Onterechte boete tijdig annuleren proefles Swimbee
ik heb zwemschool Swimbee benaderd voor een gratis proefles voor mijn zoon in januari 2013. Helaas werd hij in de week van de proefles ziek. dus ik heb twee dagen van te voren afgezegd, zoals de voorwaarden aangeven. nu werd ik in april benaderd door Swimbee. ze wilden mij weer een gratis proefles aan bieden. Ik ging akkoord. Nu zag ik door mijn eigen fout dat ik op de datum een andere afspraak haf staan. Nu belde ik 10 dagen van te voren dat ik niet aanwezig kon zijn. Niet veel later kreeg ik na een discussie met een medewerker een rekening in mijn email voor 2 maal 17.50 euro. voor twee gemiste lessen. Bij navraag bleek dat ik ben gebeld voor een tweede poging zonder voor de eerste een boete te krijgen uit coulance. Maar nu lijkt dat ik voor straf omdat ik weer afzeg, een boete krijg. Terwijl ik dat nu 10 dagen van te voren heb gedaan In de voorwaarden staat niets over een les uit coulance en ik heb nooit een brief ontvangen of telefoon waarmee er werd aangegeven dat ik mij dit wad aangeboden. Nu is mijn,vraag: mag dit? Zeker zonder schriftelijke of mondelinge overeenkomst.
Voorwaarden lezen voor je iets aangaat:
--Aanvullende voorwaarden proefles
No-show penalty: op basis van ervaring weten we dat veel mensen geïnteresseerd zijn in deelname aan onze proeflessen. En al helemaal wanneer we mensen in de gelegenheid stellen om gratis deel te nemen. We hebben dan ook geregeld wachtlijsten. We willen graag voorkomen dat we enerzijds mensen moeten teleurstellen en er anderzijds lege plekken bij onze zwemlessen zijn. We hebben daarom een no-show penalty in het leven geroepen: Indien je niet aanwezig bent en je niet tijdig hebt afgemeld of hebt laten vervangen dan zijn wij genoodzaakt de kosten voor deze plek van € 17,50 bij je in rekening te brengen.
Je kunt deze no-show penalty echter eenvoudig voorkomen, ook als je onverhoopt verhinderd bent: *Geef ons uiterlijk 2 dagen vóór de zwemles door dat je niet kunt komen *Laat een vervangende deelnemer komen (geef ons even de gegevens door)-- Algemene Voorwaarden
Volgens de voorwaarden, die Stacey hierboven vermeld heeft, hebt u dus keurig op tijd afgezegd. Verwijs hen dus maar naar hun eigen voorwaarden.
Uit: swimbee.nl/algemene-voorwaarden/reguliere-zwemlessen/
art. 11 Opzegging
Opzegging is mogelijk na het verstrijken van de minimale abonnementsduur van 6 maanden.
In afwijking van het voorgaande is opzegging tevens mogelijk met ingang van de prijswijziging zoals genoemd in artikel 10, voor zover deze meer bedraagt dan een verhoging op grond van het Consumenten Prijs Index cijfer.
Met inachtneming van het voorgaande kan de overeenkomst worden opgezegd tegen het einde van een betaalperiode en met inachtneming van een betaalperiode.
Opzegging dient steeds schriftelijk plaats te vinden middels het bij Swimbee te verkrijgen uitschrijfformulier. Dit formulier dient te worden ingeleverd op de leslocatie of aangetekend te worden verzonden.
Beste Lucinda33,
Ik zit met een vergelijkbaar verhaal. Ook mijn ervaringen met opvolging van klachten, altijd via de locatie manager, die NU geen tijd heeft wat is aan het lesgeven, zijn ronduit slecht.
Na de zwemles dan? Is een vaak gestelde vraag door heel wat ouders. Standaard antwoord, NEE. Dat kan niet want we moeten door. Bel maar met de klantenservice/helpdesk. Ga zo maar door.
Echt een verschrikkelijk bedrijf (lees Stichting).
Graag verneem ik van andere ouders hun problemen, aangezien ik er werk van ga maken.
Bedankt voor de link naar de algemene voorwaarden Rienk1943. Mag ik vragen via welke link je deze hebt gevonden? Ik kon deze namelijk niet vinden via een link op de site en ook niet via de zoekfunctie op de site.
Mijn kind heeft een proefles gevolgd bij Swimbee en na de proefles werd het inschrijfformulier getoond met de algemene voorwaarden erbij. Dit inschrijfformulier mocht ik niet meenemen naar huis (om even te kunnen overleggen) maar moest ik meteen tekenen als ik wilde inschrijven.
Als ik de algemene voorwaarden vooraf wilde doornemen dan werd ik doorverwezen naar de website (die ik alleen via deze link bij Kassa kon vinden, maar dat kan ook aan mij liggen). Na het ondertekenen van het inschrijfformulier (met maandelijkse betaalverplichting) zou ik wel een kopie van de algemene voorwaarden krijgen. Daarbij werd ook nog aangegeven dat als ik direct tekende (dus zonder de algemene voorwaarden te kunnen lezen) het inschrijfgeld lager zou zijn dan wanneer ik op een later moment zou inschrijven.
En het kennen van de algemene voorwaarden is volgens mij wel erg belangrijk, gezien de prijsstijgingen van het bedrijf. E67,50 per maand in juni 2013, E70 per maand in juni 2014 en E80 per maand in oktober 2014.
Bij mij gingen de alarmbellen wel af, door deze agressieve verkoopmethode en mijn kind gaat hier dus niet op zwemles.
Stond er op het formulier ook een zin dat je tekende voor ontvangst van de algemene voorwaarden o.i.d.?
Als zwemschool Swimbee u niet gewezen heeft op de algemene leveringsvoorwaarden noch de bekendheid heeft bekendgemaakt, dan is het voor zwemschool Swimbee moeilijk om u aan een boete te houden.
Wat ik mij afvroeg: hoe verliep de communicatie tussen u en zwemschool Swimbee?
P.S. Dit was mijn 1000ste antwoord.
[quote=1953 schreef op zondag 12 okt 2014, 03:01]Als zwemschool Swimbee u niet gewezen heeft op de algemene leveringsvoorwaarden noch de bekendheid heeft bekendgemaakt, dan is het voor zwemschool Swimbee moeilijk om u aan een boete te houden.
Ga er maar gerust vanuit dat op ieder formulier gewoon naar de voorwaarden wordt verwezen. Ik heb het nog nooit anders gezien. Organisaties en bedrijven zijn wat dat betreft een stuk beter op orde dan de gemiddelde consument.
[quote=rotterdammert schreef op zaterdag 11 okt 2014, 19:55]Bedankt voor de link naar de algemene voorwaarden Rienk1943. Mag ik vragen via welke link je deze hebt gevonden? Ik kon deze namelijk niet vinden via een link op de site en ook niet via de zoekfunctie op de site.
Ze staan (goed) verstopt op de site: AV & AV proefles.
"P.S. Dit was mijn 1000ste antwoord." zo schreef 1953.
Wonderlijk toch, dat men trots op iets is terwijl de rest van het forum zich er aan ergert.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer