sc
door schellenberg Apr 20, 2011 om 21:15
Voeding & gezondheid

Groene thee pleisters

Ik zit met een groot probleem.heb via hyves gratis groene thee besteld,moest alleen de verzendkosten betalen en ik gaf daar eenmalig toestemming om dat van mijn bankrekening af te halen het bedrag was€ 3.95
na een paar weken kreeg ik geen thee toegestuurt maar pleisters ik vond het wel raar,ik heb dat pakje weggelegd,en geen aandacht aan geschonken.na zo ruim 2 maanden ligt er in mijn brieven bus een grootpakje met daarin een heleboel van die pleisters en daarin een brief dat ze €59.95 van mijn rekening af zouden halen ik werd woest gelijk een mail gestuurt dat ze het pakje terug konden halen en niet het lef hebben om geld van mijn rekening af te halen,maar dat was de zelfde dag al gebeurt,mag dat zomaar ik heb alleen de machtiging gegeven van eenmalig wat ik trouwens niet besteld heb,ik had groene thee gratis besteld,maar ze hebben de link gejat van lipton groene thee.ik hoop dat U mij kan helpen er mee .

6887 44 Rapporteer

gi
door ginger5 - Apr 24, 2011 om 22:21
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=schellenberg schreef op woensdag 20 apr 2011, 21:15]Ik zit met een groot probleem.heb via hyves gratis groene thee besteld,moest alleen de verzendkosten betalen en ik gaf daar eenmalig toestemming om dat van mijn bankrekening af te halen het bedrag was€ 3.95
na een paar weken kreeg ik geen thee toegestuurt maar pleisters ik vond het wel raar,ik heb dat pakje weggelegd,en geen aandacht aan geschonken.na zo ruim 2 maanden ligt er in mijn brieven bus een grootpakje met daarin een heleboel van die pleisters en daarin een brief dat ze €59.95 van mijn rekening af zouden halen ik werd woest gelijk een mail gestuurt dat ze het pakje terug konden halen en niet het lef hebben om geld van mijn rekening af te halen,maar dat was de zelfde dag al gebeurt,mag dat zomaar ik heb alleen de machtiging gegeven van eenmalig wat ik trouwens niet besteld heb,ik had groene thee gratis besteld,maar ze hebben de link gejat van lipton groene thee.ik hoop dat U mij kan helpen er mee .hebben ze zaterdag bij mij ook gedaan ik weet niet wat ik moet doen,vreselijk!

tdehond
door tdehond - Apr 25, 2011 om 09:10
4744 Antwoorden / 9 Vragen

U kunt uw bank opdracht geven om het bedrag wat zonder uw toestemming is geïncasseerd te laten storneren.
Vraag meteen of er een selectieve blokkade op de rekening van degene die onterecht incasseerd gezet wordt.

Een eenmalige machtiging mag niet gebruikt worden voor meerdere incasso's.

De termijn voor een MOI (Melding Onterechte Incasso) is verlengd van
12 naar 13 maanden.

U moet wel nagaan wat in de brief staat die bij het proefpakket gevoegd is om na te gaan of u wel een betalingsverplichting heeft, omdat u niet gereageerd heeft na zending proefpakket.

ro
door ron530 - Apr 25, 2011 om 10:54
4084 Antwoorden / 17 Vragen

IK denk dat er een addertje onder het gras zit, Ik zou graag willen weten om welk bedrijf het gaat. Vaak gaat het zo, je besteld een proefpakket voor enkel de verzendkosten die bij machtiging betaald wordt, hou je dat pakket dan ga je accoord met de voorwaarden en verplicht je je tot het afnemen van een of meerdere vervolgzendingen.

gi
door ginger5 - Apr 25, 2011 om 18:35
13 Antwoorden / 1 Vragen

hallo allemaal het bedrijf heet PURESENTIAL,www.puresential.com
dank voor jullie reakties, ik ga morgen naar de bank proberen het tegen te houden, het is pure oplichting want ze sturen niet 1 pakket ,maar 3 tegelijk van die troep, dus dan kunnen ze meteen 60 euro incasseren,i.p.v. 20 euro voor 1 maand!

diumenge
door diumenge - Apr 25, 2011 om 18:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan zou ik maar 's gaan zoeken op puresential op deze site (rechtsboven).

jaapje_1
door jaapje_1 - Apr 26, 2011 om 10:55
315 Antwoorden / 0 Vragen

Er is hier iets heel grappigs aan de hand eigenlijk: je besteld thee en krijgt pleisters.
Ik neem even aan dat je een bevestiging hebt gehad van de bestelling van de thee? Daarmee kan je aantonen dat je geen pleisters hebt besteld (hoe smaakt dat eigenlijk, een pleister in heet water om er thee van te trekken).

