door wildickjacobs Feb 27, 2012 om 16:28
Voeding & gezondheid

HEMA rookworst

In uw uitzending van 25 februari j.l. testtte u verschillende merken rookworst. Als beste kwam die van de HEMA uit de test.
Helaas: deze rookworst ligt (onverpakt) vaak, zo niet altijd, open en bloot en voor eenieder bereikbaar in de winkel. Deze worsten komen dan ook herhaaldelijk in aanraking met handen , jassen, tassen e.d. van het winkelende publiek!
Hoewel het in de uitzending ging over de SMAAK van de rookworst, is in dit geval de nogal onhygiënische manier van aanbieden duidelijk een sterk minpunt.
Had dit niet vermeld moeten worden?

7050 10 Rapporteer

jo
door jorisw - Feb 27, 2012 om 16:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

HEMA worst ligt als sinds jaar en dag in een open bak waar iedereen het zelf kan pakken. Ik kan me niet herinneren dat er ooit epidemieen zijn uitgebroken hierdoor. We moeten niet zo ueber-hygienisch willen doen; het is al langer bekend dat dat veel meer ziektes veroorzaakt.

loreleigil
door loreleigil - Feb 27, 2012 om 16:32
678 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, waarom, u ziet het toch zelf ook? En trouwens, als u hem thuis is kokend water opwarmt, dan zijn die bacteriën toch weg of niet? En inderdaad, het ging om SMAAK niet om HYGIËNE.

freya
door freya - Feb 27, 2012 om 17:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@wildickjacobs:

Ik zou dan ook maar géén groete en fruit meer kopen in de supermarkt. Vrijwel alles ligt daar onverpakt en je weet maar nooit wie dat allemaal in zijn/haar handen heeft gehad en wáár die handen allemaal al mee in aanraking zijn geweest.....

Freya

loreleigil
door loreleigil - Feb 27, 2012 om 17:11
678 Antwoorden / 3 Vragen

Denk eens aan de kleding in kledingwinkels! De bacteriën tieren daar welig! Bah! [/sarcasme]

tenormin
door tenormin - Feb 27, 2012 om 17:12
16859 Antwoorden / 108 Vragen

helemaal met jorisw eens: daarvan nooit ziek geworden. Lekker aan het Hema loket een halve warme worst, servetje er om heen, op bankje zitten en zalig opeten.

co
door cocinero - Mar 2, 2012 om 16:39
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben gek op de Hema-worst en koop er bijna elke week wel een, maar toch zag ik ook graag dat de Hema een verpakte versie gaat verkopen. Laatst zag ik een vrouw die met echt vieze handen diverse worsten eerst keurde en er toen eindelijk een meenam. Toen was ik een paar weken van mijn verslaving aan die worst genezen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 4, 2012 om 23:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Daarom dat ook de komkommers tegenwoordig allemaal in het plastic zitten dit omdat.... ow wacht dat hoort thuis in andere fora ;-)

ma
door malhy2 - Mar 5, 2012 om 23:06
309 Antwoorden / 13 Vragen

Ja lekker een paskamer voor komkommers.

LOL

Ed

tenormin
door tenormin - Mar 5, 2012 om 23:22
16859 Antwoorden / 108 Vragen

S.v.p. niet nog meer vruchten; het gaat over Hema worsten.

stacey
door stacey - Mar 5, 2012 om 23:44
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=cocinero schreef op vrijdag 2 mrt 2012, 16:39] Laatst zag ik een vrouw die met echt vieze handen diverse worsten eerst keurde en er toen eindelijk een meenam. Toen was ik een paar weken van mijn verslaving aan die worst genezen.

.

Misschien moet je dan ook maar nooit meer geld aannemen...........
zal het meest onhygienische product ter wereld te zijn verwacht ik,
nog nooit iemand geld of handen zien wassen voor, tijdens en uitgeven en aannemen ervan ook......
en daarna eten we lekker het croissantje van de bakker in de lunchpause ook gewoon op na afrekenen toch.....
Maar niemand is er vies van ;-)
Die worsten kun je tenminste nog afwassen.