lu
door lucinda33 Apr 13, 2013 om 20:24
Voeding & gezondheid

Onterechte boete tijdig annuleren proefles Swimbee

ik heb zwemschool Swimbee benaderd voor een gratis proefles voor mijn zoon in januari 2013. Helaas werd hij in de week van de proefles ziek. dus ik heb twee dagen van te voren afgezegd, zoals de voorwaarden aangeven. nu werd ik in april benaderd door Swimbee. ze wilden mij weer een gratis proefles aan bieden. Ik ging akkoord. Nu zag ik door mijn eigen fout dat ik op de datum een andere afspraak haf staan. Nu belde ik 10 dagen van te voren dat ik niet aanwezig kon zijn. Niet veel later kreeg ik na een discussie met een medewerker een rekening in mijn email voor 2 maal 17.50 euro. voor twee gemiste lessen. Bij navraag bleek dat ik ben gebeld voor een tweede poging zonder voor de eerste een boete te krijgen uit coulance. Maar nu lijkt dat ik voor straf omdat ik weer afzeg, een boete krijg. Terwijl ik dat nu 10 dagen van te voren heb gedaan In de voorwaarden staat niets over een les uit coulance en ik heb nooit een brief ontvangen of telefoon waarmee er werd aangegeven dat ik mij dit wad aangeboden. Nu is mijn,vraag: mag dit? Zeker zonder schriftelijke of mondelinge overeenkomst.

2963 16 Rapporteer

stacey
door stacey - Apr 13, 2013 om 20:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Voorwaarden lezen voor je iets aangaat:

--Aanvullende voorwaarden proefles

No-show penalty: op basis van ervaring weten we dat veel mensen geïnteresseerd zijn in deelname aan onze proeflessen. En al helemaal wanneer we mensen in de gelegenheid stellen om gratis deel te nemen. We hebben dan ook geregeld wachtlijsten. We willen graag voorkomen dat we enerzijds mensen moeten teleurstellen en er anderzijds lege plekken bij onze zwemlessen zijn. We hebben daarom een no-show penalty in het leven geroepen: Indien je niet aanwezig bent en je niet tijdig hebt afgemeld of hebt laten vervangen dan zijn wij genoodzaakt de kosten voor deze plek van € 17,50 bij je in rekening te brengen.

Je kunt deze no-show penalty echter eenvoudig voorkomen, ook als je onverhoopt verhinderd bent: *Geef ons uiterlijk 2 dagen vóór de zwemles door dat je niet kunt komen *Laat een vervangende deelnemer komen (geef ons even de gegevens door)-- Algemene Voorwaarden

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2013 om 20:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens de voorwaarden, die Stacey hierboven vermeld heeft, hebt u dus keurig op tijd afgezegd. Verwijs hen dus maar naar hun eigen voorwaarden.

boppe1943
door boppe1943 - May 21, 2014 om 19:40
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Uit: swimbee.nl/algemene-voorwaarden/reguliere-zwemlessen/

art. 11 Opzegging
Opzegging is mogelijk na het verstrijken van de minimale abonnementsduur van 6 maanden.
In afwijking van het voorgaande is opzegging tevens mogelijk met ingang van de prijswijziging zoals genoemd in artikel 10, voor zover deze meer bedraagt dan een verhoging op grond van het Consumenten Prijs Index cijfer.
Met inachtneming van het voorgaande kan de overeenkomst worden opgezegd tegen het einde van een betaalperiode en met inachtneming van een betaalperiode.
Opzegging dient steeds schriftelijk plaats te vinden middels het bij Swimbee te verkrijgen uitschrijfformulier. Dit formulier dient te worden ingeleverd op de leslocatie of aangetekend te worden verzonden.

ri
door rienb81 - Aug 26, 2014 om 15:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Lucinda33,

Ik zit met een vergelijkbaar verhaal. Ook mijn ervaringen met opvolging van klachten, altijd via de locatie manager, die NU geen tijd heeft wat is aan het lesgeven, zijn ronduit slecht.

