mi
door misaba May 19, 2013 om 10:33
Voeding & gezondheid

Nalatigheid artsen

Nalatig stellen huisarts en specialist.

Mijn vader valt in november 2012, 20 kilo af en houd zijn eten niet binnen. Gaat hiermee naar de huisarts die hem verwijst naar het ziekenhuis voor diverse onderzoeken longen, hart en nieren, testen waar niets uitkomt.

Hierop bel ik na de kerst met zijn huisarts dat wij ons ernstige zorgen maken over de lichamelijke toestand van onze vader. Hierop gaat deze in de middag direct naar mijn vader en belt mij na dit gesprek op en bespreek met toestemming van mijn vader zijn conditie die haar ook zorgen baart. In het gesprek geef ik aan dat mijn opa op zeer jonge leeftijd is overleden aan maag kanker en wij dit vrezen voor mijn vader. Arts geeft dan aan begin januari 2013 krijgt uw vader een uitgebreid maag/darm onderzoek waarvan ik de uitslag ook ontvang. Voorts spreken we af dat ze mij op de hoogte houd en mijn vader goed in de gaten houd middels bezoekjes.

Voor het maag/darm onderzoek moet mijn vader voor de zoveelste keer bloed laten afnemen. Dan gaan mijn ouders naar de specialist voor verdere afspraken onderzoeken, waarbij mijn ouders direct door deze specialist worden weggestuurd met de mededeling u bent kerngezond. Er zit een man voor hem die er alles behalve gezond uitziet.
januari, februari en maart volgen nog meer onderzoeken waar niets uitkomt. ondertussen blijft mijn vader maar afvallen.

Begin mei wordt mijn vader niet goed (diabetes) met een suikerwaarde van 2.1 hij heeft dus een hypo. Mijn moeder belt 112 die i.p.v. een ambulance te sturen de politie stuurt. Buurman komt erbij en wordt boos en belt 112 dat er direct een ambulance gestuurd moet worden. Mijn vader wordt direct aan het infuus gelegd en met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Midden in de nacht zijn de waardes weer in orde en mijn vader wordt midden in de nacht om half 3 naar huis gestuurd met een afspraak voor zijn internist aankomende week.

Mijn vader gaat dan naar zijn internist die zich letterlijk rot schrikt hoe mijn vader eruit ziet van een flinke man staat er een mager ventje voor haar. Internist gelast direct maag/ darm onderzoeken. Wat maandag 13 mei plaatsvind. Dinsdag de 14de krijgt mijn vader de uitslag Maag kanker.

Van huisarts heb ik nimmer meer iets gehoord, ze is nooit meer bij mijn ouders geweest en heeft ook niet gebeld.
Nu dinsdag de uitslag kwam stond ze nog dezelfde dag op de stoep en zegt tegen mijn vader toen u in januari werd weggestuurd had u direct bij mij moeten komen. Hierop is mijn broer die bij het gesprek was boos geworden en heeft haar duidelijk gezegd u zou onze vader in de gaten, u krijgt alle uitslagen en kan dus zien dat het onderzoek niet heeft plaats gehad. U heeft zich nimmer gehouden aan de gemaakte afspraken en toezicht gehouden op mijn vader. U moet nu niet gaan proberen onder uw verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid uit te komen en de schuld bij mijn vader te leggen.

Wij wisten geen van allen dat mijn vader bij die specialist is weggestuurd.Wisten niet beter dan de arts mijn vader in de gaten hielt, juist hierom had ik met die arts de afspraak gemaakt. Ik heb diverse keren gebeld naar arts nimmer teruggebeld.

Er is gespeeld met het leven van mijn vader zo voelt het voor ons en wij willen het er dan ook niet bij laten zitten.

5577 33 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 19, 2013 om 12:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor het maag/darm onderzoek moet mijn vader voor de zoveelste keer bloed laten afnemen. Dan gaan mijn ouders naar de specialist voor verdere afspraken onderzoeken, waarbij mijn ouders direct door deze specialist worden weggestuurd met de mededeling u bent kerngezond. Er zit een man voor hem die er alles behalve gezond uitziet.
januari, februari en maart volgen nog meer onderzoeken waar niets uitkomt. ondertussen blijft mijn vader maar afvallen.

Uw ouders hebben u niet gezegd dat uw vader is weggestuurd? U hebt niet gevraagd hoe het onderzoek is gelopen? Uw vader heeft niet aan de huisarts doorgegeven dat er niets onderzocht is. U hebt de huisarts niet gebeld met de vraag wat de uitslag was?

Door wie zijn die verdere onderzoeken dan uitgevoerd?

Als uw vader diabetes heeft, dan was hij toch regelmatig onder controle bij de internist en/of de diabetes verpleegkundige?

U zegt: wij wisten geen van allen, en. enz., maar uw vader wist dat en uw moeder.

Dat u verdrietig en boos bent over de ziekte van uw vader begrijp ik, maar als hij zelf niets zegt, houdt het ook een beetje op.

mi
door misaba - May 19, 2013 om 13:06
22 Antwoorden / 2 Vragen

Ja hebben we allemaal gevraagd en nee ouders hebben het wegsturen niet gezegd wel dat alles volgens specialist goed was. Dat is juist de reden dat ik duidelijke afspraken met de huisarts heb gemaakt, dat ze mij op de hoogte houd.

Nogmaals heb diverse keren zelf gebeld naar de huisarts om resultaten te bespreken, echter nimmer teruggebeld.

Inderdaad loopt mijn vader bij verpleegkundige en internist daar was hij net in oktober geweest, voor dat de ellende begon.

Verder onderzoeken nogmaals cardioloog en diverse testen, nier en long specialist etc....

tijger1
door tijger1 - May 19, 2013 om 13:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nogmaals heb diverse keren zelf gebeld naar de huisarts om resultaten te bespreken, echter nimmer teruggebeld.

En in al die maanden niet gezorgd dat u de huisarts te spreken kreeg? Mijn huisarts heeft bijvoorbeeld ook een telefonisch spreekuur.

En dan die andere onderzoeken. Dan waren die specialisten toch blijkbaar ook niet verontrust over de toestand van uw vader? U bent nooit een keertje meegegaan omdat u het niet vertrouwde?

getty
door getty - May 19, 2013 om 13:22
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als u van mening bent dat specialist of huisarts nalatig is geweest kunt u een klacht indienen.

mi
door misaba - May 19, 2013 om 18:30
22 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 19 mei 2013, 13:18]Nogmaals heb diverse keren zelf gebeld naar de huisarts om resultaten te bespreken, echter nimmer teruggebeld.

En in al die maanden niet gezorgd dat u de huisarts te spreken kreeg? Mijn huisarts heeft bijvoorbeeld ook een telefonisch spreekuur.

"Heb gebeld op het spreekuur maar kreeg te horen dat daar het spreekuur niet voor bedoelt was en telefoon werd neergelegd."

En dan die andere onderzoeken. Dan waren die specialisten toch blijkbaar ook niet verontrust over de toestand van uw vader? U bent nooit een keertje meegegaan omdat u het niet vertrouwde? Juist wel want mijn vader was inmiddels nog meer afgevallen, vandaar nogmaals deze onderzoeken.

Met kanker is het probleem dat dit niet met zekerheid uit bloedonderzoek te halen is.

mi
door misaba - May 19, 2013 om 18:33
22 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=getty schreef op zondag 19 mei 2013, 13:22]Als u van mening bent dat specialist of huisarts nalatig is geweest kunt u een klacht indienen.
Dan willen we ook doen maar ben eerst aan het uitzoeken waar ik dat het beste kan doen.

Heb wel al met een gespecialiseerde advocaat contact gezocht maar het is pinksteren, deze zal denk ik dinsdag contact opnemen.

tijger1
door tijger1 - May 19, 2013 om 19:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@misaba

Het is een hele nare zaak voor uw vader en zijn familie, maar ik denk dat een zaak tegen de dokters verspilde moeite zal zijn.

mi
door misaba - May 19, 2013 om 19:23
22 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 19 mei 2013, 19:00]@misaba

Het is een hele nare zaak voor uw vader en zijn familie, maar ik denk dat een zaak tegen de dokters verspilde moeite zal zijn.

