Mag een spoedeisende tandarts een kind van 5 om half 11 in de avond weigeren!? Mijn zoon van 5 is om 10 uur wakker geworden en huilt al meer dan een uur! ik heb gekeken kies gebroken. tandarts weigert hulp. ook na uitleg.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
[quote=tijger1 schreef op zaterdag 4 apr 2015, 23:40]Bel de huisartsenpost. Ja hebben we gedaan, geven aan niet te kunnen helpen, dat moet echt een tandarts doen, kies is afgebroken.
[quote=carola.83 schreef op zaterdag 4 apr 2015, 23:54]Een afgebroken melkkies is ook niet spoedeisend, dus logisch dat de tandarts weigert. Tot hij zelf iets met spoed heeft zeker! Ken je het een kind wat huilt van de pijn? Vast niet, anders gaf je wel een ander antwoord. klacht ligt al bij kassa, consumentenbond en bij de tandarts praktijk. vergeet niet dat deze meneer slapend rijk word! Want wat is wel spoedeisend als het om je gebit gaat? Zelf bij de huisarstenpost staan ze versteld! Dit mag niet, moet niet kunnen. Zij raden zelf een klacht aan! We praten over een kind van 5!
[quote=carola.83 schreef op zaterdag 4 apr 2015, 23:54]Een afgebroken melkkies is ook niet spoedeisend, dus logisch dat de tandarts weigert.
Beetje kort door de bocht. Kind van die leeftijd kan tenminste een pijnstiller verwachten voor dit lange weekend. En dan nog: al dan geen spoed: zijn de menselijke gevoelens van (tand) artsen ook al pleitte? Ik vind het gewoon niet kunnen om geen hulp te verlenen.
[quote=tijger1 schreef op zondag 5 apr 2015, 00:13]En als het allemaal zo erg is, pak het kind op en ga naar de eerste hulp van het ziekenhuis.
Als de HAP gebeld word welke problemen het kind heeft, ze wel vragen om langs te komen. EHBO is, als het niet kan wachten, erg duur. De HAP beslist en dan is het aan hen te zeggen om al dan niet te komen.
En @Carola.83 ja, jij mag vinden dat het niet te kort door de bocht is; ik mag ook mijn eigen mening hebben. Krijg kindjes van die leeftijd maar eens rustig als ze pijn hebben. 't Heet gewoon kiespijn, melktandjes of niet.
[quote=carola.83 schreef op zondag 5 apr 2015, 00:30].....Krijg kindjes van die leeftijd maar eens rustig als ze pijn hebben. 't Heet gewoon kiespijn, melktandjes of niet.......
Die pijn is, al dan niet tijdelijk, prima op te lossen door pijnstilling.
Zeker geen kinderen en waarschijnlijk nooit kiespijn gehad ,pijnstilling helpt niet echt bij kiespijn zeker paracetamol niet en je kan niets sterkers aan een kind van 5 geven. Er worden soms rare antwoorden gegeven hier op dit forum. Ik hoop dat Uw zoon snel van zijn pijn af is en ik zou zeker een klacht indienen ,wat een idioot van een tandarts.
Ja ik schrik niet van de antwoorden hoor, het is zoals de spoedeisende tandarts reageerde. Maar trouwens wel gewoon betaald krijgt voor zijn zware nacht piket! HAP gebeld zij kunnen niets anders doen, dan zeggen dat je tandarts moet bellen en er een pijnstiller in mag doen. Maar na 2 toch echt moet stoppen! De nacht duurde lang, zoon heeft niet geslapen alleen maar gehuild. Om 8 uur gaan we de weekend tandarts bellen daar werden we naar door verwezen door de piket tandarts gisterenavond. Klachtenbrief is opgemaakt en verzonden, ook de consumentenbond een bericht gestuurd. We praten over een kindje van 5 jaar.
[quote=tenormin schreef op zondag 5 apr 2015, 00:25][quote=tijger1 schreef op zondag 5 apr 2015, 00:13]En als het allemaal zo erg is, pak het kind op en ga naar de eerste hulp van het ziekenhuis.
Als de HAP gebeld word welke problemen het kind heeft, ze wel vragen om langs te komen. EHBO is, als het niet kan wachten, erg duur. De HAP beslist en dan is het aan hen te zeggen om al dan niet te komen.
En @Carola.83 ja, jij mag vinden dat het niet te kort door de bocht is; ik mag ook mijn eigen mening hebben. Krijg kindjes van die leeftijd maar eens rustig als ze pijn hebben. 't Heet gewoon kiespijn, melktandjes of niet.
Maar als het dan werkelijk vreselijk is ga je toch gewoon naar de eerste hulp op het ziekenhuis? Trek je je toch helemasl niets van die HAP aan? Geef dat kind een sinasprilletje.
hoop dat uw zoontje snel van de kiespijn verlost wordt. Goed dat u al een klachtenbrief verstuurd heeft. Vraag me af hoe de spoedeisende tandarts het ingeschat heeft, niet goed in ieder geval als uw zoontje geen oog heeft dichtgedaan en de hele nacht heeft gehuild.
Mocht u bij de weekendtandarts ook nul op uw rekest krijgen dan zou ik, als ik in uw schoenen stond, niet schromen om de weekendtandarts van een dorp of stad verder te contacten (had ik bij de spoedeisende tandarts ook al gedaan denk ik). Als er in ieder geval maar snel een tandarts is die uw zoontje van zijn pijn afhelpt.
Voor de goede orde. Tandarts heeft uw zoon niet geweigerd want u heeft aangegeven dat hij u te woord heeft gestaan en u het advies heeft gegeven om pijnstillers te gebruiken. U bent de volgende dag met uw zoon welkom op het spreekuur. Heel vervelend dat uw 5 jarig zoontje een nacht pijn heeft gehad. Maar u kunt zich ook af vragen hoe het mogelijk is dat het gebit van een 5 jarige zo slecht is dat in zijn bed "spontaan" zijn kies af breekt. By the way een tandarts krijgt niet betaald voor het voeren van een telefoongesprek maar alleen voor behandelingen. Uiteraard kunt u een klacht in dienen tegen de tandarts en de gang van zaken, maar meer dan het uiten van uw ongenoegen zal u er niet mee bereiken.
[quote=jessicalage schreef op zondag 5 apr 2015, 00:02][quote=carola.83 schreef op zaterdag 4 apr 2015, 23:54]Een afgebroken melkkies is ook niet spoedeisend, dus logisch dat de tandarts weigert. Tot hij zelf iets met spoed heeft zeker! Ken je het een kind wat huilt van de pijn? Vast niet, anders gaf je wel een ander antwoord. klacht ligt al bij kassa, consumentenbond en bij de tandarts praktijk. vergeet niet dat deze meneer slapend rijk word! Want wat is wel spoedeisend als het om je gebit gaat? Zelf bij de huisarstenpost staan ze versteld! Dit mag niet, moet niet kunnen. Zij raden zelf een klacht aan! We praten over een kind van 5!
Hoe woest en/of verontwaardigd moet je zijn, als een zorgverlener niet exact doet wat je van hem/haar verwacht, om zo kort na het telefonische contact speciaal voor dit onderwerp een account op VARA-Kassa aan te maken om je ongenoegen op een openbaar forum te plaatsen. (waar denk je aan !!!) Om vervolgens, binnen een 1/2 uur, ook nog een klacht in te dienen bij Kassa, de consumentenbond en de tandartsenpraktijk. Wat Kassa en de consumentenbond hier mee moeten is mij een raadsel, maar het indienen van de klacht heeft hopelijk de woede wel enigszins getemperd. Hopelijk is de "kleine" inmiddels wel van de pijn verlost, hopelijk laat Ts. dit nog weten.
[quote=jessicalage schreef op zaterdag 4 apr 2015, 23:30]Mag een spoedeisende tandarts een kind van 5 om half 11 in de avond weigeren!? Mijn zoon van 5 is om 10 uur wakker geworden en huilt al meer dan een uur! ik heb gekeken kies gebroken. tandarts weigert hulp. ook na uitleg.
Dat er een fractuur is van de melkkies/prekies of melkmolaar/premolaar, boven of onder, wordt, vanwege het melkgebit, extractief verwijderd met de vereiste wondverzorging.
Is het een echte kies of molaar wordt het restauratief behandeld door de tandarts. Bij een fractuur hoeft niet specifiek pijnreceptor te zijn, het kan een fractuur van de wand zijn waardoor er geen pijnreceptor optreedt.
[quote=mein33 schreef op zondag 5 apr 2015, 12:01][quote=jessicalage schreef op zondag 5 apr 2015, 00:02][quote=carola.83 schreef op zaterdag 4 apr 2015, 23:54]Een afgebroken melkkies is ook niet spoedeisend, dus logisch dat de tandarts weigert. Tot hij zelf iets met spoed heeft zeker! Ken je het een kind wat huilt van de pijn? Vast niet, anders gaf je wel een ander antwoord. klacht ligt al bij kassa, consumentenbond en bij de tandarts praktijk. vergeet niet dat deze meneer slapend rijk word! Want wat is wel spoedeisend als het om je gebit gaat? Zelf bij de huisarstenpost staan ze versteld! Dit mag niet, moet niet kunnen. Zij raden zelf een klacht aan! We praten over een kind van 5!
Hoe woest en/of verontwaardigd moet je zijn, als een zorgverlener niet exact doet wat je van hem/haar verwacht, om zo kort na het telefonische contact speciaal voor dit onderwerp een account op VARA-Kassa aan te maken om je ongenoegen op een openbaar forum te plaatsen. (waar denk je aan !!!) Om vervolgens, binnen een 1/2 uur, ook nog een klacht in te dienen bij Kassa, de consumentenbond en de tandartsenpraktijk. Wat Kassa en de consumentenbond hier mee moeten is mij een raadsel, maar het indienen van de klacht heeft hopelijk de woede wel enigszins getemperd. Hopelijk is de "kleine" inmiddels wel van de pijn verlost, hopelijk laat Ts. dit nog weten.
Wij zijn super geholpen door de weekend arts. Die trouwens ook de arts voor haar gaat aanspreken, want wat blijkt, meneer was idd te lui om te werken die avond/nacht en heeft alles door geschoven naar haar.
Klacht idd overal neergelegd, misschien doen ze er wat mee en kunnen in de toekomst mensen gewoon terecht bij iemand die doet waar hij/zij betaald voor word.
En over de kies, die was vorige week al gemaakt, hij was gevallen en afgebroken. Nu bleek het erger dat het eerst leek. Dus slecht? Nee gewoon goede ouder die opkomt voor waar mensen voor aangenomen worden. willen ze dat niet doen, moeten ze verwachten dat er klachten komen.
En voor iedereen die tandarts is, of dit normaal vind, ik mag hopen dat je nooit meemaakt met je kind of zelf wat een nachtje pijn inhoud en niemand zich geroepen voelt om je te helpen!
[quote=jessicalage schreef op zondag 5 apr 2015, 20:03] En over de kies, die was vorige week al gemaakt, hij was gevallen en afgebroken. Nu bleek het erger dat het eerst leek. Dus slecht? Nee gewoon goede ouder die opkomt voor waar mensen voor aangenomen worden. willen ze dat niet doen, moeten ze verwachten dat er klachten komen.
En voor iedereen die tandarts is, of dit normaal vind, ik mag hopen dat je nooit meemaakt met je kind of zelf wat een nachtje pijn inhoud en niemand zich geroepen voelt om je te helpen!
Fijne Pasen allemaal!
Gelukkig was u al voorbereid op de laconieke antwoorden, waar ik het ook niet mee eens was/ben. Dus heel fijn voor u en uw kind dat er uiteindelijk wel iets gedaan is. Hoop dat hij nu lekker kan slapen en u natuurlijk ook. Ik persoonlijk vind het onbegrijpelijk dat mensen komen aandragen van sinasprilletje tot iboprufen (en dat voor een kind). Dan was de oplossing van aurora1 nog het meest voor de hand liggende, maar ja, een kind van 5. Nog een prettige tweede Paasdag gewenst.
Niets hielp meer Tijger1. Ik heb genoeg in huis. De tandarts zei ook, dat alleen maar hulp helpt en een verdoving. De kies was afgebroken en gemaakt, maar niet goed genoeg. Hij heeft een wortelkanaalbehandeling gegeven, en moet dinsdag terug naar mijn eigen tandarts om te kijken of het genoeg is. Anders moet hij eruit. Mijn zoon was gevallen tegen een deur aan, de kies was door 2e gebroken. 1 kies een stukje af, die is geplakt, de andere gemaakt. Achteraf blijkt dat hij verder door was dan gedacht door mijn tandarts. Een pijnstiller die je thuis in je kast hebt liggen was niet genoeg. Dus kind of niet, iedereen had op zijn kop gestaan van de pijn! Maar goed, mijn mannetje ligt heerlijk te slapen alsof er nooit iets is gebeurd! Fijn paasweekend allemaal!
Ja gek he! Vonden wij ook, maar zo noemde zij het. In iedergeval gaf ze aan dat hij idd wel echt pijn had. Dinsdag naar eigen tandarts :-) meer antwoorden. Hij heeft nergens geen last meer van, dus dat is waar het om gaat. En dinsdag alles na laten kijken.
In de praktijk komt bij een wortelkanaalbehandeling (gutta percha) voor, als gevolg van pulpitis of necrose, dat na ca. 6 maanden alsnog een kroon moet worden geplaatst als gevolg va instabiliteit van de behandelde kies. Een kroon plaatsen op een melkkies is zinloos, wordt dan alsnog extractie!
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.) 2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland?
Lees meer
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.