De pleisters mag je lekker houden, dit valt namelijk onder ongevraagde levering waardoor jij er geen kosten aan hebt. Ook de tweede levering waar ze 60 euro voor willen is lekker voor jou, wederom ongevraagde levering dus hartelijk dank. Pas als ze kunnen aantonen dat jij om deze levering hebt gevraagd moet je betalen. Wel een briefje naar het bedrijf dat ze ongevraagd dingen naar je verzonden hebben en dat daarom de factuur niet voldaan zal worden.
Ze kunnen overigens wel binnen een redelijke termijn aangeven dat ze je per ongeluk iets vezonden hebben en dat ze het terug willen, de kosten voor het retourzenden zijn dan uiteraard wel voor rekening van het bedrijf.

si
door simonewiersma - Apr 26, 2011 om 11:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Het is mij ook gebeurt, dacht ik groene thee te bestellen(proef pakket) zijn het pleisters.
Maar goed, weken later kreeg ik opnieuw die pleisters en is € 59.95 afgeschreven uiteraard teruggeboekt. Inmiddels 3 boze mails gestuurd en niets, ik moet betalen denk ik. In de brief bij het proefpakket staat zeggen ze, dat als je niets doet je akkoord gaat met een volgende bestelling heb helaas deze brief niet meer.
Wie weet raad ,wat nu te doen
Simone

tdehond
door tdehond - Apr 26, 2011 om 12:23
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=simonewiersma schreef op dinsdag 26 apr 2011, 11:53]Hallo,

Het is mij ook gebeurt, dacht ik groene thee te bestellen(proef pakket) zijn het pleisters.
Maar goed, weken later kreeg ik opnieuw die pleisters en is € 59.95 afgeschreven uiteraard teruggeboekt. Inmiddels 3 boze mails gestuurd en niets, ik moet betalen denk ik. In de brief bij het proefpakket staat zeggen ze, dat als je niets doet je akkoord gaat met een volgende bestelling heb helaas deze brief niet meer.
Wie weet raad ,wat nu te doen
Simone

Groene thee zijn pleisters.
Zie hier: Uitschrijven: Klik hier

klik daar op rechter pakje als u groene thee pleisters ontvangt. Ik raad u aan om dit ook schriftelijk aangetekend te doen. Copie brief + verzendbewijs bewaren. Dan heeft u rechtsgeldig bewijs van beëindigen van uw "abonnement".

Algemene voorwaarden: klik hier

In de algemene voorwaarden staat het postbus adres. Naar een postbusadres kunnen aangetekende brieven gestuurd worden.

si
door simonewiersma - Apr 26, 2011 om 12:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

Ik heb via een mail te horen gekregen dat ik wel ben uitgeschreven maar dat ik wel €59,95 moet betalen, moet ik dit ook gaan doen. Graag advies hierover.
De groen thee patch heb ik aangetekend terug gestuurd.
Simone

tdehond
door tdehond - Apr 26, 2011 om 13:21
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=simonewiersma schreef op dinsdag 26 apr 2011, 12:57]hallo,

Ik heb via een mail te horen gekregen dat ik wel ben uitgeschreven maar dat ik wel €59,95 moet betalen, moet ik dit ook gaan doen. Graag advies hierover.
De groen thee patch heb ik aangetekend terug gestuurd.
Simone

Het is verstandig om de mail waarin bevestigd is dat u bent uitgeschreven af te drukken en minimaal 5 jaar na einddatum overeenkomst te bewaren.

Zie algemene voorwaarden:
3. Een bestelling herroepen
U kunt de overeenkomst binnen 7 werkdagen na ontvangst van het proefpakket zonder opgaaf van reden ontbinden. Na definitieve totstandkoming van de overeenkomst ontslaat retourzending u niet van uw betalingsverplichting.

Als het dus een vervolg is op een niet geannuleerde proefzending heeft u een betalingsverplichting.

kl
door klomps - Apr 26, 2011 om 13:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook de pleisters. Als je die in de brievenbus kreeg en je wilde ze toch niet dan moest je binnen 7 dagen via de email opzeggen. Het proefpakje moch je houden.
Dat heb ik gedaan dus maar afwachten. Ook heb ik gebeld (80 cent pm) en heb me daar ook nog een keer afgemeld.
Ik heb van de email het afzeggen uitgeprint.
Ik vond dat het goed beschreven stond van hoe je moest handelen als je het niet wilden.

Connie

gi
door ginger5 - Apr 26, 2011 om 14:06
13 Antwoorden / 1 Vragen

deze 60 euro halen ze wel van je rekening als je met ideal hebt betaald

=jaapje schreef op dinsdag 26 apr 2011, 10:55: Er is hier iets heel grappigs aan de hand eigenlijk: je besteld thee en krijgt pleisters.
Ik neem even aan dat je een bevestiging hebt gehad van de bestelling van de thee? Daarmee kan je aantonen dat je geen pleisters hebt besteld (hoe smaakt dat eigenlijk, een pleister in heet water om er thee van te trekken).

