jr
door jrsnijder Jan 15, 2005 om 16:54
Voeding & gezondheid

Kaas duurder door extra gewicht

Hallo, onlangs hebben jullie een onderzoek gedaan over juiste gewichten welke op de verpakkingen stonden.

Het valt mij de laatste tijd op dat ik bij diverse soorten stukken kaas welke ik heb aangeschaft dubbele korsten (of hoe dat ook mag heten) op de kaas zit.

Volgens mij is hier niet echt een reden voor, het enige wat ik zelf kan bedenken is om wat extra winst te halen aangezien ik mij kan voorstellen dat de korst goedkoper is als de kaas zelf.

542 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 15, 2005 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jrsnijder,

Heel vaak blijkt het gewicht dat op de verpakking staat niet het werkelijke gewicht te zijn. Soms wordt de verpakking meegewogen en soms zit er ook te weinig in van het produkt zelf. Het is zelfs verschillend tussen de supermarkten. De ene supermarkt geeft te weinig, de ander soms zelfs iets teveel. Bij a.h was het zelfs zo dat de kaasafdeling wel het goede gewicht gaf, maar de vleesafdeling weer niet. Wat kaas betreft is het natuurlijk voor de kwaliteit en smaak heel belangrijk dat de korst(en) goed is/zijn. Zelf denk ik dat de korst zelfs wel eens wat duurder zou kunnen zijn als de inhoud. Vriendelijke groet, Ton.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2005 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jrsnijder,

Dit soort zaken  is nu precies, wat de boodschappenbrigade zal gaan onderzoeken.
Over die boodschappenbrigade zal in de komende maanden wel meer bekend worden.
Voor deze week is er al een bericht op de site.

Groet
cats

ve
door verwijderd - Jan 16, 2005 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

De verschillende soorten korst om de kaas heeft te maken met de soort van de kaas en niet om de prijs van de korst, het is zelfs zo dat soms de prijs van de korst hoger is als die van de kaas (de kiloprijs dus). Dus let dus niet op de korst maar op de kaas die je lekker vindt.

En wat de gewichten betreft, het klopt inderdaad dat het nogal eens met elkaar afwijkt, maar er zijn ook supermarkten die hun weegschalen zo afstellen dat je in ieder geval niet voor de verpakking betaald. Wat ik hiermee bedoel is dat als je de gekochte (in de winkel verpakte) kaas later op de weegschaal legt zo is dat hij iets meer aangeeft op de weegschaal, dit is vaak 10 of 15 gram, afhankelijk van de verpakking.