br
door broes Dec 30, 2012 om 15:22
Voeding & gezondheid

Halfjaarslenzen

Ik draag zonder problemen al tientallen jaren zachte (half)jaar lenzen. Nu hoor ik bij mijn huidige opticien dat deze niet meer verkrijgbaar zijn en ik over moet naar veel duurdere maandlenzen. Waar zijn er nog zachte halfjaarslenzen (via welke opticien) te koop?

2706 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2012 om 17:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Toets het merk in op Google, dan kunt u zien waar ze eventueel nog te krijgen zijn. Waarom zijn ze niet meer verkrijgbaar?

pinkvink
door pinkvink - Dec 31, 2012 om 11:46
5 Antwoorden / 1 Vragen

Wij van Voordeel Optiek (voordeeloptiek.nl) leveren diverse merken halfjaarslenzen, mail ons vanaf onze site uw sterkte, kromming merk etc. en wij geven u per email een vrijblijvende offerte.

du
door duvelke - Dec 31, 2012 om 15:07
8 Antwoorden / 2 Vragen

Ik draag al 30 jaar lenzen en koop ze al jaren bij Kruidvat. Maandlenzen zijn 15,99 per verpakking ( zitten 6 lenzen in dus voor een half jaar ) en ze hebben ook lenzen voor 3 maanden dan betaal je 6,25 per verpakking ( 1 lens ). Ze zitten prima, heb er nog nooit klachten over gehad.

du
door duvelke - Dec 31, 2012 om 15:08
8 Antwoorden / 2 Vragen

Nog even een aanvulling op mijn reactie: de kosten voor deze lenzen kun je bij de meeste ziektekostenverzekeraars niet declareren!!!!!

bultn
door bultn - Jan 1, 2013 om 16:11
54 Antwoorden / 9 Vragen

misschien zou je inderdaad de kruidvat lenzen eens kunnen proberen.
mijn vriend gebruikt de 3-maands lenzen altijd. en heeft hier vrijwel nooit problemen mee.
die lenzen die wegkwamen bij hans anders jaren geleden, gaven hem erg vaak ontstekende dikke lelijke ogen, vandaar dat hij, na een tip, overstapte naar de kruidvat lenzen.
de enige keren dat hij problemen heeft met de kruidvat lenzen is door eigen toedoen om niet optijd nieuwe lenzen te gebruiken. vaak is het wel zo dat hij niet eens tot 3 maanden toe komt omdat hij dan graag nieuwe lenzen wil hebben, de reden hiervoor weet ik niet, hij klaagt dan wel dat de ogen te droog worden...
maar ik denk dat hij ze ook niet op een juiste manier reinigt want hij gebruikt alleen lenzenvloeistof en als ik dan in de winkel zie wat voor reinigingsmiddelen je kan krijgen....
mijn vriend declareert sowiezo zijn brillen en/of lenzen niet omdat dit maar een klein bedrag van eens in de 3 jaar is (ik ga echt niet bijhouden hoe lang hij die bril al heeft), waarbij je een dikke aanvullende verzekering in die 3 jaar al duurder is dan de declaraties die je kan doen voor bv brillen en/of lenzen in diezelfde periode.
dit zijn enkel persoonlijke bevindingen, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.
en proberen kan vaak geen kwaad toch? alhoewel, het zijn wel je ogen ;)
het wil niet zeggen dat de een er 30 jaar mee kan leven, het de ander dat dan ook lukt.
ieder oog is weer verschillend.
en niets zeggen tegen jouw gebruikelijke opticien... ;)
toen mijn vriend er een opmerking over maakte was de opticien die mijn vriend altijd hielp zo gezegd 'not amused'.