dan is het huis dus niet alleen van jou en bovendien heeft ze toestemming om (voorlopig) daar te blijven wonen. Moet zij dan met de kinderen op een kamertje gaan zitten? Huurwoningen liggen niet voor het opscheppen.

ks
door kschoots - Sep 2, 2014 om 13:43
7 Antwoorden / 1 Vragen

Had u rechtshulp bij de echtscheiding. Zo ja, bespreek de zaak met die advocaat. Zo niet, zoek een goede advocaat inz familierecht. Deze zaak moet ana de rechter worden voorgelegd.

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2014 om 14:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kschoots

Men kan niet scheiden zonder advocaat.