dr
door dropgeus Mar 15, 2024 om 00:41
Voeding & gezondheid

Sportschool eigenaar verminderd aanbod

Hallo beste lezer,

De sportschool eigenaar heeft vroegtijdig een aantal apparaten verkocht "welke populair waren in gebruik" omdat hij nieuwe plaatsvervangende apparaten heeft aangeschaft echter worden deze nieuwe pas medio mei (zegt hij) geleverd. De oude apparaten zijn inmiddels al verkocht. Gevalletje oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt. Zijn beargumentering hierbij is dat de instructeurs graag uitleg geven over een diverse manier van trainen. Ik en meerdere gasten uit de sportschool zitten aan een jaarabonnement. Wat zijn hier in onze rechten? De sportschool eigenaar veranderd het aanbod. Stel dit was een overbrugging van een week dan kan ik dat begrijpen, maar zeker anderhalve maand zonder apparatuur lijkt me een beetje een lastig verhaal... als het dan al medio mei geleverd wordt.

Ter info, het is een kleinschalige sportschool wel ingericht voor krachtsporters en de recreatieve sporter. Maar geen basic-fit e.d.

2640 9 Rapporteer
sw
door swat1500 - Mar 15, 2024 om 01:28
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Wat staat er in de overeenkomst met de sportschool over de aanwezigheid van apparatuur in de sportschool? Als de beschikbaarheid van deze specifieke apparatuur onderdeel uitmaakt van de overeenkomst heeft u wellicht een punt.

1paul
door 1paul - Mar 15, 2024 om 07:59
3148 Antwoorden / 0 Vragen

vraag abbo op te schorten voor de duur dat er geen of niet voldoende apparaten aanwezig zijn..

Thecla58
door Thecla58 - Mar 15, 2024 om 08:01
854 Antwoorden / 3 Vragen

Uhmmm,

lijkt mij dat de sportschooleigenaar geen toestemming aan zijn klanten hoeft te vragen om apparaten te vervangen. Dat hij beter had moeten plannen die vervanging? Misschien wel. Maar hij is ook afhankelijk van zijn levertijden. Overigens doet hij wat een ondernemer moet doen... Hij vernieuwt zijn apparaten en daarmee verhoogd hij ook de veiligheid.

Hij heeft jullie zelfs een tip gegeven om die overbruggingsperiode te overbruggen. Verder staan er nog andere apparaten. Dus wat zeur je nou. Straks heb je de beschikking over nieuwe apparaten.

sira
door sira - Mar 15, 2024 om 09:02
2337 Antwoorden / 24 Vragen

De sportschooleigenaar wil er zeker van zijn dat de oude apparaten weg zijn voor de nieuwe arriveren en dat is moeilijk te plannen. Voor hetzelfde geld staat de vrachtwagen met nieuwe apparatuur voor de deur en hij is de oude niet kwijt.

Om welke apparatuur gaat het? Voor praktisch ieder apparaat is wel een alternatief te vinden.

En wat is nu 1½ maand? Het lijkt of de jaren steeds korter worden, de tijd vliegt.

mo
door mof - Mar 15, 2024 om 12:17
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Zolang er alternatieven zijn en geen specifieke afspraken zijn gemaakt mag dit gewoon.

mahadma
door mahadma - Mar 15, 2024 om 21:52
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Nu zorgt de sportschoolhouder dat er nieuwe dingen komen, is het nog niet goed. Hij moet wel de kans krijgen om dat oudere materiaal kwijt te raken, en garantie op syncrone wissel is zeker geen wet van meden en perzen. Wees eerder blij dat hij zo vooruit denkt ipv te klagen.

rj
door rjw - Mar 16, 2024 om 10:09
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Ze hadden natuurlijk ook de boel kunnen laten staan met het risico dat het straks in mei niet was door te verkopen. De extra kosten kunnen dan gewoon worden doorbelast middels tariefsverhogingen aan de klanten.

BertZ225
door BertZ225 - Mar 16, 2024 om 10:30
3 Antwoorden / Vragen

Beetje cardio is goed ook voor je hoor.
Ik doe aan Crossfit wij lopen regelmatig met zakken van 25 tot 85 kg of zware kettlebels /dumbells 400mtr over straat.
Bedoel maar opties zijn er genoeg.

ro
door ronny530 - Mar 16, 2024 om 12:08
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Wat is populair? bij gebrek aan beter of waren ze door ouderdom niet zo zwaar om mee te trainen.
Ik lees ook dat een aantal apparaten niet vervangen worden dus kunt u de training op een andere manier volgen met behulp van een aanwezige instructeur mooier kan het eigenlijk niet omdat afwisselen van trainingmethode meer resultaat oplevert dan op dezelfde apparaten te blijven trainen.
Het betreft een kleinere sportschool die een aantal apparaten wil gaan vernieuwen en daar heeft u enkel maar voordeel bij want met die nieuwe apparaten kan het aanbod enkel maar breder worden maar dat ziet u dan weer niet.
Uw rechten, wat bedoeld u daarmee wel alternatief sporten en niet betalen of onder het jaarabonnement proberen te komen van wege wanprestatie?