se
door sephiroth77 Dec 30, 2009 om 13:03
Voeding & gezondheid

School inspectie

Me vriendin is erg getreiterd op school ze werd voor alles en nog wat uitgemaakt nu had ze eerst vrijstelling aangevraagd paar jaar terug die kreeg ze toen is ze weer naar school gegaan omdat t moest nu begon t weer van voor af aan me vriendin is er psychisch op achteruit gegaan en ze durft niet meer naar school omdat t dan weer gebeurt,vledejaar weer vrijstelling aan gevraagd maar de school inspectie wil haar niet geloven en denkt dat ze zich aansteld terwijl dat niet zo is ze wil wel studeren vanuit huis maar dat mocht niet volgens haar nu krijgt ze waarschijnlijk ook geen kinderbijslag omdat de schoolinspectie haar niet wil laten inschrijven bij t cwi in de brief van de svb bank stond kinderen vanaf 15 jaar die geen werk hebben moeten ingeschreven staan als werkzoekende / werkloos maar de inspectie blijft maar hameren op school en ze wil t niet doen als me vriendin naar school moet stort ze helemaal in want ze is echt psychisch ingestort ze luisteren totaal niet naar haar,als me vriendin 17 word kan ze wel vrijstelling krijgen maar dat duurt nog 8 maanden maar lijkt wel of ze een bord voor hun kop hebben,moeten we dit hogerop zoeken of niet? colette van de inspectie houd zich totaal niet aan de regels en we zitten met onze handen in t haar en me vriendin weet t ook allemaal niet meer ze denken gewoon dat zij zich aansteld terwijl wij het elke dag zien hoe me vriendin er aan onder door gaat.wie weet raad???

1186 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag sephiroth77,

Is hierover al kontakt geweest met de huisarts en/of een psycholoog/psychiater? Kunnen zij geen bemiddelende rol spelen?

Groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat was al een hele tijd geleden de dokter zei als je er niet klaar voor bent dan hoef je niet te gaan ze willen gewoon weg niet luisteren...

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag sephiroth77,

Het gaat er niet zozeer om wat de dokter zegt, maar meer om wat de dokter schrijft. Wat je nodig hebt is een gemotiveerde schriftelijke verklaring van de arts, waarin staat, dat zijn patiënt niet in staat is de school te bezoeken. Als je die verklaring hebt en de afwijzing van de inspectie, dan kun je vervolgens een klacht indienen bij de Nationale Ombudsman:

De nationale Ombudsman

www.nationaleombudsman.nl

Voor algemene vragen en
het bestellen van de folder:
0800 - 33 55555 (op werkdagen van 9:00 tot 17:00)

Voor vragen over uw lopende klacht:
(070) 356 35 63

Postadres

Postbus 93122
2509 AC Den Haag

Bezoekadres

Bezuidenhoutseweg 151
2594 AG Den Haag

Sukses en met vriendelijke groet, Read

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is een andere school in een vertrouwde omgeving geen optie? ongeschoold door het leven gaan kan in deze tijd niet.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Me vriendin is al naar 3 scholen gegaan en daar begint t ook van voor af aan @ronny530.Dankjewel read we hebben binnen kort een gesprek met de inspectie luisteren ze weer niet dan vragen we een verklaring bij de dokter en anders ook naar de ombudsman.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sephiroth77
Ga eens langs bij de lokale overheidsinstelling(gemeente) daar heeft de inspecteur zitting.en is ook in dienst van de gemeente
Leg het verhaal daar maar eens voor.
Als het een regeltjes lezer/s is dan wordt het lastig maar als het(de ambtenaar) een mensch is dan zijn er best wel oplossingen te vinden.
SC6 T