De pleisters mag je lekker houden, dit valt namelijk onder ongevraagde levering waardoor jij er geen kosten aan hebt. Ook de tweede levering waar ze 60 euro voor willen is lekker voor jou, wederom ongevraagde levering dus hartelijk dank. Pas als ze kunnen aantonen dat jij om deze levering hebt gevraagd moet je betalen. Wel een briefje naar het bedrijf dat ze ongevraagd dingen naar je verzonden hebben en dat daarom de factuur niet voldaan zal worden.
Ze kunnen overigens wel binnen een redelijke termijn aangeven dat ze je per ongeluk iets vezonden hebben en dat ze het terug willen, de kosten voor het retourzenden zijn dan uiteraard wel voor rekening van het bedrijf.

gi
door ginger5 - Apr 26, 2011 om 14:14
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=simonewiersma schreef op dinsdag 26 apr 2011, 12:57]hallo,hoi simone, ik heb hetzelfde meegemaakt, mijn dochter is advocaat en het is super misleidend wat ze doen, de algemene voorwaarden moet je aanklikken(wat niemand weet)maar als het voor de kartonrechter komt winnnen we dit,ik ben net naar de bank geweest om hun rekeningnummer te blokkeren,het was nog niet afgeschreven,ik heb alle gegevens van ze,niet betalen hoor!zeg maar dat ze die pleisters bij je moeten komen halen!groetjes jessie

Ik heb via een mail te horen gekregen dat ik wel ben uitgeschreven maar dat ik wel €59,95 moet betalen, moet ik dit ook gaan doen. Graag advies hierover.
De groen thee patch heb ik aangetekend terug gestuurd.
Simone

stacey
door stacey - Apr 26, 2011 om 14:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ginger5 schreef op dinsdag 26 apr 2011, 14:14][quote=simonewiersma schreef op dinsdag 26 apr 2011, 12:57]hallo,hoi simone, ik heb hetzelfde meegemaakt, mijn dochter is advocaat en het is super misleidend wat ze doen, de algemene voorwaarden moet je aanklikken(wat niemand weet)maar als het voor de kartonrechter komt winnnen we dit,

Zou je denken ?!
Lijkt mij dat geen rechter zegt dat Niet Lezen en Voorwaarden Niet Bestuderen voor je overgaat tot een aankoop je ontslaat van koop of je betalingsplicht.

Niemand weet dat ze voorwaarden aan moeten klikken om te lezen, sorry hoor maar in het internettijdperk anno 2011 weet zelfs een kind van 8 al hoe het werkt.........slap excus, zal rechter vast ook zeggen.

ro
door ron530 - Apr 26, 2011 om 14:49
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik ben ook bang dat je bij de rechter mank gaat, je besteld een proefpakket en als je niet binnen 7 dagen de overeenkomst ontbind zit je er aan vast. Het lokkertje (enkel verzendkosten) betalen is die beroemde adder. Zoals bij vraagsteller is gebeurd is het pakket op de plank beland als zijnde nutteloos en ook niet meer van die plank afgekomen. Gevolg is dat de overeenkomst rechtsgeldig is en verplicht tot afname van vervolg wanproducten. Het is voor dit soort "firma's" gebruikelijk en vooral handig om een éénmalige incasso te eisen want dan zijn n.a.w. gegevens en uiteraard het rekeningnummer bekend. Wel is deze handelswijze voor rechters een doorn in het oog maar er valt weinig tot niets tegen te doen.

sonjaatje
door sonjaatje - Apr 26, 2011 om 14:54
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Het is totaal niet misleidend. Dit concept bestaat al jaren en lijkt mij dat het nu wel algemeen bekend is hoe het werkt.

Bestellen bestellen maar niet lezen.........tja.........

gi
door ginger5 - Apr 26, 2011 om 18:27
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op dinsdag 26 apr 2011, 14:54]Het is totaal niet misleidend. Dit concept bestaat al jaren en lijkt mij dat het nu wel algemeen bekend is hoe het werkt.

Bestellen bestellen maar niet lezen.........tja.........
niet misleidend ik zou haast zeggen probeer het zelf eens te bestellen,met ideal betalen bestaat dus nog niet lang, en geeft geen vrijbrief om zonder jou toestemming geld van je rek. te halen!!!!!!!!!!!!je bent zeker blond???

stacey
door stacey - Apr 26, 2011 om 18:41
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ginger5 schreef op dinsdag 26 apr 2011, 18:27][quote=sonjaatje schreef op dinsdag 26 apr 2011, 14:54]Het is totaal niet misleidend. Dit concept bestaat al jaren en lijkt mij dat het nu wel algemeen bekend is hoe het werkt.

Bestellen bestellen maar niet lezen.........tja.........
niet misleidend ik zou haast zeggen probeer het zelf eens te bestellen,met ideal betalen bestaat dus nog niet lang, en geeft geen vrijbrief om zonder jou toestemming geld van je rek. te halen!!!!!!!!!!!!je bent zeker blond???

Sonjaatje is blond en ik ook, en beiden weten wij Blondjes wel dat Je Zelf toestemming geeft voor de automatisch incasso als je Accoord gaat met de Voorwaarden, wat je doet als je besteld, ook dus als je Zonder de Voorwaarden (daadwerkelijk) te lezen het hokje `accoord met de voorwaarden` aanvinkt...............