We zullen zien en afwachten. En niet geschoten is altijd mis.

tijger1
door tijger1 - May 19, 2013 om 19:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vraag me alleen af wat u er mee opschiet, terwijl u nu toch al uw energie kunt gebruiken om uw ouders te steunen.

mi
door misaba - May 19, 2013 om 19:37
22 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 19 mei 2013, 19:29]Ik vraag me alleen af wat u er mee opschiet, terwijl u nu toch al uw energie kunt gebruiken om uw ouders te steunen.
Heeft u gelijk in en dat steunen doe ik ook, ben net terug na anderhalf uur rijden van mijn ouders want ik woon ver van hun vandaan, maar ik kan het er niet bij laten zitten.

Ik verlies mijn vader, misschien dat u niet van u vader houd maar ik wel en daar vecht ik dan ook voor en ik kan absoluut niet tegen onrecht dan sla ik op tilt.

dearagain
door dearagain - May 19, 2013 om 19:52
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*het is natuurlijk mogelijk een formele klacht tegen deze onbeschofte prutser in te dienen

tijger1
door tijger1 - May 19, 2013 om 19:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=dearagain schreef op zondag 19 mei 2013, 19:52]*het is natuurlijk mogelijk een formele klacht tegen deze onbeschofte prutser in te dienen

En wie mag dat dan wel zijn?

dearagain
door dearagain - May 19, 2013 om 21:33
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*eigenlijk moet er staan: prutsers

*en daarmee bedoel ik: de betrokken huisarts en de laatst genoemde specialist

tenormin
door tenormin - May 19, 2013 om 22:56
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Dag misaba, Als uw vader na onderzoeken waar tot dan toe niets 'gevonden' is, is de arts van uw ouders toch op de hoogte. Ik lees ook dat uw vader diabetes heeft en de laatste controle in oktober heeft gehad. Normaliter is de volgende controle dan na 3 maanden. Is de praktijk ondersteunster dan niets opgevallen dat uw vader zo veranderd was? Of doet de huisarts deze controles ook? Het is inderdaad heel vreemd dat noch de huisarts noch de internist zich zorgen maakt over het abnormale gewichtsverlies; m.i. een zware tekortkoming van beide dokters. Ook uw afspraak met de huisarts, omdat u zo ver weg woont, u op de hoogte te houden en dat niet gedaan heeft is kwalijk. Ik wil u absoluut niet ontmoedigen maar ik denk oprecht dat u 'geen zaak' heeft in deze (ervaring). Het enige is dat u de huisarts nogmaals erop moet wijzen dat ze haar belofte om u op de hoogte te houden waar moet maken. Ze weet immers dat u niet naast de deur woont. Heeft u enig idee waarom uw beide ouders u niet helemaal op de hoogte hebben gesteld over wat had plaatsgevonden? Ik wens u veel sterkte. Met vriendelijk groet.

aurora1
door aurora1 - May 20, 2013 om 01:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag misaba,

Heeft uw vader/hebben uw ouders de huisarts wel expliciet toestemming gegeven om u steeds op de hoogte te houden van e.e.a., behoudens over het eerste gesprek? Wil vader/willen uw ouders ook dat u actie neemt zoals u van plan bent, deelt uw vader/delen uw ouders uw mening in dit alles, hebben ze u gevraagd actie te ondernemen? Als uw vader/uw ouders ontevreden over deze huisarts zijn kunnen ze overwegen om een andere huisarts te nemen indien mogelijk. Nu actie ondernemen (door de kinderen) tegen een huisarts van (vader/de ouders) lijkt me niet bevorderlijk voor de verstandhouding tussen patiënt en huisarts. En, zoals al is gezegd, die energie kunt u ook n.m.m. beter steken in er voor vader/ouders zijn en op een wijze zoals zij dat graag willen en dat kunt u ze vragen.
Het komt vaker voor dat ouders liever niet hebben dat de kinderen zich zo expliciet met hun medische zaken bemoeien (en daarin initiatieven nemen) en dat ze ook niet alles aan de kinderen willen vertellen, misschien weet u hiervan ook niet alles, immers er was ook niet verteld over weggestuurd worden.

vr.gr.

worst
door worst - May 20, 2013 om 01:24
109 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=misaba schreef op zondag 19 mei 2013, 19:37]
Ik verlies mijn vader, misschien dat u niet van u vader houd maar ik wel en daar vecht ik dan ook voor

U noemt het indienen van een klacht vechten voor uw vader? Schiet hij daar iets mee op dan? Het lijkt wel dat iedereen tegenwoordig uit is op geldelijk gewin onder het mom van het beste willen voor........

mi
door misaba - May 20, 2013 om 09:54
22 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 19 mei 2013, 22:56]Dag misaba, Als uw vader na onderzoeken waar tot dan toe niets 'gevonden' is, is de arts van uw ouders toch op de hoogte. Ik lees ook dat uw vader diabetes heeft en de laatste controle in oktober heeft gehad. Normaliter is de volgende controle dan na 3 maanden. Is de praktijk ondersteunster dan niets opgevallen dat uw vader zo veranderd was? Of doet de huisarts deze controles ook? Het is inderdaad heel vreemd dat noch de huisarts noch de internist zich zorgen maakt over het abnormale gewichtsverlies; m.i. een zware tekortkoming van beide dokters. Ook uw afspraak met de huisarts, omdat u zo ver weg woont, u op de hoogte te houden en dat niet gedaan heeft is kwalijk. Ik wil u absoluut niet ontmoedigen maar ik denk oprecht dat u 'geen zaak' heeft in deze (ervaring). Het enige is dat u de huisarts nogmaals erop moet wijzen dat ze haar belofte om u op de hoogte te houden waar moet maken. Ze weet immers dat u niet naast de deur woont. Heeft u enig idee waarom uw beide ouders u niet helemaal op de hoogte hebben gesteld over wat had plaatsgevonden? Ik wens u veel sterkte. Met vriendelijk groet.
Goedemorgen, mijn vader mocht een half jaar wegblijven bij internist. De diabetes verpleegkundige heeft hij wel gezien maar mijn vader is goed ingesteld met medicatie dus er wordt geen actie op ondernomen. Zijn afspraak met internist staat op 17 juni.

Het probleem start in november, hij gaat dan naar huisarts die niets doet, anders dan zeggen maak een afspraak met de Nefroloog. Nefroloog doet diverse onderzoeken waar niets uitkomt en geeft dan verwijzing long en hart onderzoek.

Mijn ouders hebben me wel op de hoogte gehouden van alles maar krijgen zelf geen enkele info anders dan alle gedane onderzoeken, bloed, foto's etc....zijn in orde en dan nieuwe onderzoeken om de oorzaak te zoeken, mijn vader loopt wekelijks vanaf november tot heden het ziekenhuis plat.

Dit is ook dat ik in eerste instantie dacht omdat alles goed was de huisarts niet belde omdat er niets te melden valt.

tijger1
door tijger1 - May 20, 2013 om 10:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou gaat het me puzzelen. Huisarts stuurt naar nefroloog, die doet diverse onderzoeken en dan verwijzing voor long en hart onderzoeken.

Wie stuurde hem dan weg zonder onderzoeken, met de opmerking u bent kerngezond?

mi
door misaba - May 20, 2013 om 10:25
22 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 20 mei 2013, 01:23]Dag misaba,

Heeft uw vader/hebben uw ouders de huisarts wel expliciet toestemming gegeven om u steeds op de hoogte te houden van e.e.a., behoudens over het eerste gesprek? Wil vader/willen uw ouders ook dat u actie neemt zoals u van plan bent, deelt uw vader/delen uw ouders uw mening in dit alles, hebben ze u gevraagd actie te ondernemen? Als uw vader/uw ouders ontevreden over deze huisarts zijn kunnen ze overwegen om een andere huisarts te nemen indien mogelijk. Nu actie ondernemen (door de kinderen) tegen een huisarts van (vader/de ouders) lijkt me niet bevorderlijk voor de verstandhouding tussen patiënt en huisarts. En, zoals al is gezegd, die energie kunt u ook n.m.m. beter steken in er voor vader/ouders zijn en op een wijze zoals zij dat graag willen en dat kunt u ze vragen.
Het komt vaker voor dat ouders liever niet hebben dat de kinderen zich zo expliciet met hun medische zaken bemoeien (en daarin initiatieven nemen) en dat ze ook niet alles aan de kinderen willen vertellen, misschien weet u hiervan ook niet alles, immers er was ook niet verteld over weggestuurd worden.

vr.gr.

