si
door simone81 Oct 7, 2014 om 13:53
Voeding & gezondheid

Menzis declaratie

Bij Menzis heb ik 146 euro gedeclareerd( tandartskosten van mijn zoon van 6 jaar), maar ze hebben maar 75 euro en een beetje uitbetaald. De rede die ze geven is dat het geen originele rekeningen waren, maar er het woordje herinnering of aanmaning op de opgestuurde facturen stond mag dit?

7028 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2014 om 13:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat mag. Alleen originele nota's worden in behandeling genomen.

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2014 om 13:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus stuur alsnog de originele op.

mahadma
door mahadma - Oct 7, 2014 om 14:07
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Van de Menzis site declareren:

Stap 2: stuur originele nota's mee

Voeg de originele nota's bij het declaratieformulier.

Een herinnering/aanmaning is geen originele nota, dus mag het, om uw vraag te beantwoorden.

me
door mein33 - Oct 7, 2014 om 16:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Indien er "herinnering" of "aanmaning" op de rekening staat heeft u de tandarts blijkbaar niet tijdig betaald, anders krijgt u dit soort rekeningen niet.
De originele rekening heeft u ook niet ingediend bij uw zorgverzekeraar, anders had u wel de volledige vergoeding gekregen.
Met het indienen van een kopie of aanmaning heeft u eigenlijk helemaal geen recht op een vergoeding en het siert uw verzekeraar dat zij toch nog, al is het maar gedeeltelijk, uw aanvraag honoreren.

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2014 om 16:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

Misschien waren het verscheidene rekeningen, waarvan een deel origineel?

me
door mein33 - Oct 7, 2014 om 17:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 7 okt 2014, 16:12]@mein33

Misschien waren het verscheidene rekeningen, waarvan een deel origineel?

@tijger1,

Die mogelijkheid bestaat natuurlijk ook, alleen daar rept Ts. niet over.

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2014 om 17:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

Dat doet de Ts wel, want ze schrijft: de rede die ze geven is dat het geen originele rekeningen waren.

wvanraaij
door wvanraaij - Oct 8, 2014 om 13:10
17 Antwoorden / 0 Vragen

Het is normaal dat ze de originele notas vragen. Maar ze ontnemen jou de mogelijkheid om eventueel de niet betaalde kosten op te geven bij je IB aangifte. Want de belasting vraagt ook om die zelfde notas. Laat zij dan de notas terug sturen met een aantekening/stempel erop.

mahadma
door mahadma - Oct 8, 2014 om 13:13
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Als de originele ingestuurd worden kan je voor de belasting kopieën maken en een betaalbewijs bijvoegen. Doe je het digitaal, heb je nog steeds de originele.

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2014 om 13:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wvanraaij

Die mogelijkheid ontnemen ze u helemaal niet, want van ingestuurde nota's is het toch de bedoeling dat ze vergoed worden en dan kunt u niets meer opvoeren bij de belasting. Mochten ze deels vergoed worden, dan staat dat op het overzicht wat u van de verzekeraar krijgt.

bussy02
door bussy02 - Oct 8, 2014 om 13:44
145 Antwoorden / 37 Vragen

Dat men alleen originele nota's accepteert lijkt mijn anno 2014 helder.
Via het afschrift van de zorgverzekeraar kan men bij de belastingdienst aantonen indien nodig wat er betaald is.(zal wel per belasting inspecteur kunnen verschillen.)

ke
door kerstdag - Oct 8, 2014 om 13:56
68 Antwoorden / 9 Vragen

Menzis vraagt originele nota's. Vreemd dat dit niet hoeft bij AnderZorg. Onderdeel van Menzis. Ook bij FBTO kun je rechtstreeks one line declareren.
Rekeningen opsturen is toch niet meer van deze tijd?
Bij Menzis moet je uiteraard de originele factuur opsturen. Iets anders accepteren ze niet.

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2014 om 14:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kerstdag

Ook bij Menzis kan je on line declareren, maar wel de originele nota en niet de herinnering of aanmaning.

berjozki
door berjozki - Oct 8, 2014 om 14:06
4 Antwoorden / 0 Vragen

Als je het origineel nooit hebt ontvangen (bijv.: zoekgeraakt bij de postverzending)
dan ontvang je na verloop van tijd 'n herinnering. Hoef je die dan niet te betalen omdat je ook niet kunt declareren ?

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2014 om 14:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan vraag je een duplicaat bij de zorgverlener.

pv
door pvanbaak - Oct 8, 2014 om 16:29
17 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt dat alleen originele nota's worden uitbetaald. Moet je de voorwaarden van Menzis maar eens goed doorlezen [edit - redactie].
Wees maar blij dat je nog iets kreeg want dat zijn ze niet verplicht.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 8, 2014 om 18:39
2154 Antwoorden / 7 Vragen

De tandarts van vraagsteller Simone kan zo'n patient missen als kiespijn.(let op mijn lollige woordspeling)
Pas de 3e rekening betaalde zij.
De 1e rekening, de herinnering, en de aanmaning.
Toen pas betaalde Simone 146 euro aan de tandarts.
En om de vraag te beantwoorden : ja.