qf
door qf Jul 24, 2009 om 17:33
Voeding & gezondheid

Klagen? maar waar?

Beste Kassa leden.

Mijn ex-"schoonzus" heeft 2 kinderen, en helaas moet ik mede delen, dat het niet echt optimaal gaat qua opvoeding van deze kinderen. Ze heeft dan ook zo ongeveer 4 vande 5 instanties over de vloer. Ze speelt mooi weer, maar zodra deze zijn vertrokken, is het weer het oude liedje.

Ze heeft poetshulp, en een uur voordat deze komt word het hele huis op de kop gezet, om het zo te laten lijken, dat ze het zelf kan. Maar het enige wat de poetshulp daar komt doen, is koffie drinken, haar tijd volmaken en dan gaat ze weer. Van poetsen of het stimuleren van haar komt weinig van terecht.

Zoals ik ook al had gemeld, met de opvoeding van de kinderen is het ook niet echt al te best, de kinderen stinken regelmatig, hebben vaak te kleine/krappe kleren aan, schoenen die te klein zijn, en ze zijn "schuw" voor andere mensen. Echt verlegen kun je het niet noemen. De instantie jeugdzorg komt er ook over de vloer, maar volgens mij zien ze de ernst van de situatie niet, en ze kan het gewoon blijven doen.

De kinderen zijn regelmatig tot zelfs na 10 uur wakker, kinderen van 4 a 5 jaar. "Feestjes" zijn daar de gewoonte van de dag, met genoeg alcohol om een volwassen paard te strekken. Ook het gebruik van drugs is er al gemeld door bekenden en vrienden. Dit alles baart mij heel wat zorgen, doordat de kinderen in mijn ogen niet gestraft mogen worden voor de daden van hun moeder.

Maar ik heb dus al gezegt dat ze verschillende isntanties [jeugdzorg, MEE, kinderbescherming en zo nog wel een aantal] over de vloer krijgen, maar er word gewoon nix tegen gedaan.

Als het al mogelijk is om te klagen, waar moet ik dit dan doen, dat er een second opinion word gevraagt, om het zo maar even te formuleren?

Met vriendelijke groet

qf

1348 27 Rapporteer

vladja
door vladja - Jul 24, 2009 om 17:58
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Weet u precies welke instatnies er over de vloer komen?

Vladja

kenwel2
door kenwel2 - Jul 24, 2009 om 18:11
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo qf: Het beste wat u kunt doen, is, m.i, zelf hulp zoeken, denk hierbij aan maatschappelijk werk, en uw hele verhaal daar doen, als u zich zo ergert aan een 'ex schoonzus' dan heeft u in uw ogen wel gelijk, echter, om e.e.a aan te tonen, zult u toch goed beslagen ten ijs dienen  te komen. U kunt dit bewerkstelligen, om zelf uw problemen, die u daarvan ondervindt, kenbaar te maken aan maatschappelijk werk. Zij zijn degenen die stappen (zouden) kunnen ondernemen voor wat betreft de ex schoonzus van u. Heb wel enigzins het vermoeden, dat er meer aan de hand is, tussen u en uw schoonzus.

Succes,

Henri

qf
door qf - Jul 24, 2009 om 18:26
10 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo qf: Het beste wat u kunt doen, is, m.i, zelf hulp zoeken, denk hierbij aan maatschappelijk werk, en uw hele verhaal daar doen, als u zich zo ergert aan een 'ex schoonzus' dan heeft u in uw ogen wel gelijk, echter, om e.e.a aan te tonen, zult u toch goed beslagen ten ijs dienen  te komen. U kunt dit bewerkstelligen, om zelf uw problemen, die u daarvan ondervindt, kenbaar te maken aan maatschappelijk werk. Zij zijn degenen die stappen (zouden) kunnen ondernemen voor wat betreft de ex schoonzus van u. Heb wel enigzins het vermoeden, dat er meer aan de hand is, tussen u en uw schoonzus.

Ik erger me absoluut niet aan mijn ex"schoonzus" wat ze met haar leven doet, is uiteraard haar eigen pakkie aan. Maar wat mij wel stoort is het lakse optreden van de instanties die er voor haar en de kinderen zijn.

