es
door estherc Jun 5, 2013 om 12:00
Voeding & gezondheid

Obagi kuur bij huidspecialist

Mijn dochter heeft veel pigmentvlekken in het gezicht door acneproblemen. Nu is ze onder behandeling bij een huidspecialist, die adviseert een kuur met obagi-producten. De behandeling bij de specialist wordt vergoed door de verzekering maar de kuur niet en die is tamelijk prijzig.
Zijn hier mensen die ervaring met obagi hebben?

6082 7 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Jun 5, 2013 om 12:18
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ter beantwoording van deze vraag kun je beter het web bewandelen. Er staat best wel veel over in de vorm van reviews.

Zwemmer

aurora1
door aurora1 - Jun 5, 2013 om 13:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens hier en hier en hier.

vr.gr.

dearagain
door dearagain - Jun 5, 2013 om 18:28
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*ik zou eerst een second opinion vragen aan een andere specialist

*verpruts je iets aan je gezicht, dan blijf je dat altijd zien!

es
door estherc - Jun 6, 2013 om 19:19
6 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor het meedenken en zoeken. Ik had wel wat info gevonden, maar dat was meer 'reclame' voor obagi. Ik lees alles nog eens goed door en dan is het denk ik een goede optie om eerst via de huisarts een recept te vragen.

es
door estherc - Jul 5, 2013 om 20:01
6 Antwoorden / 4 Vragen

Nog even een update:
Nog wat verder gegoogeld en ook inmiddels bij de huisarts geweest. Blijkt dat er 2 'ingrediënten' in bepaalde cremes uit het obagisysteem zitten die je alleen op recept via de huisarts kunt krijgen, en de huisarts gaf aan dat ze daarvoor bij voorkeur doorverwijst naar de huidarts/dermatoloog. De 'ingrediënten' zijn niet zonder risico te gebruiken, een ervan mág zelfs niet als je zwanger bent...
Van andere merken cosmetica zijn er ook goede verzorgingsproducten te koop en een stuk voordeliger.

jnvo
door jnvo - Sep 25, 2013 om 12:28
4 Antwoorden / 0 Vragen

Eventueel zou je voor uitgebreide informatie over de behandeling en de risico's van pigmentvlekken verwijderen ook nog even hier kunnen kijken.

jnvo
door jnvo - Sep 25, 2013 om 12:28
4 Antwoorden / 0 Vragen

Correctie link