Mi
door Miekemeike Nov 3, 2016 om 23:13
Voeding & gezondheid

Infomedics factory dagvaard ons

Beste lezers,

Vanavond toen wij thuis kwamen vonden wij een brief van een deurwaarder op onze deurmat. Hierin stond vermeld dat mijn vriend gedagvaard is voor het niet betalen van een tandarts rekening?

wij zijn vorig jaar verhuisd, mijn vriend heeft bij de eerste beste afspraak adres laten wijzigen bij de tandarts.

Blijkbaar zijn alle rekeningen, herinneringen enzovoorts naar ons oude adres gestuurd.
de huidige bewoonster heeft deze weer retour gestuurd naar Infomedics factory die de facturen beheert van mijn vriend zijn tandarts! Deze hebben wij nooit ontvangen op onze huidige adres..

dan moet er toch een belletje gaan rinkelen bij zo'n bedrijf als de gestuurde facturen terug worden gestuurd..

al die tijd hebben wij geen email of telefonische berichten gehad over het bedrag dat zo verschrikkelijk is opgelopen, zelf werk ik bij een bedrijf waar echte wanbetalers zijn, zelfs wij nemen de moeite om deze mensen te mailen en bellen!

Wat moeten wij hier nu mee? Wat ooit een rekening van 70 euro was is nu over de 300 euro gekomen!

Wie heeft hier ook eerder ervaringen mee gehad bij Infomedics factory?

8275 15 Rapporteer

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Nov 3, 2016 om 23:18
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Dan kan u tijdens de zitting uitleggen waarom u de nota's niet heeft ontvangen. Vreemd dat ze voor dat bericht ineens wel het juiste adres hebben weten te vinden. Denk dat de rechter er ook zo over denkt.

zoekster1
door zoekster1 Nov 4, 2016 om 00:41
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Een deurwaarder heeft bevoegdheden waardoor hij de verblijfplaats van iemand kan achterhalen.

gerbera
door gerbera Nov 4, 2016 om 12:25
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Zo'n deurwaarder is toch ook niet kippig en moet dus zien dat het adres van de nota's niet klopt.

Topantwoord

ph
door philip36 - Nov 3, 2016 om 23:20
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als u, uw nieuwe adres aan de tandarts doorgegeven is dat voldoende.
U heeft niets te maken met de firma die zijn rekeningen afhandelt.
Neem het op met de tandarts, deze moet het voor u oplossen.

Cookies
door Cookies - Nov 3, 2016 om 23:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Maar bij je vriend had ook wel een belletje kunnen gaan rinkelen. Na een tandartsbezoek komt tenslotte altijd wel een rekening.

dan moet er toch een belletje gaan rinkelen bij zo'n bedrijf als de gestuurde facturen terug worden gestuurd..

Mi
door Miekemeike Nov 3, 2016 om 23:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt! Maar wij hadden ons juiste adres doorgegeven, heb in het verleden wel eens meegemaakt bij de zelfde tandarts pas een half jaar later een factuur naar ons toe stuurde!?

Mi
door Miekemeike Nov 3, 2016 om 23:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Voorheen zat ik ook bij deze tandarts, ben nu al een jaar bezig om mijn medisch dossier doorgestuurd te krijgen naar mijn nieuwe tandarts! Dat geeft bij mij al aan dat ze erg laks zijn met de administratie

diandra
door diandra Nov 17, 2016 om 15:44
32 Antwoorden / 24 Vragen

Ik ga netjes 2x pj naar de tandarts maar krijg alleen een rekening als ik over mijn vergoeding van €250 ben dus ik zou ook niet meteen aan een rekening denken, alles word geregeld !

tijger1
door tijger1 - Nov 3, 2016 om 23:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die € 300 is natuurlijk belachelijk, maar uw vriend heeft zich verleden jaar niet afgevraagd waar de nota bleef van de tandarts? Bij hem ging dus ook geen belletje rinkelen blijkbaar.