En ik persoonlijk heb volgens mij geen hulp nodig, als je dat suggereert maar het kan zijn dat ik dat gedeelte verkeerd heb begrepen.

Verder is er niks tussen mijn Ex"Schoonzus" en mij. Het gaat mij om de kinderen vooral, en niet om haar.

Met vriendelijke groet

qf

vladja
door vladja - Jul 24, 2009 om 18:58
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Zet het hele maar dan ook het hele verhaal op papier en zet de adressen van alle zich er mee bezighoudende instanties bovenaan. Eindig het verhaal met het verzoek of ze eens een gezamenlijke aanpak kunnen maken en niet ieder voor zich met een deel bezighouden, maar er een totaalpakket van maken met 1 coördinerende instantie. Daardoor wordt voorkomen dat ze door elkaar hun werken, tegenstrijdig bezig zijn etc.

Google: coordinatie+hulpverlening --- en ga dan naar (doc) Coordinatie en Zorg, print het uit als voorbeeld (want het maasmeisje was een gruwelijk verhaal, maar als voorbeeld van het niet gecoordineerd werken) en stuur het mee naar alle instantiies met de brief. En doe het anoniem, maar kom er voor uit dat u zich zorgen maakt om de kinderen en dat het leven van uw ex-schoonzus niet uw probleem is.

Vladja

vladja
door vladja - Jul 24, 2009 om 19:03
8293 Antwoorden / 27 Vragen

correctie: doe het NIET anoniem

Vladja

kenwel2
door kenwel2 - Jul 24, 2009 om 19:17
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo qf: Zal het anders uitleggen dan: wat ik bedoel met dat u zelf hulp moet inschakelen, daar bedoel ik mee, dat u zef niets kunt doen! Haal er zelf hulp bij, dat kunt u bewerkstelligen, door hulp in te roepen via maatschappelijk werk, de wegen die zij kunnen bewandelen, reiken verder dan de uwe. Snap heel goed dat u voor deze kinderen wat wilt doen, maar dat kunt u niet in uw eentje, vandaar dat ik schreef: Zoek zelf hulp.

U neemt het uw ex-choonzus duidelijk niet in dank af, dat ze zich zo misdraagd, en is ook zeer begrijpelijk. Maak dit bespreekbaar met iemand van maatschappelijk werk, zij zijn daarvoor! Het heeft diverse voordelen: u hoeft alleen uw verhaal te doen, aan hun de beslissing wat er mee te gaan doen, begrijp mij niet verkeerd: Wat ik hier geschreven heb, is niet om u aan te vallen, maar juist bedoeld om deze kinderen te helpen, alsook uw ex-schoonzus, als het echt zo is zoals u omschrijft, dan moet uw ex-schoonzus hulp krijgen van (mogelijk) heel andere instanties, te denken valt hierbij aan ggz.

Succes in ieder geval, en sterkte!

Henri

qf
door qf - Jul 24, 2009 om 19:18
10 Antwoorden / 6 Vragen

Alvast bedankt voor het snelle beantwoorden van mijn vragen en de tips die zijn geuit, deze zal ik dan ook zeker opvolgen.

Met vriendelijke groet

qf

stacey
door stacey - Jul 24, 2009 om 19:23
10352 Antwoorden / 12 Vragen

En waar is de vader in dit verhaal ?

Als er iets niet goed gaat met de kinderen is het misschien tijd dat Hij er werk van maakt en de voogdij voor zichzelf opeist en dan zelf zijn kinderen gaat verzorgen ..........

Lsk520
door Lsk520 - Jul 24, 2009 om 20:55
827 Antwoorden / 2 Vragen

Niet om het een of ander maar deze vraag borrelt bij mij op:

Waar bemoei jij je mee? Je ex-schoonzus is meerderjarig en dient haar eigen problemen op te lossen, jij hebt daar simpelweg niets mee te maken.

kenwel2
door kenwel2 - Jul 24, 2009 om 21:00
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Wens u in ieder geval erg veel succes verder. Tja, en verder hoeft u hier geen tekst en uitleg verder te geven over de verdere familie of ex-familie omstandigheden. Belangrijkste is nu, dat de kinderen verder een prettige/goede opvoeding krijgen, en dat lijkt mij niet mogelijk, in de situatie zoals door u omschreven.