In die voorwaarden staat namelijk dat als je niet opzegt je toestemd in vervolgzending waarvoor het te betalen bedrag Automztisch afgeschreven van zal worden van je bankrekening.............

Nu jij weer................

sonjaatje
door sonjaatje - Apr 26, 2011 om 18:59
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het al lang geprobeerd en het is voor mij zo klaar als een klontje.
Deze handelswijze bestaat al ellelang en ik ben er nog nooit ingetrapt.
Waarschijnlijk komt dat omdat ik eerst alles van tevoren goed doorlees.

jaapje_1
door jaapje_1 - Apr 27, 2011 om 07:57
315 Antwoorden / 0 Vragen

Dat je een kans bij de rechtbank maakt heeft te maken met het feit dat het bedrijf moet aantonen dat jij expliciet accoord gaat met het abonnement. Het is niet voldoende om dat soort dingen in de algemene voorwaarden weg te stoppen (onredelijk bezwarend).
Kortgezegd, ze hebben je handtekening nodig onder een contract waar duidelijk vermeld staat dat je dat abonnement voor een bepaalde duur met bepaalde kosten aangaat, dat is niet het geval dus je kan de rechter vragen om de overeenkomst nietig te verklaren en dat lukt waarschijnlijk.

Het addertje daar is dan weer: procederen is duur dus het is waarschijnlijk goedkoper om het abonnement gewoon op te zeggen.

=stacey schreef op dinsdag 26 apr 2011, 14:19:
=ginger5 schreef op dinsdag 26 apr 2011, 14:: quote>=simonewiersma schreef op dinsdag 26 apr 2011, 12:57: hallo,hoi simone, ik heb hetzelfde meegemaakt, mijn dochter is advocaat en het is super misleidend wat ze doen, de algemene voorwaarden moet je aanklikken(wat niemand weet)maar als het voor de kartonrechter komt winnnen we dit,

Zou je denken ?!
Lijkt mij dat geen rechter zegt dat Niet Lezen en Voorwaarden Niet Bestuderen voor je overgaat tot een aankoop je ontslaat van koop of je betalingsplicht.

Niemand weet dat ze voorwaarden aan moeten klikken om te lezen, sorry hoor maar in het internettijdperk anno 2011 weet zelfs een kind van 8 al hoe het werkt.........slap excus, zal rechter vast ook zeggen.

conny2
door conny2 - Apr 27, 2011 om 08:48
256 Antwoorden / 4 Vragen

Als U vindt dat U het slachtoffer bent geworden van een oneerlijke verkoopmethode dan kunt U contact opnemen met Kassa via dit formulier Een mooi onderwerp voor de uitzending.
Ook kunt U een klacht indienen bij Consuwijzer.

stacey
door stacey - Apr 27, 2011 om 09:43
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jaapje schreef op woensdag 27 apr 2011, 07:57]Dat je een kans bij de rechtbank maakt heeft te maken met het feit dat het bedrijf moet aantonen dat jij expliciet accoord gaat met het abonnement. Het is niet voldoende om dat soort dingen in de algemene voorwaarden weg te stoppen (onredelijk bezwarend).
Kortgezegd, ze hebben je handtekening nodig onder een contract waar duidelijk vermeld staat dat je dat abonnement voor een bepaalde duur met bepaalde kosten aangaat, dat is niet het geval dus je kan de rechter vragen om de overeenkomst nietig te verklaren en dat lukt waarschijnlijk.

Het addertje daar is dan weer: procederen is duur dus het is waarschijnlijk goedkoper om het abonnement gewoon op te zeggen.

Dat is niet correct, een handtekening op papier is bij een overeenkomst via internet Niet vereist, accoord aanvinken met de voorwaarden is rechtgeldig voor het afsluiten van het/een contract. net als voor een gsmabo of leesblad geldt.

In de voorwaarden staat dat je na de proefzending een vervolg krijgt Indien je niet afzegt............ je zit dus niet per definitie vast aan een abonnement.
Maar dan moet je het niet ongelezen of zonder te reageren op de plank leggen dus en dat geldt voor meer dingen die bedenktijd hebben, wat hier feitelijk gewoon het geval is.

---Algemene voorwaarden zijn snel van toepassing. De gebruiker hoeft ze niet eerst voor te lezen of er over te onderhandelen met de wederpartij. Zelfs als de gebruiker wist dat de wederpartij de algemene voorwaarden niet gelezen had, zit de wederpartij er toch aan vast (art. 6:232 BW).

