Hans Caspers
door Hans Caspers Apr 20, 2024 om 20:27
Voeding & gezondheid

Postcovid en hyperbare zuurstoftank

Longcovid patiënten zijn gebaat bij een behandeling met hyperbare zuurstoftank. Ikzelf zit nu bij HGC Rijswijk en spreek met sommige longcovid patiënten die aangeven positieve resultaten te behalen.

Nadeel is dat dit op dit moment niet in de basisverzekering zit. Zij moeten nu gemiddeld 40x €200,00 betalen. Schande. als je dan in jullie programma hoort dat er 27 miljoen beschikbaar gesteld. Voor meer informatie verwijs ik jullie door naar HGC Rijswijk. (Zijn jullie volgens mij al eerder geweest, maar niet over postcovid).
Mvg

797 6 Rapporteer
sira
door sira - Apr 20, 2024 om 20:34
2348 Antwoorden / 24 Vragen

U zit nu op het vrijwilligersforum van Vraag en Beantwoord.
Indien u een opmerking heeft voor Kassa, mail dan naar kassa@bnnvara.nl

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 21, 2024 om 00:31
2069 Antwoorden / Vragen

Ik snap niet wat die kliniek ertoe doet. Als het niet in de basisverzekering zit geldt dat toch voor alle klinieken?

Aurahealth
door Aurahealth - Apr 21, 2024 om 09:59
2 Antwoorden / Vragen

[edit, bijdrage verwijderd ivm forumregels. - redactie]

Ozymandias
door Ozymandias Apr 21, 2024 om 10:06
168 Antwoorden / Vragen

Schaamteloze zelfpromotie van pseudowetenschappelijke kwakzalverij. Nee, long covid genees je niet met mineralen en vitamines.

Gemeld.

rj
door rjw - Apr 21, 2024 om 10:02
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Vergeet niet dat longcovid niet 1 aandoening is die bij iedereen hetzelfde zou zijn. Je geeft zelf al aan dat het bij sommige, dus niet alle, patiënten positief werkt. Er is dus meer onderzoek nodig voordat we geld over de balk gaan smijten.

ro
door ronny530 - Apr 21, 2024 om 10:24
2785 Antwoorden / 41 Vragen

Die miljoenen worden beschikbaar gesteld om behandelingscentra voor postcovid patiënten open te stellen en omvatten veel meer dan de door u aangehaalde behandeling.
De NZA stelt de vergoedingen in de basisverzekering vast en sluit de vergoeding voor postcovid patiënten voorlopig nog uit todat vast staat dat de behandling daadwerkelijk resultaat heeft.
Tot het zover is blijft de behandeling onder alternatieve geneeskunde vallen en wordt in geval van een aanvullende verzekering wel deels vergoed, de belastngdienst erkend de behandeling als zijnde geneeskundig noodzakelijk en kunen de kosten in mindering van de inkomstenbelasting gebracht worden.
Ik ben het wel met u eens dat er snel actie ondernomen moet gaan worden maar dat kan alleen als alle klinieken die ervaring met de behandeling hebben die uitkomsten ook gaan delen met de nog op te richten behandelingscentra.

1paul
door 1paul - Apr 21, 2024 om 14:36
3156 Antwoorden / 0 Vragen

ik vraag me af of deze resultaten blijvend zijn, cellen hebben baat bij extra zuurstof maar van zodra je weer uit de tank stapt neemt dit effect af, is dan de "winst" wel blijvend??

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 21, 2024 om 18:36
2069 Antwoorden / Vragen

Leuke discussie voor "Arts en auto", kent u de relevante research? Hier  denk ik niemand.

1paul
door 1paul Apr 22, 2024 om 07:32
3156 Antwoorden / 0 Vragen

gezien mijn antwoord weet je het antwoord al denk ik Henk!!