fa
door fay mcmeekin May 18, 2015 om 12:45
Voeding & gezondheid

Gesprongen Blindedarm; Is het spoed of geen spoed

]Mijn vraag is gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring, die ik heb mogen beleven.
11 uur na dat ik door de ambulance naar het ziekenhuis was vervoerd, werd ik pas aan mijn gesprongen blindedarm geopereerd.
Mijn vraag is of het gebruikelijk is om een halve dag te wachten op een operatie, nadat je bent opgenomen bij de spoedeisendekdienst van het ziekenhuis.

Met vriendelijke groet
Fay Mc Meekin

22371 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 18, 2015 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo fay mcmeekin,

Of dat gebruikelijk is waag ik te betwijfelen, maar er zal wel een medische reden voor geweest zijn. Dat is moeilijk te beoordelen.
Als je naar het ziekenhuis vervoerd bent en opgenomen bent geweest bij de SEH zullen er wel de nodige onderzoeken plaats gevonden hebben waarna er op zeker ogenblik besloten is om tot een operatie over te gaan.
Hopelijk gaat alles nu weer goed met je.

Met vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - May 18, 2015 om 13:39
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Er moet wel personeel aanwezig zijn en de operatie kamer vrij. Dat is de enige oorzaak dat ik zou kunnen noemen .Kan best zijn dat de arts opgeroepen moer worden.

di
door digioma - May 18, 2015 om 13:55
646 Antwoorden / 29 Vragen

Soms kan het niet anders en u bent vast wel in de gaten gehouden door het verpleegkundig personeel.
Hetzelfde heb ik ondervonden op 28 april jl. Hartklachten en met de ambulance naar het ziekenhuis.
Er moet bloed worden afgenomen en bekeken in het laboratorium (duurt soms 2 uur) bloedgroep moet worden bepaald, hartfilm, bloeddruk, HB-gehalte, even naar de longen luisteren (COPD) hele lijsten van allerlei ziektes en medicijnen of andere zaken worden opgesteld en liefst zo nuchter mogelijk onder narcose enz..
En wachten lijkt dan uren en uren te duren, maar dat zijn ook noodzakelijke voorzorgsmaatregelen voordat er een bedje op een zaal is vrijgemaakt.

tenormin
door tenormin - May 18, 2015 om 13:59
16859 Antwoorden / 108 Vragen

lees hier . Ik ben geen arts en weet ook niet hoe "gesprongen" de appendix is geweest. Ik zelf lag binnen een uur op de O.K. Lijkt mij dus erg lang, maar nogmaals, ik weet niets van uw situatie.

getty
door getty - May 18, 2015 om 15:45
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wij zijn geen dokters hier. Als u klachten heeft over uw behandel, dien dan een klacht in bij het ziekenhuis.

vr1944
door vr1944 - May 20, 2015 om 11:39
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Is er een dokter in de zaal ?? Vraag het aan je huisarts of dien een klacht in bij dat ziekenhuis Fay .

Cookies
door Cookies - May 20, 2015 om 11:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel, blijkbaar was het verantwoord, want je bent er nog, zie ik.

hansje klein
door hansje klein - May 20, 2015 om 12:10
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Door mijn huisarts werd om 10.00h ´s morgens vastgesteld, dat de buikpijn een ernstige blindedarmontsteking was. Het ziekenhuis waarnaar werd doorverwezen had tot 16.00h nodig om vast te stellen dat er inmiddels van perforatie sprake was, maar de chirurgen gingen vrijdags om 17.00h naar huis. Met de eigen auto moest ik me met enorme buikpijnen naar een ander ziekenhuis laten rijden, waar meteen geopereerd werd. Het gemiddelde oponthoud van 1-2 dagen voor een blindedarmoperatie werd door de ontstane ernstige infectie verlengd met 10 dagen en met antibiotica bestreden. Ik ben op eigen risico tenslotte naar huis gegaan omdat niemand iets over het verloop en de verwachtingen kon/wilde zeggen. Ik hoop werkelijk niet, dat dit standaard plaatsvindt in nederland.

