Schatten
Schatten
Niet zoals de titel doet vermoeden wil ik het over schatten hebben maar over schatten van verbruik in elektriciteit en gas. Laat ik bij het begin beginnen en mijn eerste vraag stellen. Mag het elektriciteitsbedrijf (in dit geval de ENECO IN ROTTERDAM) zomaar van de ene op de andere dag een gratis telefoonnummer vervangen door een 0900 nummer? Dit vraagt om enige uitleg. Op maandag de afreking gekregen met een brief waarin dit nummer twee keer werd vermeld (onder en boven aan de brief). De volgende morgen dit nummer gebeld en toen was het nummer al veranderd in een 0900 (niet gratis €0,10 per minuut)nummer.
Mijn tweede vraag. Ook ik heb (net als zovelen bij uw vraag en antwoord) een enorme (€1049,79) rekening ontvangen. Een gasverbruik bijna (volgens de ENECO) vervijfvoudigd en de elektriciteit verdubbeld, terwijl mijn situatie (geen wietplantage, of andere apparaten gekocht) al bijna 8 jaar hetzelfde is. Mag de ENECO dit bedrag (bijna een maandsalaris) zonder pardon van mijn rekening afhalen (ja zal u zeggen u heeft automatische incasso, maar toch) en zo ja, hoe kan ik ze het beste tegenhouden?
Tot slot wil ik U vragen kan ik überhaupt actie ondernemen tegen de klantgerichte behandeling (9x gebeld, 9x in de wacht gezet, 9x te horen gekregen dat mijn standen geschat zijn, en uiteindelijk 9x keer van de lijn afgegooid) van de ENECO IN ROTTERDAM? Is mijn toon iets agressief dan is hij zeker niet tegen U gericht. Daarom hoop ik dat U op mijn vragen wilt reageren. Ik dank U hier bijvoorbaat voor.
Ja ze mogen zomaar een betaalnummer invoeren in plaats van een gratis nummer. Heb je de meterstanden correct doorgegeven? Het lijkt erop van niet, Want waarom zou Eneco anders schatten. Als je het exacte verbruik hebt opgegeven mag Eneco niet zomaar gaan schatten. En ze mogen zeker niet zomaar je rekening plunderen. De bank kan dit bedrag naar je rekening terugstorten als je dat wilt. Tenslotte doe alles schriftelijk, dan heb je straks ook bewijzen on plaats van hoge telefoonnotas die niets bewijzen!
Of uw geschat bent kunt u op uw rekening terug vinden, hierop staan de standen aan de hand waarvan uw jaar nota is opgemaakt, hier achter kan staan: geschat opgnemeone door Eneco betekend dat er een meteropnmer is geweest of door klant, dat bent u dus en zijn de standen hetgeen u ber kaart cq tel heeft door gegeven.
Als deze standen afwijken met de standen die u heeft opgenomen dan zou ik nogmaal net zoals webzapper al melde dit schriftelijk kenbaar maken aan Eneco en u kunt de geschillen commisie energie bedrijven inschakelen als u er met Eneco uitkomt.
Dit werkt vaak een stuk sneller.
Veel succses en misschien moet u dat mega bedrag maar proberen terug te laten storten via uw bank als u zeker weet dat u in u recht staat,
Gery
hoi hoi een troost,je bent niet de enige MAAR ik denk wel dat je het goed opgemeten en geschreven hebt,als je al 8jr hetzelfde doet.
ik weet bijna haast zeker dat er dan toch echt een fout bij hun gemaakt is,ze maken mij namelijk niet wijs dat je na 8jr ongeveer hetzelfde gebruikt te hebben dat nu INEENS 5x verdubbeld is??? vaag.
En het antwoord op het betaald nummer,ja dat mag denk ik wel,t heeft wel met fatsoen en service te maken, dat ze het de klanten ook ff hadden kunnen laten weten.
succes met alles.
groetjes fran en ray
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer