door 19chantal80 Mar 6, 2014 om 13:46
Voeding & gezondheid

Hoe kan het dat Shandy bij limonade staat, en alcoholvrij bier bij de drank?

Goeiedag,

Mijn vraag is hoe kan het dat je je moet legitimeren op alcoholvrij bier (dit had ik namelijk) 0.0 wieckse. Dit staat bij het schap alcohol. En hoe het kan dat Shandy (kinderbier) bij de limonade staat, waar wel wat alcohol in zit....gewoon verkocht kan worden, ook aan kinderen. Dit klopt toch voor
geen meter? Kan iemand mij hier meer over vertellen? Als ouder zijnde mag je geen alcohol meer kopen in het bij zijn van tieners, als de kassière het niet vertrouwd. Dus met andere woorden ik snap het niet. Met vriendelijke groet, Chantal

21811 22 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2014 om 14:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al eens bij de bedrijfsleider van de supermarkt nagevraagd?

door 19chantal80 - Mar 6, 2014 om 14:30
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dat is al een keer nagevraagd. Door mijn schoonzus met aanhang. Het zou uitgezocht worden. En er word nog steeds gewacht op antwoord. Is inmiddels zo'n half jaartje geleden. En toevallig was ik gisteren de pineut, dat ik mezelf moest legitimeren. Waar ik heel hard om moest lachen. Nu ben ik dus benieuwd ofdat iemand wel een antwoord heeft???

mahadma
door mahadma - Mar 6, 2014 om 14:30
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Alcoholvrij bier heet nu eenmaal bier, dus effe je id laten zien, klaar.

door 19chantal80 - Mar 6, 2014 om 14:34
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dat snap ik ook ja.. maar kan jij mij dan uitleggen waarom de shandy bij de limonade staat waar wel alcohol inzit. Mij maakt het niet uit of ik mijn id moet laten zien of niet. Gaat mij erom waarom shandy waar alcohol inzit dat dit wel verkocht kan worden aan kinderen. En waarom alcoholvrijbier niet. Is een klein verschil, maar toch klopt het niet.

door 14peter - Mar 6, 2014 om 14:40
567 Antwoorden / 2 Vragen

Dus alleen omdat er alcolol in zit moet 't spul op een bepaalde plek liggen?? Nou, ik zal eens opletten of de kersenbonbons wel tussen de sterke drank opgeborgen ligt...

mahadma
door mahadma - Mar 6, 2014 om 14:42
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Ik denk dat het aan de betreffende winkel ligt waar wat op welke plank/groep gezet wordt. Het zal bij een andere winkel zomaar anders kunnen zijn. Als voorbeeld: vegetarische vleesvervangers liggen bij de ene winkel wel naast het vlees en bij de andere op een hele andere afdeling. Maar je zal heel wat shandy's moeten drinken wil je teut worden.

mahadma
door mahadma - Mar 6, 2014 om 14:46
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Gevonden elders: "Zeker is het heel merkwaardig. En ja, er is wel regelgeving’;
Iets is pas een alcoholhoudende drank wanneer er meer dan 0,5% alcohol in zit. Shandy is dus een frisdrank en geen alcoholhoudende drank."

door 19chantal80 - Mar 6, 2014 om 14:47
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet dat je aardig wat Shandy's moet drinken voordat je "aangeschoten" bent. Net als met die kersenbonbons het klopt gewoon niet. Dat kinderen zogezegd het 1 niet kunnen kopen, de alcoholische dranken of alcoholvrijbier. En het ander wel, waar wel een kleine hoeveelheid in zit. En of het nou bonbons zijn of shandy, wat is hier niet logisch aan. Daar klopt toch niks van?

door 19chantal80 - Mar 6, 2014 om 14:48
4 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk dank je wel mahadma

pi
door pieterwolters - Mar 6, 2014 om 14:52
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Bestaat Shandy nog? Waar kan je het kopen?

tenormin
door tenormin - Mar 6, 2014 om 16:29
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op donderdag 6 mrt 2014, 14:52]Bestaat Shandy nog? Waar kan je het kopen?

Gewoon in de supermarkten; echt waar hoor. Tussen de andere frisdranken. Je kan natuurlijk ook zelf "sneeuwwitje" maken, maar dat weet u kennelijk wel?