Wel geldt er een informatieplicht. Algemene voorwaarden zijn alleen van toepassing als de gebruiker de wederpartij een redelijke mogelijkheid heeft geboden om van de algemene voorwaarden kennis te nemen (art. 6:233(b) BW). Dit kan op drie manieren:

3Bij een elektronische overeenkomst (zoals een koop op afstand) moet de gebruiker niet alleen de algemene voorwaarden elektronisch beschikbaar stellen, maar ook zorgen dat de wederpartij de algemene voorwaarden op kan slaan.---

Je sluit in dit geval enkel een overeenkomst af als je niet op/na de proefzending niet zelf adquaat reageert, net, niets mis mee verder zolang je leest Waar je je voor vastlegt...........bovendien kun je het na elke zending stopzetten en zit je er dus geen jaar of langer aan vast, dus betreft geen onredelijk beding.

gi
door ginger5 - Apr 27, 2011 om 09:56
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op woensdag 27 apr 2011, 09:43][quote=jaapje schreef op woensdag 27 apr 2011, 07:57]Dat je een kans bij de rechtbank maakt heeft te maken met het feit dat het bedrijf moet aantonen dat jij expliciet accoord gaat met het abonnement. Het is niet voldoende om dat soort dingen in de algemene voorwaarden weg te stoppen (onredelijk bezwarend).
Kortgezegd, ze hebben je handtekening nodig onder een contract waar duidelijk vermeld staat dat je dat abonnement voor een bepaalde duur met bepaalde kosten aangaat, dat is niet het geval dus je kan de rechter vragen om de overeenkomst nietig te verklaren en dat lukt waarschijnlijk.

Het addertje daar is dan weer: procederen is duur dus het is waarschijnlijk goedkoper om het abonnement gewoon op te zeggen.
JA IK SNAP WAT JULLIE BEDOELEN MAAR HET GING HIER OM EEN PROEF MONSTER, EN ALS ZE DE ALGEMENE VOORWAARDEN(DIE GA JE TOCH NIET VOOR ZOIETS LEZEN, DAT DOE IK OOK NIET ALS IK EEN JURKJE BESTEL VOOR 100 EURO) BUITEN DIT WAREN DIE NIET TE LEZEN JE MOEST HET GEWOON AANVINKEN!
ALS ZE NIET MISLEIDEND WAREN GEWEEST HADDEN ZE JE EEN VERVOLG VERPAKKING VOOR 1 MAAND MOETEN STUREN A 20 EURO, MAAR NIET 3 VERPAKKINGEN IN JE MAAG MOETEN SPLITSEN,DAN WAS DE SCHADE NOG TE OVERZIEN VOOR VEEL MENSEN,EN DAN KON JE NOG ZEGGEN :ACH LAAT MAAR!MAAR MET DIE 60 EURO SLAAT IEDEREEEN OP TILT

Dat is niet correct, een handtekening op papier is bij een overeenkomst via internet Niet vereist, accoord aanvinken met de voorwaarden is rechtgeldig voor het afsluiten van het/een contract. net als voor een gsmabo of leesblad geldt.

In de voorwaarden staat dat je na de proefzending een vervolg krijgt Indien je niet afzegt............ je zit dus niet per definitie vast aan een abonnement.
Maar dan moet je het niet ongelezen of zonder te reageren op de plank leggen dus en dat geldt voor meer dingen die bedenktijd hebben, wat hier feitelijk gewoon het geval is.

---Algemene voorwaarden zijn snel van toepassing. De gebruiker hoeft ze niet eerst voor te lezen of er over te onderhandelen met de wederpartij. Zelfs als de gebruiker wist dat de wederpartij de algemene voorwaarden niet gelezen had, zit de wederpartij er toch aan vast (art. 6:232 BW).

Wel geldt er een informatieplicht. Algemene voorwaarden zijn alleen van toepassing als de gebruiker de wederpartij een redelijke mogelijkheid heeft geboden om van de algemene voorwaarden kennis te nemen (art. 6:233(b) BW). Dit kan op drie manieren:

3Bij een elektronische overeenkomst (zoals een koop op afstand) moet de gebruiker niet alleen de algemene voorwaarden elektronisch beschikbaar stellen, maar ook zorgen dat de wederpartij de algemene voorwaarden op kan slaan.---

Je sluit in dit geval enkel een overeenkomst af als je niet op/na de proefzending niet zelf adquaat reageert, net, niets mis mee verder zolang je leest Waar je je voor vastlegt...........bovendien kun je het na elke zending stopzetten en zit je er dus geen jaar of langer aan vast, dus betreft geen onredelijk beding.

stacey
door stacey - Apr 27, 2011 om 10:02
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ginger5 schreef op woensdag 27 apr 2011, 09:56]JA IK SNAP WAT JULLIE BEDOELEN MAAR HET GING HIER OM EEN PROEF MONSTER, EN ALS ZE DE ALGEMENE VOORWAARDEN(DIE GA JE TOCH NIET VOOR ZOIETS LEZEN, DAT DOE IK OOK NIET ALS IK EEN JURKJE BESTEL VOOR 100 EURO) BUITEN DIT WAREN DIE NIET TE LEZEN JE MOEST HET GEWOON AANVINKEN!
ALS ZE NIET MISLEIDEND WAREN GEWEEST HADDEN ZE JE EEN VERVOLG VERPAKKING VOOR 1 MAAND MOETEN STUREN A 20 EURO, MAAR NIET 3 VERPAKKINGEN IN JE MAAG MOETEN SPLITSEN,DAN WAS DE SCHADE NOG TE OVERZIEN VOOR VEEL MENSEN,EN DAN KON JE NOG ZEGGEN :ACH LAAT MAAR!MAAR MET DIE 60 EURO SLAAT IEDEREEEN OP TILT

Hoofdletters staat gelijk aan schreeuwen op internet, en is niet erg netjes....