De explicite toestemming om mijn van alles op de hoogte te houden van wat is en gaat gebeuren is gegeven, mijn vader heeft daarvoor ook verklaring moeten ondertekenen van de huisarts.

Natuurlijk heb ik het besproken met mijn ouders, het is dat mijn vader er zelf niet toe instaat is nu, dat hij mij dan ook gevraagd heeft dit in zijn naam te doen.

Ik heb eerst met mijn eigen huisarts de situatie beschreven. Zijn antwoord: dan heeft de huisarts totaal niet adequaat gereageerd. Jij hebt in december aangegeven dat je opa is overleden aan maagkanker en je daarvoor vreest. Wij huisartsen ontvangen de uitslagen van de onderzoeken, als ik zie dat de gastroscopie onderzoek niet heeft plaatsgevonden, zou ik direct contact opnemen met u en het ziekenhuis en alsnog het onderzoek gelasten. Mijn arts vertelde ook dat uit bloedonderzoek niet direct zichtbaar is dat er kanker speelt. Bovendien als een kind belt en vader toestemming heeft gegeven/ondertekend op de hoogte te worden gehouden, zijn wij verplicht dit te doen ik zou je dan ook zeker gebeld hebben.

Ik kan helaas niet met de huisarts van mijn vader overleggen want die is 3 weken op vakantie een "waarnemer" zou vrijdag bij mijn ouders komen om uitslag CT scan te geven of er uitzaaiingen zijn en verder overleggen, moet helaas nu nog gebeuren. Wel bel ik morgen het gezondheid centrum en wil de waarnemer spreken. Mijn broer is internationaal vrachtwagen chauffeur die is speciaal naar huis gekomen om bij de gesprekken aanwezig te zijn. Dit is ook dat we zo boos zijn er worden afspraken gemaakt en totaal niet nagekomen en mijn vader wordt aan zijn lot overgelaten meer dan een nummer waar ze maandelijks geld voor vangen is hij niet.

Wij danken bij wijze van spreken god op onze blote knieën dat onze vader een hypo heeft gekregen!

mi
door misaba - May 20, 2013 om 10:27
22 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 20 mei 2013, 10:25]Nou gaat het me puzzelen. Huisarts stuurt naar nefroloog, die doet diverse onderzoeken en dan verwijzing voor long en hart onderzoeken.

Wie stuurde hem dan weg zonder onderzoeken, met de opmerking u bent kerngezond?
Maag/darm, lever specialist. Hij moest een gastroscopie onderzoek ondergaan.

mi
door misaba - May 20, 2013 om 10:29
22 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=worst schreef op maandag 20 mei 2013, 01:24][quote=misaba schreef op zondag 19 mei 2013, 19:37]
Ik verlies mijn vader, misschien dat u niet van u vader houd maar ik wel en daar vecht ik dan ook voor

U noemt het indienen van een klacht vechten voor uw vader? Schiet hij daar iets mee op dan? Het lijkt wel dat iedereen tegenwoordig uit is op geldelijk gewin onder het mom van het beste willen voor........

Wie heeft het over geld? Er wordt gespeeld met iemand zijn leven dar kan al het geld op de wereld niets aan veranderen. Dat u direct aan geldelijk gewin denkt, zegt meer over u dan over ons!

tijger1
door tijger1 - May 20, 2013 om 10:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar cru gezegd, de crux is natuurlijk ook dat uw vader, nadat hij daar weggestuurd was met die opmerking, geen contact heeft opgenomen met de huisarts of de arts die hem had doorverwezen naar de maag darm specialist. Ook heeft hij dat niet aan u gezegd, zodat opnieuw actie ondernomen had kunnen worden.

Het is natuurlijk allemaal heel triest, maar tegenwoordig wordt van een patiënt wel de nodige assertiviteit verwacht.

mi
door misaba - May 20, 2013 om 11:07
22 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 20 mei 2013, 10:36]Maar cru gezegd, de crux is natuurlijk ook dat uw vader, nadat hij daar weggestuurd was met die opmerking, geen contact heeft opgenomen met de huisarts of de arts die hem had doorverwezen naar de maag darm specialist. Ook heeft hij dat niet aan u gezegd, zodat opnieuw actie ondernomen had kunnen worden.

Het is natuurlijk allemaal heel triest, maar tegenwoordig wordt van een patiënt wel de nodige assertiviteit verwacht.
Oudere mensen hebben meestal deze assertiviteit niet, dat is dan ook dat de kinderen ingrijpen namens deze mensen.

Mijn vader heeft mij als gemachtigde aan gewezen, in de wetgeving staat hierover: Dan wordt de wettelijke vertegenwoordiger geïnformeerd over onderzoek en behandeling. De wettelijke vertegenwoordiger is een ouder of ander familielid, een gemachtigde of een mentor.

Als een arts ondanks ondertekening van machtiging hier dan gewoon volledig aan voorbij gaat is er wel iets ernstig mis!

tijger1
door tijger1 - May 20, 2013 om 13:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom bent u niet een keertje meegegaan als het dan zo ernstig was? En ook u hebt zich blijkbaar laten afschepen aan de telefoon door de huisarts. Waarom daar geen consult aangevraagd of een brief geschreven?

En de grootste vraag is mijns inziens, waarom heeft uw vader niet aan u gezegd dat dat onderzoek niet heeft plaatsgevonden en dat hij weggestuurd was?

Ik blijf erbij dat u nu uw inzet en energie richt op de verkeerde zaken.

Toen mijn ouders aan het kwakkelen gingen en ik merkte dat ze eigenlijk niet ( meer) wisten wat de dokter gezegd of gedaan had, ging ik mee naar de afspraak.

zoekster
door zoekster - May 20, 2013 om 14:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U zegt dat u niet werd teruggebeld, maar je kunt altijd een terugbel afspraak bij de assistent(e) van een huisarts maken, daar heeft u zelf te weinig achterheen gezeten. Er zijn echt wel mogelijkheden om een huisarts te bereiken. En meegaan met uw vader had ook gekund.
Waarom dat niet gedaan?

tappie
door tappie - May 20, 2013 om 14:22
289 Antwoorden / 82 Vragen

In mijn opinie legt u een beschuldiging neer bij de huisarts die mi niet helemaal terecht is, ik denk dat op het moment dat die uitslagen wel binnen waren gekomen er contact met u was gezocht, maar u kunt niet verwachten dat een huisarts een datum in de gaten gaat houden dat een patient een onderzoek moet ondergaan,daar is natuurlijk geen beginnen aan.

mi
door misaba - May 20, 2013 om 15:05
22 Antwoorden / 2 Vragen

Simpele verklaring waarom ik niet mee ga/kan naar de consulten met mijn vader.
I.v.m. mijn ziekte heb ik een hoge dosis radioactiviteit ingespoten en te slikken gekregen. Aan deze behandeling zijn restricties van isolatie verbonden!

Wacht morgen bericht advocaat af en zie dan wel wat er verder gaat gebeuren.

mi
door misaba - May 20, 2013 om 15:08
22 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tappie schreef op maandag 20 mei 2013, 14:22]In mijn opinie legt u een beschuldiging neer bij de huisarts die mi niet helemaal terecht is, ik denk dat op het moment dat die uitslagen wel binnen waren gekomen er contact met u was gezocht, maar u kunt niet verwachten dat een huisarts een datum in de gaten gaat houden dat een patient een onderzoek moet ondergaan,daar is natuurlijk geen beginnen aan.
Daar ga je dus mis want arts heeft al de uitslagen gekregen echter verder niet op gereageerd of mij gebeld, dito met nieuwe uitslagen hart, long en nier onderzoeken. Arts is ook op de hoogte gesteld van de situatie waarin ik verkeer.

tijger1
door tijger1 - May 20, 2013 om 15:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw vader kan u dan wel gemachtigd hebben u ook te informeren, maar hij zal zelf toch ook informatie krijgen of moeten zien te verkrijgen. Uw moeder en broer zijn er ook nog.