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2014 om 16:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een sneeuwwitje is Seven-up met bier. Shandy is spuitwater met bier.

Ja
door JanvanAlles - Mar 6, 2014 om 16:41
333 Antwoorden / 1 Vragen

Budgetsupermarkt? Nav deze vraag net bij de Appie gekeken maar daar staat alles keurig bij alcohol/niet-alcohol.
En off-topic, Shandy is enkel te zuipen voor degenen die tegen die tijd al lang het verschil tussen die stevige borrel en de overgang naar fris niet meer weten (knipoog)

tenormin
door tenormin - Mar 6, 2014 om 16:50
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 6 mrt 2014, 16:41]Een sneeuwwitje is Seven-up met bier. Shandy is spuitwater met bier.

Oh ja, dat is ook al zo verschrikkelijk lang geleden, sorry voor mijn fout. ;-))

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2014 om 17:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geeft niet, is ook al zo oud. Niemand drinkt dat nog ;-)

diumenge
door diumenge - Mar 6, 2014 om 17:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=14peter schreef op donderdag 6 mrt 2014, 14:40]Dus alleen omdat er alcolol in zit moet 't spul op een bepaalde plek liggen?? Nou, ik zal eens opletten of de kersenbonbons wel tussen de sterke drank opgeborgen ligt...Gister toevallig nog kersenbonbons gekocht, ik hoefde me niet te legitimeren ;-)

Ja
door JanvanAlles - Mar 6, 2014 om 17:38
333 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 6 mrt 2014, 17:15][quote=14peter schreef op donderdag 6 mrt 2014, 14:40]Dus alleen omdat er alcolol in zit moet 't spul op een bepaalde plek liggen?? Nou, ik zal eens opletten of de kersenbonbons wel tussen de sterke drank opgeborgen ligt...Gister toevallig nog kersenbonbons gekocht, ik hoefde me niet te legitimeren ;-)

Whehe, geniet er maar lekker van!

pi
door pieterwolters - Mar 6, 2014 om 18:12
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 6 mrt 2014, 16:29][quote=pieterwolters schreef op donderdag 6 mrt 2014, 14:52]Bestaat Shandy nog? Waar kan je het kopen?

Gewoon in de supermarkten; echt waar hoor. Tussen de andere frisdranken. Je kan natuurlijk ook zelf "sneeuwwitje" maken, maar dat weet u kennelijk wel?

Hmmm, bij mij niet. Net even bij de AH en Spar gekeken maar noppes.

r.kemperman
door r.kemperman - Mar 7, 2014 om 14:07
423 Antwoorden / 4 Vragen

Wordt leuk als kinderen kersenbonbons gaan kopen voor Moederdag......

tenormin
door tenormin - Mar 7, 2014 om 14:17
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=r.kemperman schreef op vrijdag 7 mrt 2014, 14:07]Wordt leuk als kinderen kersenbonbons gaan kopen voor Moederdag......

kersenbonbon. Haha, lijkt nog een punt van discussie te zijn geweest. Even naar beneden scrollen en de kersenbonbon komt zelfs ter sprake.

mbwizzard
door mbwizzard - Sep 19, 2014 om 01:15
5 Antwoorden / 1 Vragen

De vraag van u vindt ik zeer goed. Voor ouders van tiener, die vraagt of hij een keer een blikje Radler 0, 0 , thuis mag drinken kan dit verwarrend zijn. Radler is dus een volwassenen drankje, zonder alcohol. Shandy is een limonade met alcohol.
Dus om hem het goede voorbeeld te geven, zouden we zijn brein al moeten blootstellen aan alcohol.
Regels moeten er zijn, maar waarom altijd zo krom?
Het lijkt wel of de mensen die deze regels bepalen, dronken zijn.

P.s. er zijn heel veel producten vrij te koop in iedere supermarkt, waarvan het alcoholpercentage hoger is dan bij de (net niet) 0.0 % bieren. Sausjes, marinade , etc.. Boerenjongens , zit daar trouwens ook een leeftijd grens op?

li
door lilith25 - May 12, 2015 om 20:22
4 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou je je in hemelsnaam moeten legitimeren voor dat 0,0 bier?
Daar kan ik mij niets bij voorstellen.