De bedoeling van algemene voorwaarden zijn dat je ze leest...............

Had je dat gedaan en na de zending afgemeld, dan was de proefzending gewoon wat het was, een proefzending.............

Die voorwaarden zijn wel te lezen, die kun je gewoon aanklikken, zelf zonder iets te bestellen kun je die vinden/lezen, heb ik gedaan:

---12. Actie voorwaarden Green Tea Patch pakket

Het gratis Green Tea Patch proefpakket bevat 6 Green Tea Patch pleisters en wij brengen hiervoor eenmalig € 3,99 verzendkosten in rekening.

Ongeveer veertien dagen na ontvangst van het proefpakket ontvang u het eerste kwartaalpakket, met daarin voldoende Green Tea Patch pleisters voor een kwartaal.
Het kwartaalpakket bevat 90 Green Tea Patch pleisters . Zowel het proefpakket als het kwartaalpakket passen door de brievenbus.
U betaalt hiervoor slechts € 19.95/maand (inclusief verzendkosten per kwartaal). Alle prijzen zijn inclusief BTW. De betaling geschiedt per kwartaal via automatische incasso

De bestelling kan geannuleerd worden tot zeven werkdagen na de datum waarop je proefpakket is ontvangen zonder opgaaf van reden. In dat geval brengen wij u geen kosten in rekening, behalve de verzendkosten van € 2,99, en mag je het proefpakket houden.
De periodieke verzending geldt tot wederopzegging vooraf waarbij je alleen rekening hoeft te houden met de opzegtermijn van veertien dagen na de datum van de begeleidende brief van uw laatste zending. Annuleren en opzeggen is gemakkelijk: ga naar http://uitschrijven.puresential.com en volg de instructies op de website. --
Algemene Voorwaarden

conny2
door conny2 - Apr 27, 2011 om 10:17
256 Antwoorden / 4 Vragen

Ginger laat je niet op de kast jagen, neem gewoon contact op met Kassa en zorg dat het abonnement zo snel mogelijk stopt.

stacey
door stacey - Apr 27, 2011 om 10:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=conny2 schreef op woensdag 27 apr 2011, 10:17]Ginger laat je niet op de kast jagen, neem gewoon contact op met Kassa en zorg dat het abonnement zo snel mogelijk stopt.

Kassa kan er verder ook niets aan doen als mensen iets aangaan omdat ze weigeren te lezen.........

Maar zorg er wel voor dan dat je nog meer vervolgzendingen voorkomt en dan nu direct opzegt !

conny2
door conny2 - Apr 27, 2011 om 10:39
256 Antwoorden / 4 Vragen

Je hoeft jezelf niet eindeloos te herhalen Stacey.

Zie ook het Radar forum voor adressen en ervaringen van anderen.

sonjaatje
door sonjaatje - Apr 27, 2011 om 11:01
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik lees de voorwaarden altijd, daar zijn ze voor. Kies je ervoor om dat niet te doen dan zul je ook de consequenties moeten aanvaarden.

stacey
door stacey - Apr 27, 2011 om 11:09
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=conny2 schreef op woensdag 27 apr 2011, 10:39]Je hoeft jezelf niet eindeloos te herhalen Stacey. .

Jij moet mensen geen valse hoop geven door ze naar kassa te verwijzen dan.
En wat moeten ze op het radar forum ?

Je kunt er over blijven schrijven en lezen maar daar schiet je verder niets mee op.
Wijze en dure les leren en in vervolg alles lezen of je verre houden van `gratis/proef`dingen en zorgen dat het nu Wel opgezegd wordt.

de motormuis
door de motormuis - Apr 27, 2011 om 11:20
598 Antwoorden / 13 Vragen

@Stacey

Hallo Stacey, leuk dat je er weer bij bent. Je moet alleen nu nog even de tekst
op je profiel bij Kassa leden weer aanpassen.

Groeten.

tdehond
door tdehond - Apr 27, 2011 om 11:32
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=ginger5 schreef op dinsdag 26 apr 2011, 18:27][quote=sonjaatje schreef op dinsdag 26 apr 2011, 14:54]Het is totaal niet misleidend. Dit concept bestaat al jaren en lijkt mij dat het nu wel algemeen bekend is hoe het werkt.

Bestellen bestellen maar niet lezen.........tja.........
niet misleidend ik zou haast zeggen probeer het zelf eens te bestellen,met ideal betalen bestaat dus nog niet lang, en geeft geen vrijbrief om zonder jou toestemming geld van je rek. te halen!!!!!!!!!!!!je bent zeker blond???

De mensen die ongewild aan een overeenkomst vast zitten zouden de voicelog kunnen opvragen. Hieruit zou m.i. duidelijk moeten blijken dat u toestemming geeft voor toezenden van een proefpakket, dat als het niet binnen de annuleringsperiode geannuleerd wordt leidt tot de verplichting tot een ..... lijkse afname van dit product.

Als dit uit de voicelog niet blijkt dan bent u niet goed ingelicht tijdens telemarketing.

Consuwijzer heeft een telecheck list ontwikkeld voor de mensen die zich niet aanmelden bij bel me niet register:
klik hier

stacey
door stacey - Apr 27, 2011 om 11:33
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=de motormuis schreef op woensdag 27 apr 2011, 11:20]@Stacey
Hallo Stacey, leuk dat je er weer bij bent. Je moet alleen nu nog even de tekst
op je profiel bij Kassa leden weer aanpassen.
Groeten.

Was niet van plan (lang) te blijven :-)

Groetjes,

stacey
door stacey - Apr 27, 2011 om 11:37
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tdehond schreef op woensdag 27 apr 2011, 11:32]De mensen die ongewild aan een overeenkomst vast zitten zouden de voicelog kunnen opvragen. Hieruit zou m.i. duidelijk moeten blijken dat u toestemming geeft voor toezenden van een proefpakket, dat als het niet binnen de annuleringsperiode geannuleerd wordt leidt tot de verplichting tot een ..... lijkse afname van dit product. klik hier

Toch nog maar ff, nu ik er toch nog ben:

Er is Geen voicelog, het betreft hier Geen telefonische verkoop maar een (vrijwille) aanmelding via Internet.

Groetjes,

de motormuis
door de motormuis - Apr 27, 2011 om 11:38
598 Antwoorden / 13 Vragen

@ Stacey

Dat is jammer, maar jouw persoonlijke mening.
Nou dan zolang als het dan weer duurt.
Groetjes.

go
door gossha - May 1, 2011 om 22:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ze ook besteld via Facebookpagina,bij mij stond er dan wel bij groene thee patches,ik kreeg bij het proefpakket ook meteen de algemene voorwaarden,maar lees zoveel ellende erover,dus ik heb het meteen weer afgemeld,anders zit je er meteen een kwartaal aan vast,ze hebben een link waar je je kan uitschrijven ervoor
http://uitschrijven.puresential.com
dan moet je op het produkt klikken wat je besteld had,de groenethee patches in dit geval en kan je je afmelden,je krijgt een bevestigingsmail,die zou ik wel bewaren

wi
door wilmunt - May 21, 2011 om 22:33
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan jullie allemaal wel vertellen dat de Firma die mij dit ook geflikt heeft hier wel achter komt dat ze met afschuwelijke praktijken bezig zijn en aan mijn Bankrekening komen ze niet meer daar zorg ik wel voor!!!!
Ongelooflijk stel oplichters! Ik ben woest......

gi
door ginger5 - May 22, 2011 om 00:37
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wilmunt schreef op zaterdag 21 mei 2011, 22:33]Ik kan jullie allemaal wel vertellen dat de Firma die mij dit ook geflikt heeft hier wel achter komt dat ze met afschuwelijke praktijken bezig zijn en aan mijn Bankrekening komen ze niet meer daar zorg ik wel voor!!!!
Ongelooflijk stel oplichters! Ik ben woest......

hoi ik ben meteen naar de bank gegaan en heb hun rek.nummer laten blokkeren, dus bij mij is het ze net niet gelukt!

stacey
door stacey - May 22, 2011 om 00:42
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=ginger5 schreef op zondag 22 mei 2011, 00:37][quote=wilmunt schreef op zaterdag 21 mei 2011, 22:33]Ik kan jullie allemaal wel vertellen dat de Firma die mij dit ook geflikt heeft hier wel achter komt dat ze met afschuwelijke praktijken bezig zijn en aan mijn Bankrekening komen ze niet meer daar zorg ik wel voor!!!!
Ongelooflijk stel oplichters! Ik ben woest......

hoi ik ben meteen naar de bank gegaan en heb hun rek.nummer laten blokkeren, dus bij mij is het ze net niet gelukt!

Goeie actie ............lukt een incasso buro straks vast wel dat geld + extra te krijgen..........
Als je niet volgens voorwaarden opzegd heb je een (rechtsgeldige) overeenkomst
en zul je hoe dan ook moeten betalen.

nb
door nbw - May 22, 2011 om 02:28
521 Antwoorden / 24 Vragen

Wat een onzin wat een bangmakerij en wat een oplichting. Als het werkelijk gebeurd is wat hier verteld wordt zijn rechters machteloos en ben je zelf verantwoordelijk zo stom geweest een proefpakket te bestellen met een forse incasso daarop volgend.Totale onzin. Je zit nergens aan vast als het oplichting betreft. Aangifte doen/incasso terug laten boeken enzovoort. Heb het nog nooit meegemaakt dat er daadwerkelijk een deurwaarder komt namens dit bedrijf.Maar gewoon de politie roepen met afschrift van aangifte.