Dus maar even aan dat incassobureau doorgeven dat u al die dwaze opslagen niet gaat betalen, maar slechts het bedrag van de originele nota.

Mi
door Miekemeike Nov 3, 2016 om 23:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie, in het verleden is het ook wel eens voorgekomen dat ze pas na een half jaar een nota hebben toegestuurd. En uitgaande dat zij het juiste adres hebben...

tijger1
door tijger1 - Nov 3, 2016 om 23:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Incassobureaus kunnen helemaal niet dagvaarden, dat kan alleen een deurwaarder.

Mi
door Miekemeike Nov 3, 2016 om 23:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Esxcuus heb dit verkeerd vermeld hierboven maar een deurwaarder van Yards heeft een brief bij ons door de deur gedaan namens de bedrijf die de nota's verzorgd

tijger1
door tijger1 Nov 4, 2016 om 00:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dan maar naar de rechtbank toe. Simpel.

zoekster1
door zoekster1 - Nov 4, 2016 om 00:38
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik het goed begrijp is de tandarts wel op de hoogte gesteld van de adreswijziging? Wordt dat ontkend? Ik zou nu telefonisch contact opnemen met de tandarts(assistent) en dan zien te ontlokken dat de adreswijziging igeregistreerd staat. Neem het gesprek op, maar zeg niet dat u het opneemt. Dit mag vanuit de wet gezien. Het wordt wel een moeilijke zaak als de adreswijziging niet bewijsbaar is doorgegeven.

Cookies
door Cookies - Nov 4, 2016 om 12:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel, het is dan zaak om te bewijzen dat je vriend de adreswijziging aan de tandarts heeft doorgegeven en dat de fout bij de tandarts ligt. Ik vrees dat dit moeilijk wordt. Je hebt er nu niks meer aan, maar zelf geef ik een adreswijziging bij de tandarts alleen aan de balie door en ik blijf er bij totdat het in het systeem is aangepast.

DOOR MIEKEMEIKE 3 NOV. 2016 OM 23:53
ANTWOORDEN / VRAGEN

Voorheen zat ik ook bij deze tandarts, ben nu al een jaar bezig om mijn medisch dossier doorgestuurd te krijgen naar mijn nieuwe tandarts! Dat geeft bij mij al aan dat ze erg laks zijn met de administratie

hansje klein
door hansje klein - Nov 4, 2016 om 12:49
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Oude tandarts heeft zitten slapen en het nieuwe adres niet doorgegeven. Heeft de nieuwe tandarts geprobeerd het dossier op te vragen? Daarmee moet bij de vorige tandarts toch duidelijk geweest zijn dat en waarheen er een verhuizing heeft plaatsgevonden.

ha
door harryromijn - Nov 4, 2016 om 13:21
272 Antwoorden / 0 Vragen

Tip: bij een belangrijke e-mail een Cc naar jezelf sturen. Kan je altijd bewijzen, dat je die e-mail wel degelijk met DIE TEKST verstuurd heb.

adriaan2
door adriaan2 - Nov 4, 2016 om 17:33
106 Antwoorden / 0 Vragen

Niks bijzonders. Ik heb helemaal geen tandartsverzekering, maar de firma FaMed blijft gewoon sedert 2006 alles naar CZ sturen die het dan weer op hun beurt terug sturen. Er zou bij FaMed toch ook een belluhtjuh moeten gaan rinkelen. Nee hoor, ondanks verhiuizingen/wijzigingen etc. gewoon blijven sturen naar CZ. Sindsdien pin ik bij de tandarts en als dat soms niet kan neem ik de nota gelijk mee. Ook voor FaMed en anderen blijft de slogan: De Computer maakt DOM. Zou niet moeten kunnen als het systeem gelijk bij wijziging wordt aangepast. Heel simpel.

mo
door mof - Nov 4, 2016 om 19:51
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u met de tandarts gesproken? Heeft deze aangegeven op de hoogte te zijn van de adreswijziging?
en heeft u zelf nooit afgevraagd waarom de rekening uitbleef?

