M.Lieverse
door M.Lieverse Nov 11, 2023 om 11:28
Voeding & gezondheid

Fluoride in tandpasta echt nodig om slechte gebit sterk te houden

Ik heb altijd wel een minder goede gebit, ook nu met medicatie.
Sommige mensen zweren dan tandpasta met fluoride in tandpasta te gebruiken. En andere weer fluoride vrije tandpasta te gebruiken omdat het slechts is voor je lichaam. Wat is waar !?

4313 10 Rapporteer
Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 11, 2023 om 11:32
1798 Antwoorden / 31 Vragen
marita5
door marita5 - Nov 11, 2023 om 11:36
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo M.Lieverse ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/de-risicos-van-poetsen-met-fluoridevrije-tandpasta

sira
door sira - Nov 11, 2023 om 12:09
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Altijd tandpasta mèt fluoride nemen, uw tandarts zal dit bevestigen.
Bekijk op deze pagina wat de reden daarvan is: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=waarom+fluoride+in+tandpasta

Zolang u de tandpasta niet met grote hoeveelheden opeet, hoeft u zich nergens zorgen over te maken.

rj
door rjw - Nov 11, 2023 om 15:21
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Vertrouw je meer op de mening van leken die je niet kent dan op die van professionals?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 11, 2023 om 15:56
2120 Antwoorden / Vragen

Beide beweringen waar. De crux is de vraag hoeveel beter is die tandpasta dan voor je gebit en als je de tandpasta ook doorslikt, hoe slecht is die hoeveelheid dan voor je lichaam, en wat het zwaarste is moet dan het zwaarste wegen.

sira
door sira - Nov 11, 2023 om 19:13
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Ik vroeg mij nog 1 ding af, u heeft het over "sommige mensen"? Wie zijn die mensen? Zijn dat de kapster, de buurvrouw, een collega van uw werk, Facebook vrienden of zijn dat tandheelkundige professionals?

ro
door ronny530 - Nov 12, 2023 om 09:33
2804 Antwoorden / 41 Vragen

De eerste bewering is waar fluoride versterkt het tandglazuur waardoor de beruchte gaatjes in de tanden minder vaak ontstaan.
De tweede bewering is onwaar omdat de dosis toegevoegde fuoride aan tandpasta dermate klein is en zelfs bij inslikken wat niet de bedoeling is geen gezondheidsschade aan kan richten.
In ons drinkwater wordt sinds 1960 fluoride toegevoegd en tot op heden zijn er geen gevallen waarbij mensen door een fluoride vergiftiging om het leven zijn gekomen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Nov 12, 2023 om 12:59
2120 Antwoorden / Vragen

Die mensen spreken ook altijd van  'goed' of 'slecht' als absoluten en lijken niet te begrijpen dat het om "hoe goed" of "hoe slecht" gaat.

rj
door rjw Nov 12, 2023 om 18:00
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Al die sporters die neervallen tijdens de wedstrijd hebben wel allemaal fluoride tandpasta gebruikt. Laat je niets wijsmaken door de MSM en staatsmedia! Zelf nadenken! :-)) zullen de wappies zeggen....

JanvanGent
door JanvanGent Nov 13, 2023 om 12:46
Antwoorden / Vragen

Sinds 1976 zit er geen fluoride meer in het drinkwater.

ro
door ronny530 Nov 13, 2023 om 13:00
2804 Antwoorden / 41 Vragen

Bedankt voor de correctie.

Analoog
door Analoog - Nov 13, 2023 om 10:52
139 Antwoorden / Vragen

Zo kun je aan alles wat medisch bewezen is wel gaan twijfelen, maar daar wordt het leven een stuk ingewikkelder van......

le
door lennykr - Nov 13, 2023 om 12:01
8 Antwoorden / Vragen

tandartsen adviseren om fluoride te gebruiken. In hele grote hoeveelheden zal t inderdaad niet gezond zijn. Maar  bij gewoon poetsgedrag hoeft U niet bang te zijn dat U er wat van krijgt.

jan koops
door jan koops - Nov 13, 2023 om 15:18
20 Antwoorden / 1 Vragen

het is zeer aanbevelenswaardig omdat fluor het email versterkt