Heb nog een extra tip. Doe je aangifte niet alleen tegen deze groene thee oplichting, maar tegelijkertijd tegen de bank die deze praktijken met incasso faciliteerd . Het zijn immers systeembanken en het minst wat je mag eisen is dat ze niet wensen geld te maken met clienten die de wet overtreden .Ergo bij aangifte altijd de betreffende bank mede aangeven. Want de bank heeft deze groenethee verkopers voorzien van een incassopakket. Uiteraard tegen betaling. en met bonus in de ogen. Verkoop is belangrijker dan ... haast alles.

birdies
door birdies - May 22, 2011 om 02:44
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@nbw: zoals altijd zit je weer de grootste onzin uit te kramen!

tdehond
door tdehond - May 22, 2011 om 08:06
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=nbw schreef op zondag 22 mei 2011, 02:28]Wat een onzin wat een bangmakerij en wat een oplichting. Als het werkelijk gebeurd is wat hier verteld wordt zijn rechters machteloos en ben je zelf verantwoordelijk zo stom geweest een proefpakket te bestellen met een forse incasso daarop volgend.Totale onzin. Je zit nergens aan vast als het oplichting betreft.

Als ik het goed begrijp worden deze pakketten via internet aangevraagd.
Voor je iets bestelt is het m.i. erg verstandig om eerst de algemene voorwaarden te lezen en vervolgens direct na ontvangst van het pakket u af te melden. Krijgt u geen bevestiging via email dat uw afmelding gelukt is, dan zo spoedig mogelijk binnen de annuleringstermijn schriftelijk aangetekend annuleren.

M.i. is deze wijze van handel drijven wel laakbaar, maar als klant heb je ook je eigen verantwoordelijkheid om je eerst goed te informeren.

an
door anita1962 - Jul 4, 2011 om 21:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb vandaag de bijgeleverde factuur gelezen er staat een mooi verhaal over groene thee vermeld. volgens mij is groene thee iets anders dan de geleverde pleisters)
vervolgens wordt vermeld dat je elke ochtend een patch op je bovenarm moet plaatsen (verder geen vermelding van wat de patch nu werkelijk inhoud (geen samenstelling) de natuurlijke extracten worden dan opgenomen in uw lichaam
(dus dat kan dan net zogoed lucht zijn.)
Tevens staat er op de verpakking ook geen samenstelling vermeld volgens mij is dit verplicht.
Je laten oplichten voor een proefpakket is nog tot daar toe.
Maar daarna meteen een zending van 58,95 met luchtpleisters te sturen lijkt mij oplichting.

annaguz1
door annaguz1 - Jul 25, 2011 om 20:11
10 Antwoorden / 6 Vragen

ja ik heb hetzelfde probleem,ik heb ooit een proefpakket gehad van acai maar inderdaad er zijn een zgn leesbare voorwaarden ik ben nu eindelijk uitgeschreven[had wel nooit een abonnement ] nu kreeg ik ook weer zo'n3 mnd pakket,gelijk retour afz,laten ze het maar bekijken ik heb niets getekend,ik had al eerder laten weten dat ik geen mail meer wilde,maar zij zeggen gewoon dat dat niet zo is ,nu ja ik zou 44.95 moeten betalen en kreeg hun bank rekening,ik heb een mail terug gestuurd dat zij dit wel kunnen vergeten,en za.iemand op het panel gezegd heb
wettelijk valt dit onder ongevraagde zending,heb je ervoor getekent?als je geen handtekening gezet heb kan je za een panellid al zei eigenlijk de zending behouden
maak wel kenbaar aan de bank dat je deze blokkeert,ja dat addertje onder het gras is als je die versturing vestuurt hebben zij toegan tot je bankrekening,maar wettelijk mag dat maar eenmalig,want jij geft dande opdracht zij mogen niet het geld van je bank halen zonder jouw toestemming
dus haal je geld terug,je gaat naar overschrijving,dan naar incassoopdrachten dan zie je het bedrag en jehaalt het terug bij terug boeking binnen 1 dag heb je je geld terug succes

annaguz1
door annaguz1 - Jul 25, 2011 om 20:17
10 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=jaapje schreef op dinsdag 26 apr 2011, 10:55]Er is hier iets heel grappigs aan de hand eigenlijk: je besteld thee en krijgt pleisters.
Ik neem even aan dat je een bevestiging hebt gehad van de bestelling van de thee? Daarmee kan je aantonen dat je geen pleisters hebt besteld (hoe smaakt dat eigenlijk, een pleister in heet water om er thee van te trekken).

De pleisters mag je lekker houden, dit valt namelijk onder ongevraagde levering waardoor jij er geen kosten aan hebt. Ook de tweede levering waar ze 60 euro voor willen is lekker voor jou, wederom ongevraagde levering dus hartelijk dank. Pas als ze kunnen aantonen dat jij om deze levering hebt gevraagd moet je betalen. Wel een briefje naar het bedrijf dat ze ongevraagd dingen naar je verzonden hebben en dat daarom de factuur niet voldaan zal worden.
Ze kunnen overigens wel binnen een redelijke termijn aangeven dat ze je per ongeluk iets vezonden hebben en dat ze het terug willen, de kosten voor het retourzenden zijn dan uiteraard wel voor rekening van het bedrijf.