el
door elfje11 Aug 16, 2009 om 17:32
Voeding & gezondheid

Secondelijm in satijnen broek

ik heb op mijn satijnen broek 2 druppels secondelijm gemorst. met wasbenzine ging het er niet uit. iemand een supertip????

bedankt alvast, ben erg aan de broek gehecht

5892 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 16, 2009 om 18:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo elfje11,

Wellicht lukt het met aceton. Wel eerst op een 'onschuldig' plekje proberen. En voor je gelezen:

Kledingreiniger van Greven
Ook grootverbruiker van secondenlijm (cyanoacrylaatlijm)? En ook al jeans, truien en hemden weggegooid omdat ze vol zaten met druppels secondenlijm. Ook al eens een model "verfraaid" met hopeloos gemorste secondenlijm die niet meer weg te krijgen is? Dan is het nu tijd voor Greven's reinigings voor secondenlijm. Zelf heb ik 2 paar goede jeans met dikke vlekken oude, totaal uitgeharde secondenlijm weten te redden door de vlekken te behandelen met deze reiniger. Ik kocht een literblik, vulde een 2 ml spuit met reiniger en wreef, druppel voor druppel over de secondenlijmvlekken. Na een aantal minuten kon ik de lijmresten eenvoudig uit de stof krabben. Broek in de was en voor €3,80, want dat kost een klein flesje met 25 ml, was mijn jeans weer zo goed als nieuw. En voor dat geld koop je geen nieuwe broek! Een literblik kost overigens €13,- Let wel op, Greven reiniger kan de kleur van stof doen veranderen dus eerst op een niet zichtbaar plekje uitproberen.

Info: Model Engineering bv. Bangert 23 1689 CJ Zwaag. Tel. 0229261577

Suc6

labren
door labren - Aug 17, 2009 om 13:51
862 Antwoorden / 0 Vragen

ja je kan het eruit knippen.

labren

engelinde
door engelinde - Aug 17, 2009 om 14:28
21 Antwoorden / 6 Vragen

leg de  broek eens  n tijdlang in de diepvries..zodat t hard word..misschien breek je t dan zo weg..t proberen waard toch?

sj
door sjnd - Aug 17, 2009 om 16:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

2 secondenlijm, ook wel cyaanacrylaatlijm, is niet bestand tegen pel belasting en warmte (sommige soorten pas bij 250°C).

Echter ik weet niet in hoeverre satijnen stoffen tegen hitte kunnen, dat zou je moeten uitproberen of misschien dat iemand anders dat weet?

kenwel2
door kenwel2 - Aug 17, 2009 om 17:09
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag elfje11, wat je ook probeerd, vergeet het maar, die lijm krijg je er echt niet (meer) uit.

Henri

druifje01
door druifje01 - Aug 17, 2009 om 17:34
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Kan mij voorstellen dat je de pest over inhebt, maar het lijkt mij echt niet te verhelpen zonder materiaalbeschadiging. Misschien doet een mooie applicatie unieke diensten.

as
door ashley2 - Aug 17, 2009 om 18:28
77 Antwoorden / 19 Vragen

Hallo,

Het is maar een idee, weet niet of het echt helpt, maar probeer eens met een keukenpapier op de lijmplek en dan net zolang met een warm strijkijzer(zo warm als de broek tegen kan) over de plek tot het loslaat. Ik doe dit zelf op deze manier met kaarsvet, dus misschien lukt het ook voor de lijm. Ik hoop het voor je.

groetjes ashley

toolboy
door toolboy - Aug 17, 2009 om 18:35
965 Antwoorden / 40 Vragen

Ik heb het ook meerdere malen aan de orde gehad  kenwel2 geeft volgens mij het juiste antwoord.Maar ik blijf dit volgen wellicht kan ik dan ook nog wat broeken redden.   T

golfjewit
door golfjewit - Aug 17, 2009 om 21:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo elfje

probeer het is met lampenolie

groetjes

door 75ster - Aug 31, 2009 om 16:23
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou het zeker niet met aceton proberen; aceton en secondenlijm reageren namelijk en zorgen voor een giftige damp!
sterkte met je broek!

el
door elfje11 - Sep 2, 2009 om 20:31
35 Antwoorden / 17 Vragen

van alles geprobeerd, maar...niet gelukt"-( verder zit er door al het gepoets een gaatje in de broek. maar dat valt net zo erg op als de lijmvlek. zal hem toch nog wel eens aantrekken, het is (was) een lekkere en mooi broek.

iedereen erg bedankt voor de genomen moeite en tips.

groet sandra