Wat is daaraan normaal?

tijger1
door tijger1 - May 20, 2015 om 12:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansvhen

In het buitenland gaat het vast beter.

hansje klein
door hansje klein - May 20, 2015 om 12:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 20 mei 2015, 12:13]@hansvhen

In het buitenland gaat het vast beter.

Misschien in andere nl-ziekenhuizen ook wel.......dat was hier de vraag.

aurora1
door aurora1 - May 20, 2015 om 13:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vraag het aan uw huisarts (of het betreffende ziekenhuis).
Doorgaans moet je nuchter zijn voor anesthesie, dus mogelijk zit daar de verklaring, naast andere praktische zaken zoals operatiekamer beschikbaar, operatie voorbereiden enz.

wimmi20
door wimmi20 - May 20, 2015 om 14:01
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste vraagstelster,
aan de antwoorden "ik ben ook geen dokter" en "volgens mij" hebt u ook geen bal.
Ik heb even met een bevriende chirurg gebeld.
Haar antwoord : het is een spoedgeval, er dreigen ernstige complicaties.

ma
door mahonie - May 20, 2015 om 14:25
11 Antwoorden / 2 Vragen

De gang van zaken in heel bedreigend voor u geweest. Wij hebben ook iets dergelijks aan de hand gehad. Weet hebben dan ook een klacht ingediend bij de klachtencommissie van het ziekenhuis. We kregen de keuze tussen een gesprekje en een schriftelijke afhandeling voorgelegd. We kozen voor het laatste want dan worden ook onafhankelijken betrokken en worden het betreffende ziekenhuispersoneel formeel gehoord. We zijn op alle onderdelen in het gelijk gesteld. Bij een later bezoek aan de SEH met iets anders ging alles prima. Met een klacht help je ook de andere patiënten. Beterschap.

endemion
door endemion - May 20, 2015 om 14:44
237 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien wel een interessant artikel om hieromtrent te lezen.
http://commonhealth.wbur.org/2012/07/burst-appendix-appendectomy
(door google automatisch vertaald klik hier indien Engels je niet zo best af gaat)

Zoals ook wordt gesteld geschetste beeld op TV omtrent gescheurde blinde darmen tot op zekere hoogte overdreven. In lang niet alle gevallen is de nood zo hoog dat acuut geopereerd moet worden.

pl
door plebpleb - May 20, 2015 om 16:18
113 Antwoorden / 60 Vragen

Klagen bij 't ziekenhuis heeft niet veel zin...U zou eerst bij de specialist of de eerste hulp uw ongenoegen moeten bespreken...Als u er niet utkomt dan kan men naar de klachtencommissie van 't ziekenhuis om uw klacht via internet of schriftelijk indienen...
Als men niet met spoed met de ambulance op 't ziekenhuis terecht komt...
Kan de verzekering de ambulance-rit u zelf laten betalen....

tenormin
door tenormin - May 20, 2015 om 16:47
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=plebpleb schreef op woensdag 20 mei 2015, 16:18]
Als men niet met spoed met de ambulance op 't ziekenhuis terecht komt...
Kan de verzekering de ambulance-rit u zelf laten betalen....

Dat beslissen de ambulancebroeders. Die zijn echt wel getraind en brengen (bijna) niemand naar het ziekenhuis als ze inschatten dat het niet nodig is.

door 1953 - May 20, 2015 om 17:22
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Appendicitis, gesprongen.

Waarschijnlijk wilde de behandelende arts zeker weten dat het om appendicitis zou kunnen gaan. Bloedwaarden geven wel aan, doch is een aanvullende scan soms noodzakelijk.

Als de appendicitis is gesprongen dan moet onverwijld u chirurgisch worden behandeld. Uw buik moet dan schoongemaakt worden