dirk_4810251
door dirk_4810251 Aug 18, 2010 om 20:29
Voeding & gezondheid

Niet alles in de zorg hoeft te worden vergoed.

De zorg wordt onbetaalbaar zegt men, het wordt te duur. Er moet flink worden bezuinigd volgens de nieuwe beoogde minderheidsregering. Tja, veel mensen in mijn omgeving verwachten dat echt alles dat iemand mankeert kan en moet worden "gerepareerd". Maar dat is volgens mij in veel gevallen niet nodig. Mochten mensen deze niet noodzakelijke ingrepen toch willen laten uitvoeren, laat hen dit dan zelf betalen. Hiermee zullen mijns inziens veel "noodzakelijke" ingrepen ineens niet meer noodzakelijk worden geacht.

544 11 Rapporteer

an
door anicu - Aug 18, 2010 om 21:28
110 Antwoorden / 0 Vragen

Nou Dirk, deels heb je gelijk. Cosmetische veranderingen mogen mensen zelf wel betalen, net als stoppen met roken (ze zijn toch zelf ook begonnen). Maar voor ziekte is het toch wel fijn dat er een pot is die gevuld wordt door iedereen.
Jammer alleen dat die pot grotendeels wordt leeggeroofd door specialisten en managers.

stacey
door stacey - Aug 18, 2010 om 22:12
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Daar gaan we weer........................
Wie gaat er uitmaken wat voor de ander wel of niet noodzakelijk is dan ?!!

Onzin discussie...........

Laat de hoge duur betaalde heren maar eens flink gaan inleveren dan is er genoeg geld om de sociale zekerheden op sociaal niveau te houden ( of: terug te brengen, kun je tegenwoordig beter zeggen............. )

birdies
door birdies - Aug 18, 2010 om 23:15
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Cosmetische veranderingen mogen mensen zelf wel betalen..........

Dat wordt ook helemaal niet vergoed, tenzij het medisch noodzakelijk is.

Verder ben ik van mening dat

1. rokers helemaal niet meer geholpen moeten worden
2. zuipschuiten idem dito
3. patatvreters idem dito
4. luie reetzitters idem dito

Nog een groep vergeten????

birdies
door birdies - Aug 18, 2010 om 23:19
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Oeps, groep vergeten:

Mensen boven de 70 ook niet meer helpen, is het AOW probleem ook meteen opgelost.

stacey
door stacey - Aug 18, 2010 om 23:41
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=birdies schreef op woensdag 18 aug 2010, 23:15]..........Cosmetische veranderingen mogen mensen zelf wel betalen..........

Dat wordt ook helemaal niet vergoed, tenzij het medisch noodzakelijk is.

Verder ben ik van mening dat

1. rokers helemaal niet meer geholpen moeten worden
2. zuipschuiten idem dito
3. patatvreters idem dito
4. luie reetzitters idem dito

Nog een groep vergeten????

Ja, de klagers en de zeikerds, daar valt ook niets aan te redden, dus maar geen geld aan verspillen..............
zijn we in elk geval goedkoop van geklaag en gezeik af ;-)

birdies
door birdies - Aug 18, 2010 om 23:46
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@stacey: met jouw groep er bij hebben we vlg mij - op de kinderen tot 16 jaar na - de gehele Nederlandse bevolking; kan de zorgverzekering voor volwassenen ook komen te vervallen.

stacey
door stacey - Aug 18, 2010 om 23:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=birdies schreef op woensdag 18 aug 2010, 23:46]@stacey: met jouw groep er bij hebben we vlg mij - op de kinderen tot 16 jaar na - de gehele Nederlandse bevolking; kan de zorgverzekering voor volwassenen ook komen te vervallen.

:-)

Ik ga nu maar ff schoonheidsslaapje doen, scheelt weer een facelift straks, die is mij te duur .........

dirk_4810251
door dirk_4810251 - Aug 19, 2010 om 08:12
5 Antwoorden / 1 Vragen

@stacey & @:anicu: Het korten op de salarissen van specialisten en managers scheelt nog minder dan de bekende druppel op de gloeiende plaat.

@birdies: Direct groepen uitsluiten van zorg zoals in jouw bijdrage was ook niet de opzet van deze discussie. Het doel is of wij met z'n allen doorslaan met de zorg.

Heel grof gezegd komt de hedendaagse zorg er in mijn ogen op neer dat door alle gebreken proberen op te lossen
- erg veel geld kost,
- we genetisch steeds zwakker worden

Door niet alles te "fixen" besparen we op termijn geld doordat we genetisch weer sterker worden. Kijk naar de natuur, door natuurlijke selectie blijven alleen de sterksten over.

stacey
door stacey - Aug 19, 2010 om 10:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=dirk! schreef op donderdag 19 aug 2010, 08:12]@
Door niet alles te "fixen" besparen we op termijn geld doordat we genetisch weer sterker worden. Kijk naar de natuur, door natuurlijke selectie blijven alleen de sterksten over.

Dat is leuk gezegd en dat werkt prima zolang jij en degene waar je om geeft gezond zijn, op het moment dat iemand in die kring ook maar iets mankeerd wat zijn leven zou Kunnen bedreigen praat je wel anders...................

En dat we genetisch `verzwakt` zijn, dat heeft niet zo zeer met de zorg te maken maar met voeding en toevoegingen en verontreiniging die we tegenwoordig binnenkrijgen en dat wordt van generatie op generatie feitelijk doorgegeven dus dat keer je niet zomaar ff om nu ...........

an
door anicu - Aug 19, 2010 om 10:52
110 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Dirk, die opmerking over "genetisch verzwakken" is wel een goede. Doordat we voor alles een medicijn bedenken, worden we steeds zwakker. Toch is dit niet de bedoeling van de gezondheidszorg om mensen uit te sluiten van ...
In de dierenwereld zie dat er wel mutaties plaats vinden. Wie zwak is wordt verstoten. Op deze wijze blijven de sterkeren bestaan en blijft het "geslacht" sterk.

op
door opdondertje - Aug 25, 2010 om 20:19
4 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=birdies schreef op woensdag 18 aug 2010, 23:19]Oeps, groep vergeten:

Mensen boven de 70 ook niet meer helpen, is het AOW probleem ook meteen opgelost.
Mijn oplossing luidt: Stop de oudjes in de gevangenis en de gevangenen
in een bejaardenhuis.