Na de zwemles dan? Is een vaak gestelde vraag door heel wat ouders. Standaard antwoord, NEE. Dat kan niet want we moeten door. Bel maar met de klantenservice/helpdesk. Ga zo maar door.
Echt een verschrikkelijk bedrijf (lees Stichting).

Graag verneem ik van andere ouders hun problemen, aangezien ik er werk van ga maken.

ro
door rotterdammert - Oct 11, 2014 om 19:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de link naar de algemene voorwaarden Rienk1943. Mag ik vragen via welke link je deze hebt gevonden? Ik kon deze namelijk niet vinden via een link op de site en ook niet via de zoekfunctie op de site.

Mijn kind heeft een proefles gevolgd bij Swimbee en na de proefles werd het inschrijfformulier getoond met de algemene voorwaarden erbij. Dit inschrijfformulier mocht ik niet meenemen naar huis (om even te kunnen overleggen) maar moest ik meteen tekenen als ik wilde inschrijven.

Als ik de algemene voorwaarden vooraf wilde doornemen dan werd ik doorverwezen naar de website (die ik alleen via deze link bij Kassa kon vinden, maar dat kan ook aan mij liggen). Na het ondertekenen van het inschrijfformulier (met maandelijkse betaalverplichting) zou ik wel een kopie van de algemene voorwaarden krijgen. Daarbij werd ook nog aangegeven dat als ik direct tekende (dus zonder de algemene voorwaarden te kunnen lezen) het inschrijfgeld lager zou zijn dan wanneer ik op een later moment zou inschrijven.

En het kennen van de algemene voorwaarden is volgens mij wel erg belangrijk, gezien de prijsstijgingen van het bedrijf. E67,50 per maand in juni 2013, E70 per maand in juni 2014 en E80 per maand in oktober 2014.

Bij mij gingen de alarmbellen wel af, door deze agressieve verkoopmethode en mijn kind gaat hier dus niet op zwemles.

alfatrion
door alfatrion - Oct 11, 2014 om 23:26
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Stond er op het formulier ook een zin dat je tekende voor ontvangst van de algemene voorwaarden o.i.d.?

door 1953 - Oct 12, 2014 om 03:01
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Als zwemschool Swimbee u niet gewezen heeft op de algemene leveringsvoorwaarden noch de bekendheid heeft bekendgemaakt, dan is het voor zwemschool Swimbee moeilijk om u aan een boete te houden.

Wat ik mij afvroeg: hoe verliep de communicatie tussen u en zwemschool Swimbee?

P.S. Dit was mijn 1000ste antwoord.

pi
door pieterwolters - Oct 12, 2014 om 09:19
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 12 okt 2014, 03:01]Als zwemschool Swimbee u niet gewezen heeft op de algemene leveringsvoorwaarden noch de bekendheid heeft bekendgemaakt, dan is het voor zwemschool Swimbee moeilijk om u aan een boete te houden.

Ga er maar gerust vanuit dat op ieder formulier gewoon naar de voorwaarden wordt verwezen. Ik heb het nog nooit anders gezien. Organisaties en bedrijven zijn wat dat betreft een stuk beter op orde dan de gemiddelde consument.

diumenge
door diumenge - Oct 12, 2014 om 09:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=rotterdammert schreef op zaterdag 11 okt 2014, 19:55]Bedankt voor de link naar de algemene voorwaarden Rienk1943. Mag ik vragen via welke link je deze hebt gevonden? Ik kon deze namelijk niet vinden via een link op de site en ook niet via de zoekfunctie op de site.

Ze staan (goed) verstopt op de site: AV & AV proefles.

ma
door marnix1 - Oct 12, 2014 om 09:52
256 Antwoorden / 22 Vragen

"P.S. Dit was mijn 1000ste antwoord." zo schreef 1953.

Wonderlijk toch, dat men trots op iets is terwijl de rest van het forum zich er aan ergert.

diumenge
door diumenge - Oct 12, 2014 om 10:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ach, binnenkort stop 1953 weer onder deze account. De account 1953 kan dan aan een lange lijst worden toegevoegd met eerder gebruikte accounts... Hier alvast een suggestie voor een nieuwe account 1953: Feniks.

tijger1
door tijger1 - Oct 12, 2014 om 10:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar op die manier komt hij nooit aan zeven sterren. ;-)

cl
door claudie222 - Oct 24, 2014 om 16:05
12 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zoveel slechte ervaringen met Swimbee.
Bij mij hebben ze zelfs mijn zoontje het water in gedwongen en die was aan het gillen en huilen en slaan. Een grote vent wie mijn zoontje nog nooit heeft gezien dwingt hem het water in. Dit vind ik een vorm van mishandeling.
Zeker als we vooraf aangeven dat onze zoon erg moeilijk in omgang is en dwars is moeilijker is in omgang dan de meeste kinderen, verlatingsangst heeft en ook heel erg gevoelig is. Dat we bij instelling lopen om te kijken of hij een vorm heeft van adhd. Dit was geen probleeem
Ze hebben dus elke keer een andere leraar. We werden niet opgevangen aan de rand van het zwembad, maar ze raden wel aan om ons zoontje van 3 en een half aan de rand van het zwembad achter te laten.
Ze hebben ons voorgelogen en verteld dat wij het als ouder niet goed doen.... Zo slecht.
Telefoon wordt erop gegooid, deurwaarders aan de deur, geen reactie op klachten, hun site is stuk, in onderhoud, werkt niet,
Er wordt niet gereageerd op mails, ingebrekestellingen, maar ze willen wel geld innen, Onze zoon zwemt niet meer bij ze maar ze blijven aanmaningen sturen.
Voor de rest een enkele reactie van Swimbee.
Ze vertellen dat ze deskundig gespecialiseerd personeel hebben die geschoold zijn om met kinderen met geestelijke en/of lichamelijke handicaps om te gaan en kinderen met adhd en andere stoornissen. En ze haalden aan dat ze daarom ook in het Ronald McDonald Centre Only Friends zitten.
Achteraf als we vragen om diplomas en andere overeenkomsten krijgen we maanden geen antwoord of uiteindelijk dat we op de site moeten kijken in ons account dat al maanden niet werkt.
Dit is al maanden zo aan de gang en de facturen en aanmaningen blijven komen en de reacties blijven uit.
meer dan 600 euro voor het mishandelen van mijn kind

cl
door claudie222 - Feb 9, 2015 om 15:13
12 Antwoorden / 1 Vragen

Zijn er nog mensen met problemen met Swimbee? We zijn nu al met meerdere mensen. Wij proberen nu met zoveel mogelijk mensen in contact te komen die zich bij ons willen voegen? Ik ben te vinden op facebook Claudia Buurman uit Amsterdam.

su
door suheylas - Feb 25, 2015 om 20:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn dochter ingeschreven bij deze vereniging en ze zijn geldlokkers, dat is wat ik heb geleerd. Ik ben in een contract gelokt voor 6 maanden, terwijl ze telefonisch hebben toegezegd dat ik eind juni mag stoppen, vanwege verhuizing. Ik heb een dag na inschrijving opgezegd vanwege gezondheidsklachten maar nee hoor ze zeggen dat ik vast zit aan de de 6 maanden of anders een afkoopsom van 480 euro. Ik heb gezegd dat ik een advocaat ga nemen en dat ga ik zeker doen. Ik denk dat als iedereen een klacht indient ze dit niet meer kunnen doen. Dit is trouwens de enige zwemschool die je vastbindt aan een 6 maanden contract.

su
door suheylas - Feb 25, 2015 om 20:51
2 Antwoorden / 0 Vragen

Naast dit allemaal is bij de digitale inschrijving het de algemene voorwaarden niet helemaal goed te lezen en vooral het kopje opzegging. De algemene voorwaarden kun je verder nergens op hun site vinden. Gek he??