driehonder eur betalen en u bent overal van af , anders moet u duidelijk maken dat u geen verwijt treft, maw u moet kunnen aantonen dst u uw adredwijziging heeft doorgegeven met bijv een aangetekend schtijven of getuigen

mo
door mof - Nov 4, 2016 om 19:55
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, het is niet vreemd dat ze uw nieuwe adres na een jasr hebben gevonden, daarvoor herft het incassobureau gewerkt en dat is waarvoor je de verhoogde kosten betaalt

zoekster1
door zoekster1 Nov 4, 2016 om 20:01
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, dit is onzin. De maximale incassokosten zijn 40 euro plus een paar cent wettelijke rente. Het zullen de dagvaardingskosten zijn en de griffikosten zijn, die de kosten hoger maken.

Mi
door Miekemeike - Nov 4, 2016 om 20:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Update: vanochtend zijn we naar de tandarts gegaan, adres stond daar goed vermeld. Blijkbaar werkt deze tandarts met twee systemen naast elkaar die niet automatisch met elkaar zijn gekoppeld. Daardoor moeten adres gegevens enzovoorts twee maal ingevoerd worden. Helaas is dit niet gebeurd waardoor de nieuwe gegevens niet naar infomedics is gestuurd!

Maandag gaan we met een paar medewerkers van de tandarts om de tafel zitten om te kijken naar een oplossing.. Aangezien dit niet onze schuld is. blijkbaar zijn er al meer mensen bij deze tandarts die hier tegen aan zijn gelopen dat de systemen niet automatisch zijn gekoppeld!

Cookies
door Cookies - Nov 4, 2016 om 20:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@miekemeike: dank voor de terugkoppeling. Er is maar 1 juiste oplossing: je vriend betaalt alleen de originele factuur, meer niet. De tandarts moet de rest zelf maar oplossen met Infomedics. Het is tenslotte zijn fout. Je vriend heeft aan zijn verplichtingen voldaan.

MB
door MBogers - Mar 15, 2017 om 01:24
1 Antwoorden / Vragen

Voor uw informatie dit is een verdienmodel : van factoratie bedrijf>incassobedrijf > deurwaarder, lees in dit geval van Uw Nota - Infomedics -Yards allen in Almere gevestigd. En let wel ze schromen niet om vorderingen op te kloppen. In mijn geval ben ik voor een ( en voor onterechte declaratie ook nog eens ) nota uit Sept 2015 van nog geen 38 euro origineel voor het gerecht gedaagd / veroordeeld naar inmiddels naar opgelopen bedrag cvan 412,14,  nu te betalen anders komen ze aanstaande vrijdag17 Maart beslag leggen tesamen met politie en slotenspecialist.

Inmiddels heeft yards wederom een nieuwe claim/vordering toegestuurd (van informedics) uit Sept 2015 ??.......klaarblijkelijk om dit varkentje verder te wassen en wederom was de behandelaar tandartsenpraktijk Clinias te Breda niet thuis , net zoals met de b/g vordering.

Pure fraude , ik ben inmiddels met de zorgverzekeraar bezig en heb al een flinke file opgebouwd maar hoop op hulp op reacties van andere gedupeerden met dezelfde ervaringen met Uw nota / Infomedics/Yards te almere.

ne
door neodutchio Mar 15, 2017 om 07:17
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Vorderingen opkloppen? Als u bovenstaande antwoorden gelezen heeft was u er achter gekomen waarom de bedragen zo hoog opgelopen zijn. En nee, ik ga het niet herhalen voor u, u kunt dat zelf ook lezen.

Daarnaast is het niet netjes om uw probleen in het topic van een ander te plaatsen.

ha
door halex Mar 15, 2017 om 07:29
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Als u bent veroordeeld door de rechter tot het betalen van de nota (inclusief bijkomende kosten) was daar dus niets onterechts aan.

zoekster1
door zoekster1 Mar 15, 2017 om 10:39
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Bent u naar de zitting geweest? Als je niet gaat word je altijd bij verstek veroordeeld.