Succes verder!

Henri

am
door amelissen - Jul 24, 2009 om 21:42
77 Antwoorden / 1 Vragen

Waar mevrouw zich mee bemoeit, wordt gevraagd? nou misschien omdat ze zich zorgen maakt om de kinderen die voor galg en rad opgroeien als ik het zo lees. Zeker als er al allemaal instanties langs komen.

Het is altijd de makkelijkste manier om de ogen te sluiten en niets te doen.

Lsk520
door Lsk520 - Jul 24, 2009 om 22:00
827 Antwoorden / 2 Vragen

En toch heeft mevrouw er helemaal niets mee te maken! Ze is geen familie, relatie en heeft als buitenstaander niets te maken met de persoonlijke situatie van haar nota bene ex-schoonzus.

Hoe ik zelf over deze situatie denk is niet relevant...

stacey
door stacey - Jul 24, 2009 om 22:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Waar mevrouw zich mee bemoeit, wordt gevraagd?--

Daar zou de Vader zich mee moeten bemoeien, niet een ex-schoonzus......

Maar zoals ik al eerder vroeg, hoe zit het met de vader dan, speelt die geen rol in dit verhaal ?

qf
door qf - Jul 25, 2009 om 01:23
10 Antwoorden / 6 Vragen

Beste tp

Ooit gehoord op het nieuws, "slachtoffer huiselijk geweld instanties werken langs elkaar heen"? Als iedereen de andere kant op zou kijken, dan zou dat waarschijnlijk vaker in het nieuws komen dan nodig.

Of misschien als mensen eens hadden ingegrepen, bij de slachtoffers van zinloos geweld? Misschien hadden er verschillende dan nog geleeft

en volgens mij, zijn de kinderen nog steeds familie van mij, dus ik heb er zeker wel iets mee te maken. Ze zijn nog steeds neef en nichtje van mij.

Ook is deze vraag niet voor mij alleen, maar ook voor mijn schoonouders, en mijn vrouw. Wij, de familie, zijn bezorgt om de gezondheid en veiligheid van onze kleine familieleden.

Dus beste tp, daarom bemoei ik me er mee.

Beste Staci de vader speelt zeker een rol, ze zijn op een niet zo prettige manier uit elkaar gegaan, maar dat wil nog niet zeggen, dat deze niks geprobeerd heeft, ook hij heeft meerdere malen aan de bel getrokken, en dan blijkt dat zijn klachten aan dovemans oren zijn gericht. En daardoor enigsinds de hoop op een fatsoendelijke afloop opgegeven.

Met vriendelijke groet

qf

ma
door marwin - Jul 25, 2009 om 02:01
126 Antwoorden / 15 Vragen

Je zou een afspraak kunnen maken met hun huisarts zodat hij een oogje in het zeil kunnen houden

Ik ben blij dat jij je het lot van die kinderen zo aantrekt. Iemand moet dat doen. Hier aan de overkant zie ik ook zoiets gebeuren maar die kinderen zijn al tussen de 16 en 18 jaar (ze wonen hier nog niet zo lang). Dan hebben die instanties allemaal niet zoveel zin meer

stacey
door stacey - Jul 25, 2009 om 15:48
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik raad je toch aan dan de vader bij te staan, hij is feitelijk de enige die voor enige verandering zal kunnen zorgen, al zal dat niet zonder slag of stoot gaan.

ca
door calimer - Aug 1, 2009 om 12:16
96 Antwoorden / 11 Vragen

Misschien kun je ook eens aan de bel trekken bij het centrum jeugd en gezin van de gemeente. Die zouden inzicht moeten hebben in welke instanties er bij welke gezinnen over de vleor komen, en kunnen oproepen tot een gezamelijk casusoverleg. Misschien dat er via die weg een en ander aangepakt kan worden.

En ik vind het goed dat je hierover aan de bel wilt trekken. Je ziet dat het niet goed gaat, en het makkelijkste zou dan zijn om om te draaien en het niet te zien onder het mom "niks mee te maken". Het lijkt mij voor onze maatschappij heel wat beter als er eens wat vaker wel aan die bel getrokken werd...

tdehond
door tdehond - Aug 1, 2009 om 13:38
4744 Antwoorden / 9 Vragen
fi
door fiza - Aug 16, 2010 om 19:45
10 Antwoorden / 3 Vragen

Beste qf,

Goed dat je dit voorlegd bij ons!

