br
door brigit_1 Feb 7, 2007 om 07:30
Voeding & gezondheid

HELP, ik hoest me suf (droge hoest, prikkelhoest)

Wie weet hiervoor een goed middel dat bij de drogist te koop is.

Alvast hartelijk dank voor je reactie.

28712 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 7, 2007 om 07:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoe lang loop je al met deze klachten? en heb je al informatie ingewonnen bij je huisarts.

huisartsbezoek gaat neit van je no claim af en is toch echt de eerste stap die je moet zetten!

Linda

ve
door verwijderd - Feb 7, 2007 om 08:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Droge hoest kan ook door het gebruik van bepaalde medicijnen komen en door dat aan te laten passen kan soms een stuk schelen.

Ik heb zelf ook wel eens last van droge-prikkelhoest en dan is er voor mij maar één hoestdrank die helpt en dat is NOSCAPINE hoestdrank uit de apotheek.
Heb meerdere geprobeerd, maar dit is voor mij verreweg de beste en is zeker het proberen waard dacht ik zo.....

ve
door verwijderd - Feb 7, 2007 om 08:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb deze klacht sinds 3 dagen er is een griep aan vooraf gegaan. Van de huisarts heb ik tabletten met codeine gekregen, maar deze helpen niet.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2007 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wat bij mij tegen de hoest vaak goed werkt zijn zuigtabletten ISLAMOOS [ijslands mos]. Klinkt een beetje vreemd, maar de tabletten spraken prima en ze werken bij mij beter dan de gangbare hoesttabletten/ -drankjes. Ze zijn gewoon verkrijgbaar bij een beetje goede drogist zoals DA of Etos.

het is de moeite waard om te proberen, toch?

mr

ve
door verwijderd - Feb 7, 2007 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Brigit als de medicijnen van de huis arts niet of onvoldoende werken kan  je het beste je arts  even bellen en vragen om iets anders.

Zo'n advies staat tegenwoordig ook in de meeste bijsluiters.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2007 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag brigit,

De meeste medicijnen werken NIET direct (bijvoorbeeld zoals jij wilt binnen 3 dagen). Daar is meer tijd voor nodig. Ik neem aan dat je tenminste een periode van 7 tot 10 dagen moet slikken en meestal is het dan zo dat in die periode tijdelijk de klacht nog zal toenemen. Vaak staat dat verschijnsel ook in de bijsluiter.

Groeten, Read.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2007 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Mijn ervaring, thee drinken met honing.

groet

ve
door verwijderd - Feb 7, 2007 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

JUist

Medicijnen die die hoestprikkel met verdovende middelen onderdrukken zijn niet zonder problemen zomaar te gebruiken voor elk wissewasje!

Zoete stoffen werken net zo goed zonder zoiets als codeïne bijv.

Het ouderwetse dropwater helpt vaak even goed tegen droge prikkelhoest en is heel goedkoop te krijgen.

En moeders onthoud dit!!  Want juist voor kinderen kun je beter dropwater, honingthee, stophoest,pepermuntjes of iets dergelijks geven.

Zelfs van die neusinhaler kun je verslaafd raken !

En natuurlijk,  blijft die hoest langer dan een week dan weer terug naar de huisarts die dan zou moeten zeggen:"Stoppen met roken"of rookt u niet? Prima.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Feb 7, 2007 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@grootvader

Goede tip vroeger maakten we hoestdrank van laurierdrop kan ik me nog herrinneren, werkte perfekt en was eigenlijk te lekker.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2007 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stoppen met roken.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2007 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

De omschreven hoest gaan in 99 van de 100 gevallen vanzelf (dus zonder nare/dure middeltjes die op den duur soms erger zijn dan de kwaal) weer binnen een week over.
Dus als de klachten pas 3 dagen bestaan zal je nog even geduld moeten hebben, maar ja geduld dat hebben de meeste mensen tegenwoordig niet meer.

Met vriendelijke groet,
Willem

ve
door verwijderd - Feb 15, 2007 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop dat je hoest intussen over is, maar ik heb nog wel een tip.

Noscapine hoestdrank is smerig, er bestaan ook Noscapine dragees, gewoon bij drogist of apotheek te koop.

Werkt perfect, door het hoesten wordt je keel steeds opnieuw geprikkeld, door de noscapine stopt de hoest en kan de keel rustig genezen.

Succes