ku
door kuikentje Mar 15, 2008 om 19:20
Voeding & gezondheid

Ov studentenkaart niet nodig

Mijn zoon die net 18 is geworden, heeft bericht gekregen dat hij recht heeft op studiefinanciering en de ov studentenkaart.

Maar....hij heeft die kaart nog helemaal niet nodig.Hij fietst elke dag naar school ongeveer 10 km. Mijn vraag is: moet hij die kaart aannemen? Hij heeft hem pas over twee jaar nodig, als hij met de trein moet reizen. Ik vind het dus zonde om nu al een ov studentenkaart te nemen.

Graag advies

Groetjes Ineke

967 3 Rapporteer

ca
door cableguy - Mar 15, 2008 om 19:57
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Ineke,

Natuurlijk hoeft je zoon zijn kaart niet op te halen.
Het is wel makkelijk,want als hij hem niet gebruikt heeft hij geen recht op een vergoeding.

Let er wel op dat mocht hij hem wel ophalen maar niet binnen 10 jaar zijn diploma halen, hij wel een boete moet betalen voor de periode dat hij de kaart in zijn bezit heeft gehad.

Kijk voor meer info op:

http://www.ib-groep.nl/particulier/Informatie/OV_studentenkaart/Algemeen.asp

ca
door calimer - Mar 17, 2008 om 18:29
96 Antwoorden / 11 Vragen

Ik vind het eigenlijk zonde om zo'n kaart op het postkantoor te laten liggen terwijl je er recht op hebt. Als het nou wekenlang pokkeweer is, wil uw zoon misschien wel met de bus? Of met het openbaar vervoer wel eens ergens anders heen dan naar school? Als je er recht op hebt, gebruik van maken!

ku
door kuikentje - Mar 20, 2008 om 10:31
2 Antwoorden / 11 Vragen

Ja, natuurlijk heeft mijn zoon recht op zijn studentenkaart. Maar als hij zijn studie niet binnen 10 jaar af heeft om wat voor reden dan ook, moet hij € 79,97 per maand plus rente betalen voor de maanden dat hij die kaart in zijn bezit heeft. Nou tel uit je winst.

Wij kunnen dat niet voor hem betalen, en hij zelf heeft het op het ogenblik erg druk met zijn studie, dus van werken naast leren komt op dit ogenblik niets van. En hem op te zadelen met zoveel schulden terwijl hij de kaart niet nodig heeft (wij hebben dus een waardeloze busverbinding, dus brengen wij hem wel eens naar school) vinden wij eigenlijk te gek voor woorden.