kattipi
door kattipi Oct 10, 2012 om 13:40
Voeding & gezondheid

Make-up producten bevallen niet.

Onlangs heb ik bij de website www.glamcosmetics.nl een lipgloss van l'Oreal, die 6 uur blijft zitten, en een smokeyshadowblast van Covergirl besteld. De lippgloss bleef niet zitten, gaf af en plakte vreselijk. De smokeyshadowblast prikt in mijn ogen waar ik nog nooit last van heb gehad. Als antwoord op mijn klacht kreeg ik te horen dat ze geen gewone winkel waren waar je de producten kunt proberen. Het enigste dat je in een 'gewone' winkel kunt proberen is de kleur op je hand testen. Hierop heb ik nog een email gezonden heb met deze mededeling maar heb nooit een antwoord gekregen. Kan ik nog iets doen?

687 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet iedereen is hetzelfde. Als de producten door jou slecht verdragen worden wil dat niet direct zeggen dat dat aan het product ligt. Je zult een ander merk moeten kopen en gebruikte waar kun je echt niet teruggeven. De ervaring heeft je iets geleerd en daar zal het bij moeten blijven.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, je kunt niets doen. Het zijn een hygiëneproducten en die hoeft een webshop niet terug te nemen. Als je zoiets wilt uittesten voor je het koopt, kun je beter naar een gewone winkel gaan, waar ze vaak proefproducten hebben liggen.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2012 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

De online winkel geeft een goed en eerlijk advies: Eérst een keer testen bij een gewone winkel. En als blijkt dat u geen bijverschijnselen vertoont, kunt u het online kopen.

(Afgezien van de vraag of u namaak hebt gekocht, zonder het te weten).

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor de 'belerende' antwoorden. Zwemmer, ik weet ook dat je een gebruikt product niet terug kunt sturen maar in een gewone winkel kun je het wel ter sprake brengen en kan er iets positiefs of negatiefs uit komen, zij verlenen vaak wel service. Zoekster, ik weet dat het om hygiene producten gaat die ik niet kan retourneren. Testen in de winkel? Producten waar iedereen aankomt, dat is hygienisch. Bovendien wie gaat zijn ogen opmaken in de winkel? En een 'hygienische' lipgloss uitproberen door je lippen op te maken doet niemand, je probeert de kleur op je hand. Er is al vaak genoeg voor onhygienische testproducten gewaarschuwd! Traporgel, over het testen heb ik het net al gehad, ik heb trouwens erge straatvrees en kan niet eens naar een winkel daarom is internet voor mij een oplossing. En het zijn zeker geen namaakproducten, dat weet ik zeker!

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

kattipi schreef op donderdag 11 okt 2012, 12:52: Dank voor de 'belerende' antwoorden.

Dat had je dus zelf wel kunnen bedenken voordat je de vraag stelde. Je kan niets doen want je hebt het produkt gebruikt. Doet er niet toe of je het in de winkel of online koopt. Je neemt ook niet een slok uit een fles cola en brengt die dan terug omdat je de cola niet lekker vindt.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

kattipi schreef op donderdag 11 okt 2012, 12:52: maar in een gewone winkel kun je het wel ter sprake brengen en kan er iets positiefs of negatiefs uit komen, zij verlenen vaak wel service.

Zoals je zegt kan het in een winkel ook negatief uitvallen net als nu en dan houd het op, de een heeft last van ene product en andere weer van ander en dat kun je alleen ontdekken door gebruik en daar kan een verkoper dan verder ook niet zoveel aan doen helaas.
Daar kan je dus verder niets mee.
Ander merk uit proberen dan maar weer.

ve
door verwijderd - Oct 15, 2012 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan de bedrijven van de merken zelf benaderen! Ik heb het ook eens gehad en ze vonden het erg vervelend dat ik niet tevreden was met de producten en dat ik er een allergische reactie op heb gehad. Ze vroegen me om de spullen toe te sturen zodat ze er testen op kunnen verrichten. Ik kreeg toen iets vervangends aangeboden! Dus zeker even L'Oreal aanschrijven hierover.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2012 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik alles waar ik ooit allergisch op reageerde bij elkaar had gegooid had ik nu een enorme berg gehad. Testen in een winkel vind ik niet hygienisch dus dat doe ik niet. Wees blij dat je hier nooit eerder last van hebt gehad. Ik ben zeer gevoelig en heb in mijn leven al duizenden euro's aan produkten weggegooid of weggegeven. Omdat ik gevoelig ben kan ik toch niet van winkels verwachten dat ze me maar vervangende produkten aan blijven bieden ? Mocht het in de toekomst vaker voorkomen heb je waarschijnlijk een allergie opgebouwd. Die allergie is niet te achterhalen dus rest je in dat geval zo puur mogelijke produkten voor de rest van je leven. Dit overkomt steeds meer mensen omdat onze huidverzorging en cosmetica afgeladen vol zit met chemische ingredienten. Er kan een moment komen dat je huid aan gaat geven dat het genoeg is geweest.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2012 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

traporgel schreef op woensdag 10 okt 2012, 13:46: De online winkel geeft een goed en eerlijk advies: Eérst een keer testen bij een gewone winkel. En als blijkt dat u geen bijverschijnselen vertoont, kunt u het online kopen.

Hartstikke goed advies: eerst even die sukkel van een ondernemer met een echte winkel (met bijbehorende kosten) naaien om het dan vervolgens ergens anders te gaan kopen. Geweldig sociaal.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2012 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op zaterdag 10 nov 2012, 16:38:
traporgel schreef op woensdag 10 okt 2012, 13:46: De online winkel geeft een goed en eerlijk advies: Eérst een keer testen bij een gewone winkel. En als blijkt dat u geen bijverschijnselen vertoont, kunt u het online kopen.

Hartstikke goed advies: eerst even die sukkel van een ondernemer met een echte winkel (met bijbehorende kosten) naaien om het dan vervolgens ergens anders te gaan kopen. Geweldig sociaal.

Het onderste uit de kan willen is meestal de deksel op u neus krijgen.