do
door dordy Apr 9, 2007 om 10:15
Voeding & gezondheid

Kan iemand mij wat meer over de Antiliaanse cultuur vertellen?

wij zouden graag wat meer van de antiliaanse cultuur willen weten om de fam.emeranciana wat beter te kunnen begrijpen.

1195 5 Rapporteer

solzenitsjin
door solzenitsjin - Apr 9, 2007 om 10:40
31 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien zou je de familie Emerancia zelf kunnen vragen

ijzerbroot
door ijzerbroot - Apr 9, 2007 om 10:42
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste dordy,

Bij het lezen van uw vraag zag ik in gedachten de oude Culturele Antropologen vanuit de missieposten naar "hun" volkeren kijken... Dacht u door een boekje te lezen een cultuur te kunnen doorgronden? U komt daarmee mogelijk een eind op weg, maar of eea daarmee voor u begrijpelijk wordt...

Via de boekhandel (en bibliotheken, afdeling "Sociale Wetenschappen"/ Culturele Antropologie) zijn verschillende studies over "de Antiliaanse cultuur" te verkrijgen, maar er is meen ik een veel leukere manier om kennis te maken met die cultuur: duik er zelf middenin! Ga praten met de door u genoemde mensen, ga eens naar "hun" ontmoetingsplaats, bezoek festivals, lees boeken door Antilianen, verdiep u in de geschiedenis, de religie etc etc. En wanneer u de mogelijkheid heeft: ga er zelf naar toe! Vanuit dat persoonlijke contact zal u veel meer leren dan door het zien van een documentaire of het lezen van een boek (hoewel dat voor de broodnodige achtergrondinformatie best wel nuttige bronnen kunnen zijn). Mensen en hun cultuur leer je kennen door persoonlijk contact.

IJzerbroot

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 9, 2007 om 10:49
16887 Antwoorden / 202 Vragen

wat dacht van een bezoek aan een bibliotheek, een goede enceclopedie en al hetgeen via het i-net is te vinden?

eefie
door eefie - May 2, 2007 om 01:18
69 Antwoorden / 30 Vragen

Hallo,

Hier ben ik het helemaal met Solzenitsjin eens.......Ga met de mensen zelf in gesprek. Ze zullen het alleen maar kunnen waarderen dat je oprecht interesse toont in hun cultuur.

Dit is de beste manier om elkaars cultuur en gebruiken te leren kennen en te waarderen. Van beide kanten....Dat geldt trouwens voor alle andere culturen en gebruiken die Nederland rijk is.

Groet,

stacey
door stacey - May 2, 2007 om 08:37
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Misschien kun je hier wat info vinden,

Antillen  cultuur

Speur eens wat rond op internet, genoeg informatie te vinden.

Succes,