esther1969
door esther1969 Dec 7, 2005 om 08:33
Voeding & gezondheid

Friesland zorgverzekering

Heeft iemand hier positieve/negatieve ervaringen met deze maatschappij? Ik overweeg namelijk om over te stappen. Alvast bedankt voor eventuele reactie's. gr. Kristel

520 11 Rapporteer

holstein
door holstein - Dec 7, 2005 om 09:01
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ben als sinds mensenheugenis bij deze verzekeraar en heb nooit problemen gehad, zaakjes daar goed geregeld en duidelijk en open allemaal.
Heb je b.v rekeningen, die je dan voor een deel terug kunt vorderen van hun heb je in één week gestort en never nooit gezeur !
Ga in de basis + AV maar mooi door met deze lui, zal vast ergens iemand goedkoper zijn, maar dat is vaak ook niet alles........

esther1969
door esther1969 - Dec 7, 2005 om 09:13
20 Antwoorden / 17 Vragen

Nee hoor, helemaal geen reclame. Duidelijk een antwoord van een zeer tevreden verzekeringsnemer. Fijn dat u zo positief bent.

esther1969
door esther1969 - Dec 7, 2005 om 09:16
20 Antwoorden / 17 Vragen

En dat is nou juist het mooie. Het is ook 1 van de goedkoopste. Fijn dat u ook zo positief bent. Ik zit nog steeds te twijfelen tussen FBTO (collectiviteitskorting als je lid bent van vereniging eigen huis + 1 van de goedkoopste met een zeer uitgebreidde dekking) Friesland en het Groene Land (ben ik nu al 14 jaar zeer tevreden verzekeringsnemer van).

pekogi
door pekogi - Dec 7, 2005 om 09:35
143 Antwoorden / 1 Vragen

Als je erg tevreden bent bij je eigen zorgverzekeraar is het misschien niet zo verstandig om over te stappen. Als je niets mankeert is niets een probleem, maar je moet er wel rekening mee houden dat je -buiten wat ze verplicht zijn uit te betalen- bij je eigen zorgverzekeraar ook een bepaalde coulance hebt opgebouwd. En dat kan in bepaalde gevallen net het verschil zijn tussen wel of niet uitbetaald te worden. Is het wel die paar maandelijkse euro's waard? In ieder geval veel wijsheid gewenst.

esther1969
door esther1969 - Dec 7, 2005 om 14:56
20 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo, wat bedoelt u met "coulance" in dit zinsverband? En inderdaad het is moeilijk kiezen. Hoewel ik steeds meer begin te denken om mezelf te verzekeren bij "Friesland"

pekogi
door pekogi - Dec 7, 2005 om 19:25
143 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedoel hiermee dat het wel eens kan voorkomen dat er iets gebeurt dat discutabel is om uit te betalen of niet. Je kunt je best wel voorstellen dat in een moeilijk geval een maatschappij voor een klant die al zoveel jaren klant is de regeltjes wat soepeler kan uitvoeren. Trouwens, wat gebeurt er in 2007, als blijkt dat die "goedkope maatschappijen" toch wat tekort komen? Moet dan toch door de klant betaald worden. Succes ermee.

wi
door willeke77 - Dec 7, 2005 om 20:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik zit zelf al jaren bij De Friesland en ik ben hartstikke tevreden. geen gezeur, snelle uitbetalingen en goed bereikbaar. Dus het is zeker de moeite waard om over te stappen, maar er zijn zeker meer goede verzekeraars. Succes met je keuze!! Ik blijf zelf bij De Friesland.

Groeten

ijzerbroot
door ijzerbroot - Dec 27, 2005 om 20:16
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste kristel35,

Wij zijn al jaren via deze verzekeraar tegen ziektekosten verzekerd... Ze zijn bereikbaar en duidelijk, gaan coullant om met verzoeken voor second oppinion en betalen ingediende declaraties binnen 10 werkdagen uit... Daarnaast heeft deze club (naar mijn persoonlijke mening) een behoorlijk sociaal gezicht en ze zijn zeker niet doof voor "geluiden uit de maatschappij": er valt met deze instelling te praten.

Let wel: wij hebben uiteraard te maken met onze realiteit, met onze specifieke medische problemen (1 x SLE en 1 x Hemipleagie, ontwikkelingsachterstand en incontinentie en -gelukkig- 1 x geen klachten).

Excusses voor het feit dat deze bijdrage welhaast een commercial lijkt...

IJzerbroot

mi
door miek1 - Dec 27, 2005 om 22:00
24 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

Ik heb vorige week ook de knoop doorgehakt en ben overgestapt naar de Friesland.

Onze fysiotherapeut raadde ook deze verzekering aan. Ook Indepen der gaf deze voor mij aan.Ook heb ik gelezen dat het 1 van de beste klantenservices heeft.

Ik had vorige week een mail gestuurd met een vraag. Binnen een paar uur had ik een antwoord.

Bovendien is hij absoluut 1 van de goedkopere. Ik ga straks 108 euro betalen.

Met vr. gr.

monique

esther1969
door esther1969 - Dec 27, 2005 om 22:12
20 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo, ik was inderdaad ook van plan over te stappen naar Friesland zorg verzekering. Maar ik heb dus een aanbod van mijn werkgever gekregen voor een collectieve verzekering bij VGZ. En die aanbieding was zo aantrekkelijk daar kon ik gewoon niet omheen. Alles wat voor mij en mijn gezin het belangrijkst is krijg ik 100% vergoed. BV orthodontie zit in het basispakket met 100% vergoeding zonder een maximum. Ik ga voor 2 basispaketten+1 beperkte uitgebreid en 1 extra uitgebreid pakket voor 4 personen 183,-- euro betalen. En dat is dan voor 2 volwassenen en 2 kinderen.

ge
door geesina - Jan 11, 2006 om 22:22
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bekijk wel eerst even of je artsen naar keuze een contract hebben met Friesland, net als evt. je tandarts en fysio. Anders moet je aan een restitutie-polis.