da
door dagmarvo Mar 21, 2007 om 11:58
Voeding & gezondheid

Onderbreken sportabonnement ivm zwangerschap

Toen ik zes maanden zwanger was, heb ik mijn sportabonnement bij sportcity Amsterdam onderbroken. Er werd mij toen verteld dat ik de maanden van de onderbreking gewoon abonnementsgeld moest blijven betalen. Op het moment dat ik mijn abonnement definitief zou opzeggen zou ik dan het aantal maanden van onderbreking gratis mogen sporten na het einde van het abonnement. Ik ben het hier eigenlijk niet mee eens aangezien ik mijn abonnement helemaal niet op wil zeggen, maar nu wel een half jaar abonnementsgeld (285 euro) vooruit heb betaald. Weet iemand wat de regels zijn op dit gebied en of het mogelijk is mijn geld toch terug te krijgen?

6228 4 Rapporteer

lexus1979
door lexus1979 - Mar 21, 2007 om 12:28
13 Antwoorden / 2 Vragen

éé'n keer plaatsing is voldoende.

Heb je de algemene voorwaarden van de sportschool al doorgelezen?

Daar staat meestal wel in welke voorwaarden er aan het contract verbonden zijn.

stacey
door stacey - Mar 21, 2007 om 13:02
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Je zult de algemene voorwaarden er op moeten nakijken,  ( als je ingeschreven bent voor een abonnement -ongeacht of je wel of niet gaat ben je gewoon betaalplichtig,je hebt een overeenkomst afgesloten en die kun je niet zomaar eenzijdig wijzigen/annuleren).

Dus Als je een abonnement voor een half jaar hebt zit je daaraan vast en of je wel of niet gaat/kan is niet het probleem van de sportschool.

Maar denk dat deze sportschool  het zo heel netjes opgelost heeft, door je de mogelijkheid te bieden de periode later in te halen.

.Zie het probleem in deze niet zo, dan zeg je het op, sport je die maanden die je nog tegoed hebt daarna gratis en dan neem je weer een nieuw abonnement na die periode.

Succes,

da
door dagmarvo - Mar 21, 2007 om 13:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie. Toch nog even als toevoeging; je kunt niet zomaar je abonnement stopzetten en een nieuw abonnement nemen, want dan moet je opnieuw inschrijfkosten betalen.

stacey
door stacey - Mar 21, 2007 om 20:34
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Helaas, het is jammer dat je de inschrijfkosten moet betalen, maar dat zal een stuk goedkoper zijn dan de E 285,- die anders ook kwijt had kunnen zijn als je de tijd niet zou mogen inhalen ;-)