Hebben de kinderen ook een bezoekregeling met de vader en mogen ze ook naar schoonouders op bezoek? Hoe komen jullie er achter dat die kinderen stinken e.d. Kennen jullie die bekenden en vrienden die daar over de vloer komen. Probeer via hun schriftelijke getuigenverklaring op te stellen vooral over drugs en alcohol. Wie heeft allemaal de voogdijschap over de kinderen.Laat de vader een advocaat inschakelen met alle getuigenverklaring.
Alcohol en drugsgebruik bij zulke kleine kinderen belachelijk gewoon, laat de vader bij de politie een melden doen van vermoeden drugsgebruik op dat adres. Meldt dat daar een alleenstaande ouder woont met twee kinderen van 4 en 5 jaar. De politie is alert op zulke situaties.
De kinderen gaan toch al naar school, daar zijn zij ook alert vreemd dat er nog niet is gereagerd door hun, laat anders de vader gaan praten met de directeur van de school.
Als de moeder niet in staat is de kinderen op te voeden of als jullie kunnen aantonen wat er allemaal gaande is kan zij ontzet worden van haar ouderlijke macht.
Bij welke instanties heeft de vader zijn beklag gedaan?
Ik hoor graag van je!

Fiza

fi
door fiza - Aug 16, 2010 om 19:53
10 Antwoorden / 3 Vragen

Marwin,

Heb je contact met die kinderen, probeer anders te achter halen hoe zij zich voelen in die omstandigheden. Geeft ze advies om op school erover te praten. Tegenwoordig is er ook een psycholoog op school aanwezig. Verwijs ze anders naar hun huisarts. Het is voor kinderen een grote drempel te klachten over hun ouders.

Fiza

cathy1
door cathy1 - Aug 16, 2010 om 19:57
125 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=fiza schreef op maandag 16 aug 2010, 19:45]Beste qf,

Goed dat je dit voorlegd bij ons!
Ik hoor graag van je!

Fiza

Eh... Fiza, weet niet of je nog antwoord uit, dit topic is een jaar oud!

cathy1
door cathy1 - Aug 16, 2010 om 19:57
125 Antwoorden / 2 Vragen

uit = krijgt sorry!

druifje01
door druifje01 - Aug 16, 2010 om 20:10
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik ken dit verhaal en het gevoel van "Hier moet iets gebeuren, maar hoe? En wie ben ik om dit aan te zwengelen?" uit eigen ervaring. Je piekert je suf en denkt aan het belang van de kinderen. Raakt erg. Inmenging is daar een hachelijke zaak en juist toch erg nodig. Maar dan ben je weer in andermans leven ingedrongen en dat mag ook weer niet. Moeilijk hoor. Je wilt natuurlijk niet wachten tot er een ramp gebeurd is, ook als heeft die in zekere zin al plaats gevonden.

Is het niet mogelijk om een familid te waarschuwen of een en ander op de school van de kinderen aan te kaarten. De huisarts kan hierin ook wat doen, maar dat hangt van zijn persoon en bewogenheid af. Als de poetshulp van een organisatie komt zou deze in principe iets moeten/kunnen signaleren.

druifje01
door druifje01 - Aug 16, 2010 om 20:16
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Inderdaad: 24-07-2009! Hoelang blijven de vragen hier eigenlijk staan?

fi
door fiza - Aug 16, 2010 om 20:26
10 Antwoorden / 3 Vragen

Oeps,

Niet op de datum gelet!

Er staat er niet bij of het probleem nu opgelost is of niet.
Weet iemand dat?

Fiza

birdies
door birdies - Aug 16, 2010 om 20:32
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Weet iemand dat?........ Als dat niet vermeld wordt in dit topic, nee dan weet natuurlijk niemand dat.

@druifje: een 'slotje' op een topic heeft de redactie van Kassa nog nooit van gehoord. Er staan zelfs nog topics uit 2003 (mss nog wel ouder).

druifje01
door druifje01 - Aug 16, 2010 om 22:15
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik heb de redactie gewaarschuwd. Nu maar zien.