Maar goed als u tegen windmolens wil vechten, moet u dat doen. Wellicht hebt u last van onterechte schuldgevoelens en denkt u nu met deze stappen dat te kunnen verhelpen. Dat zal helaas niet zo werken en vreet energie.

tenormin
door tenormin - May 20, 2013 om 15:58
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=misaba schreef op maandag 20 mei 2013, 15:08][quote=tappie schreef op maandag 20 mei 2013, 14:22]In mijn opinie legt u een beschuldiging neer bij de huisarts die mi niet helemaal terecht is, ik denk dat op het moment dat die uitslagen wel binnen waren gekomen er contact met u was gezocht, maar u kunt niet verwachten dat een huisarts een datum in de gaten gaat houden dat een patient een onderzoek moet ondergaan,daar is natuurlijk geen beginnen aan.
Daar ga je dus mis want arts heeft al de uitslagen gekregen echter verder niet op gereageerd of mij gebeld, dito met nieuwe uitslagen hart, long en nier onderzoeken. Arts is ook op de hoogte gesteld van de situatie waarin ik verkeer.

U heeft nu ook uw situatie erbij geschreven. Dit weet dus ook de arts van uw vader (ouders) dus m.i. is dit een grote nalatigheid wat u deze arts kunt verwijten. Zeker als alles zo was afgesproken zoals u schrijft. Kan dit dus in alle redelijkheid geen verspilde energie noemen of Don Quichotte gedrag. Dat het desalniettemin een hele toer zal worden om recht te krijgen, dat staat wel vast. Daar hoeft u alleen maar artikelen over te lezen. Veel sterkte. Vriendelijke groet.

mi
door misaba - May 20, 2013 om 16:43
22 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 20 mei 2013, 15:58][quote=misaba schreef op maandag 20 mei 2013, 15:08][quote=tappie schreef op maandag 20 mei 2013, 14:22]In mijn opinie legt u een beschuldiging neer bij de huisarts die mi niet helemaal terecht is, ik denk dat op het moment dat die uitslagen wel binnen waren gekomen er contact met u was gezocht, maar u kunt niet verwachten dat een huisarts een datum in de gaten gaat houden dat een patient een onderzoek moet ondergaan,daar is natuurlijk geen beginnen aan.
Daar ga je dus mis want arts heeft al de uitslagen gekregen echter verder niet op gereageerd of mij gebeld, dito met nieuwe uitslagen hart, long en nier onderzoeken. Arts is ook op de hoogte gesteld van de situatie waarin ik verkeer.

U heeft nu ook uw situatie erbij geschreven. Dit weet dus ook de arts van uw vader (ouders) dus m.i. is dit een grote nalatigheid wat u deze arts kunt verwijten. Zeker als alles zo was afgesproken zoals u schrijft. Kan dit dus in alle redelijkheid geen verspilde energie noemen of Don Quichotte gedrag. Dat het desalniettemin een hele toer zal worden om recht te krijgen, dat staat wel vast. Daar hoeft u alleen maar artikelen over te lezen. Veel sterkte. Vriendelijke groet.
U ziet/leest het dus helemaal juist.

Als ik niet in de situatie verkeerde waar ik het afgelopen jaar in terecht ben komen, had ik in november al bij mijn vader op de stoep gestaan en desnoods een huis in zijn omgeving gehuurd of in een hotel gezeten, dan was wat nu gebeurt echt niet gebeurt, daarom ben ik ook zo boos.

Van schuldgevoel is dan ook totaal geen sprake, ik ben geen psychisch figuur die overal een drama van maakt en weet normaal zeer goed te relativeren en redeneren. Maar nogmaals, ik ben nu gewoon erg boos!

tijger1
door tijger1 - May 20, 2013 om 16:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, u bent nu, wellicht terecht, heel boos. Maar weet u wel wat u uw vader allemaal aanhaalt om een klacht in te dienen? U denkt toch niet dat dat zonder zijn persoon of aanwezigheid kan? En dan tegen zijn huisarts, terwijl hij nu zo ziek is, waarmee hij dus verder moet?

Ik denk niet dat u weet wat u gaat aanrichten.

to
door tomszus - Dec 6, 2013 om 14:03
12 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo,
Voor correcte informatie over patientenrechten, het machtigen van derden door de patient en het indienen van klachten kunt u terecht bij de afdeling Informatie en Klachtopvang van Zorgbelang, telefoon nummer 0900-2437070. Veel sterkte.