kd
door kdlhc Aug 1, 2006 om 16:19
Voeding & gezondheid

Overgestapt van zorgverkering op basis van foutive informatie

Ik gebruik het anticonceptiemiddel "nuvaring". Bij mijn vorige verzekeringsmaatschappij (VGZ) kreeg ik deze niet vergoed. OHRA verzekerde mij dat deze door hun in het uitgebreidde pakket wel vergoed werd. Ik dus overgestapt naar Ohra met aanvullend pakket. Bij mijn eerste declaratie krijg ik echter te horen "geen vergoeding". Bij navraag blijkt dus dat de Nuvaring niet vergoed wordt terwijl zij mij op voorhand verzekerd hebben dat ALLE anticonceptiemiddelenINCLUSIEF nuvaring 100% vergoed zouden worden.Op basis van deze informatie ben ik dus overgestapt. Kan ik hier verder nog iets mee? Of rechten ontlenen aan de mondelinge info die ze mij destijds gegeven hebben?

277 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 1, 2006 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas, U heeft slechts een mondelinge en als U per mail dezelfde vraag had gesteld of had gevraagt om bevestiging had U het wel gekregen of kunnen ontbinden.

Daarom, minder bellen en meer mailen,

Als U geen opname maakt van de gesprekken heeft U vrijwel geen bewijs, tenzij U een luidspekende telefoon heeft en een kamer met getuigen, maar dit soort onderwerpen doe ik het liever iets intiemere prive gesprek, dus voortaan mailen,

Jammer maar nu telaat.

Volgend jaar weer terug?

ve
door verwijderd - Aug 12, 2007 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zilveren kruis geeft ook aan dat zij alle anticonceptie voor 100% vergoed. Ik ben (Beter Af Plus Polis 3 ster) vergoed, maar ik kwam er achter dat ik veel moet bijbetalen. Zilveren kruis geeft aan anticonceptie voor 21+ ook te vergoeden, dit is dus niet het geval. Bent u er al achter welke zorgverzekeraar de ‘NUVARING’ wel vergoedt? Zorgverzekeraars zijn totaal niet duidelijk over wat zij wel en niet vergoeden als het gaat om anticonceptie. Hier moet een lijn in getrokken worden, gewoon vergoeden dus!