r0
door r00ie Jul 20, 2006 om 16:11
Voeding & gezondheid

Ontspiegeling weg

Ik kocht nog geen 3 jaar geleden een bril met zeer dure glazen omdat mij verteld was dat hun topcoating( voor de ontspiegeling) zeer goed was. Tot mijn verbijstering is de coating al maandenlang aan het verdwijnen van mijn linkerglas en dit ziet uit alsof mn bril smerig is en is zeer hinderlijk voor het zicht. Mijn opticien stuurde de bril terug naar Essilor,,de fabrikant van de glazen, de bril kwam retour met de melding dat de garantie van de glazen( 1 jaar ) was verlopen maar dat ze wel toegaven dat de coating losliet. ik heb brillen van 10 jaar oud,,goedkope brillen waarvan de glazen nog perfect zijn en deze bril kostte me over de 500 euro en die in nu al naar de kl***. Essilor zegt dat de opticien de garantie bepaald,, de opticien ( Ton Lips) zegt dat Essilor verantwoordelijk is voor de garantie. Kan ik hier iets tegenin brengen want Essilor doet het af met een mailtje van ,,,,jammer.

1352 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 20, 2006 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

U hebt alleen te maken met uw opticien (Ton Lips) en niets met Essilor. Essilor is dan wel de leverancier, maar niet de leverancier aan u maar de leverancier aan de opticien. Uw leverancier is de opticien.
U krijgt de garantie van de  opticien en die moet u dus aansprakelijk stellen.
Ik kan mij echter wel voorstellen dat er 2 jaar na verstrijken van de garantietermijn van 1 jaar geen verhaal meer mogelijk is.

Een ziektekosten verzekering vergoed overigens vaak (deels) 1x per 2 jaar brilleglazen en monturen.

Met vriendelijke groet,
Willem

ve
door verwijderd - Jul 20, 2006 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaan verschillende ontspiegel coatings,

Goedkope en dure, maar dit betekend niets over levensduur.

Er zijn goedkope die je niet met zeep mag schoonmaken en 10 jaar mee kunnen, indien reiniging met lauw water.

Er zijn dure die speciale eigenschappen hebben die wel zeep mogen hebben, deze is voor mensen die in de industrie werken noodzakelijk, maar ook de keuken van de afhaalchinees, om het vet eraf te halen na de hele dag wokken!

Niet iedere Opticien geeft goede info, zoals katoenen doekjes, ja maar ze vergeten te vertellen dat het superzachte papier ook van ruwe boomstammen gemaaktword en kan schuren!

De Speciale schoonmaakdoekjes bevatten soms schoonmaakmiddelen die de laag zacht maken en oplossen, dus langzaam zal het weggepoetst worden.

Er zijn Krasvaste en ontspiegel, als gecombineerde coatings... dus wel eerst vragen, soms is goedkoper beter, de matige kwaliteit van Hans Anders, die kun je tenminste elke 2 jaar weggooien en vervangen, want dat komt door mijn werk, en zowel de verzekering als mijn werkgever betalen mee.

Een goede opticien kan met de machine de glazen polijsten, weg waas, en soms binnen enkele dagen opnieuw coaten maar eerst goed vragen, dan kopen en dan komen hier ook minder klachten.